پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
روانشناسی رنگها : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 11
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۱ صفحه با موضوع روانشناسی رنگها نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

روانشناسی رنگها

رنگها بر نيازهاي روحي-رواني، شرايط يادگيري، کنترل رفتارهاي خشمگينانه، احساسات، درمان افسردگي و اختلالات يادگيري و سطح انرژي اثر دارند.رنگها در کنترل نبض، تپش قلب، فشار خون، اشتها و حتي خواب مفيد هستند و همچنين در درمان بيماريهايي مثل ميگرن، سرطان، اعتياد و امراض پوستي و حتي تومورهاي مغزي اثر دارند. رنگها در هر جا از دنيا و به تناسب فرهنگ و عرف هر جامعه معاني متفاوت و حتي متضاد دارند.براي مثال سفيد در کشوري مثل ايران نشان شادي، پاکدامني است و براي مراسم جشن و عروسي استفاده مي شود، در حاليکه در کشوري ديگر نشان روحانيت است و در مراسم عزاداري کاربرد دارد.

شايد تا به حال از خودتان پرسيده باشيد که چرا کشتي و يا هواپيماي سياه نداريم؟و يا چرا هيچ جعبه شکلاتي سبز نيست؟شايد در اين مطلب جوابهايتان را پيدا کنيد. متأسفانه به دليل جذابيت روانشناسی رنگها ، اين شاخه از علم مورد سوء استفاده قرار گرفته است.در هر سايت، مجله، روزنامه و يا وبلاگي از اين مطالب زياد ديده مي شود ولي درست يا غلط بودنشان مشخص نيست. پروفسور لوشر از دانشمنداني است که حدود بيست سال و اندي در اين مورد تحقيق کرده است. حال بد نيست از نظر اين محقق در مورد روانشناسی رنگها براي بعضي از رنگهاي پر طرفدار نگاهي بياندازيم.

پروفسور لوشر مي گويد:

سياه:

سياه رنگي مطلق است که در فراسوي آن، زندگي تمام مي شود.سياه يعني نه، که نشانه اي از ترک عشق و انصراف از فعاليتهاي جمعي است.به معني نيستي، نااميدي به آينده و سکوتي ابدي است و حس سنگيني را به افراد القا مي کند.تأثير خوبي بر مزاج ندارد و در کودکان هم اثرات منفي دارد.دوستداران رنگ سياه معمولا” خسته و افسرده اند.اگر خسته نباشند، ناراضي اند.اگر ناراضي نباشند، مغرورند.اگر مغرور نباشند، انکار مي کنند.اگر انکار نکنند هم ناراضي اند، هم مغرور، هم خسته و هم انکار مي کنند اما احتمالا” خودشان هم خبر ندارند.
طرفداران سياه زياد هم نااميد نشوند چون از طرفي ديگر سياه نمادي از آبرومندي و شرافت است(ديده ايد ماشين هاي شيک و کلاس بالا معمولا” سياه و براقند).

قهوه اي:

آدمهاي قهوه اي را بدون قسم خوردن مي توان باور کرد، يعني حرفشان سند است.اما طرفداران اين رنگ معمولا” آواره اند(جالب است بدانيد که رنگ مورد علاقه آوارگان جنگ جهاني دوم، قهوه اي بوده است).قهوه ايها يا يک بيماري جسمي جدي دارند و يا مشکلي که به نظر آنها غير قابل حل است، پس اين افراد از نظر جسمي و روحي در خطرند.

خاکستري:

خاکستري را در کهنسالان و خانه سالمندان بايد پيدا کرد.اين افراد معمولا” غمگينند و محافظه کار و حتي اگر آهنگي گوش کنند(اگر خجالت نکشند)، غمگين است(مثلا” مثل اينکه ايرانيها داريوش گوش کنند)، مثل اينکه به آنها گفته اند خوشي بي خوشي.

قرمز:

قرمز پسندها پر از شوق زندگي، عاشق و مبارزه طلب، پرتکاپو و شجاع، اهل معاشرت، شلوغ و پر سروصدا هستند.ظاهرا” نيرويشان تمام نشدني است، خوب مشت مي زنند و کتک خورهاي خوبي هم هستند.در مجموع و خلاصه اينکه برونگرا هستند.قرمز باعث افزايش نبض و فشار خون مي شود.(هر چي باشه پرسپوليسه ديگه)

رنگ قرمز

اين رنگ نشان ميل شديد نسبت به چيزي يا کاري و نمادي از حسرت، تمايل و اشتياق است .قرمز رنگ عشق و خون است. قرمز رنگ جنگ و جرات و جسارت است. قرمز رنگ نفسانيات و اعلام خطر است و سمبل عشق و تحرک. در بسياري از کشورها از جمله ستانهندو رنگ لباس عروسي قرمز است. وبسياري از کشو رها هم رنگ قرمز را رنگ شادي مي‌‌دانند.

روانشاسي رنگ قرمز

انسان‌هايي که علاقه وافري به رنگ قرمز دارند در رده تيپ روانشاسي قرمز قرار مي‌‌گيرند. قرمزها انسان‌هاي قدرتمندي هستند و از انرژي سرشاري برخوردارند.به گونه‌اي که ذخيره انرژي انها نا تمام به نظر مي‌‌رسد. انها هيچگاه در ابتدا از سختي و سهولت کار پرسشي نمي‌کنند بلکه بي درنگ دست به کار مي‌شوند. انان مديراني قوي، سر سخت، جاه طلب، حکم فرما و خواستار اولويت و ارجحيت هستند به گونه‌اي که هيچ ايراد و انتقادي هر چند کوچک نمي‌پذيرند. سبک رهبري آنان سلطه جويانه، ارباب گونه، رياست طلبانه و گاه ستيزه جويانه و تجاوز کارانه است. انسان قرمز با کمال علاقه مديريت و رهبري را به دست گرفته و نقشي تعيين کننده ايفا مي‌کند. در اجتماع رخدادها قرار مي‌گيرد و اين کار رانيز با علاقه و تمايل انجام مي‌‌دهد .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =