پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آيين كار نگهداری انگور در سردخانه : دانلود تحقیق رشته صنایع غذایی
doc
تعداد صفحات : 24
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته صنایع غذایی
29000 تومان


تحقیق رشته صنایع غذایی با فرمت WORD و در ۲۴ صفحه با موضوع آيين كار نگهداری انگور در سردخانه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آيين كار نگهداری انگور در سردخانه

فهرست مطالب

مقدمه

هدف

دامنه كاربرد

اصول روش نگهداري انگور

وسايل و مواد لازم

برداشت ـ درجه‏بندي و بسته‏ بندي

طرز عمل در سردخانه

جلوگيري از فعاليت قارچ‏ها

پيوست شماره ۱

 

پيشگفتار

آيين كار نگهداری انگور در سردخانه كه به وسيله فني نگهداري ميوه و سبزي در سردخاانه تهيه و تدوين شده و در شصت و ششمين كميته ملي استاندارد فرآورده‏هاي كشاورزي و غذايي مورخ ۶۶/۱۰/۱۳ مورد تاييد قرار گرفته , اينك به استناد ماده يك قانون مواد الحاقي به قانون تأسيس مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مصوب آذرماه ۱۳۴۹ به عنوان استاندارد رسمي ايران منتشر مي‏گردد .

براي حفظ همگامي و همآهنگي با پيشرفت‏هاي ملي و جهاني در زمينه صنايع و علوم , استانداردهاي ايران در مواقع لزوم مورد تجديدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پيشنهادي كه براي اصلاح يا تكميل اين استانداردها برسد در هنگام تجديدنظر در كميسيون فني مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

بنابراين براي مراجعه به استانداردهاي ايران بايد همواره از آخرين چاپ و تجديدنظر آنها استفاده نمود .

در تهيه و تدوين اين استاندارد سعي شده است كه ضمن توجه به شرايط موجود و نيازهاي جامعه حتي‏ المقدور بين اين استاندارد و استاندارد كشورهاي صنعتي و پيشرفته همآهنگي ايجاد شود .

مقدمه

انگور يكي از ميوه‏هايي است كه بشر آن را از ديرباز شناخته و در طول قرون به روش‏هاي مختلف از آن بهره‏گيري نموده است .  درخت انگور كه در ايران آن را تاك , رز يا مو نيز مي‏نامند از نظر گياه‏شناسي داراي ۶۰ گونه است كه مهم‏ترين آنها گونه Vitis vinifera از جنس Vitis و از خانواده Vitaceae مي‏باشد .  ارقام تاك قابليت تطابق با اكثر اقليم‏هاي آب و هوايي را داشته و به همين لحاظ كاشت آن در مناطق مختلف جهان متداول گشته است .  در ايران حدود ۴۰۰ رقم تاك وجود دارد كه تقريبأ ۵۰ رقم آن در سطح تجاري در مساحتي برابر ۱۶۰ هزار هكتار اعم از آبي و ديمي مورد كشت و بهره‏برداري است .

استفاده از ” مو ” محدود به ميوه رسيده آن يعني انگور نبوده بلكه برگ و ميوه نارس آن هم ( غوره , آب غوره و غوره خشك ) مصرف غذايي دارد .  خود انگور نيز فقط به شكل تازه آن به مصرف نمي‏رسد , بلكه عصاره آن به صورت آب انگور يا شيره و خشك شده آن به صورت كشمش و محصولات تخميري آن به صورت خمر , الكل و سركه مصارف طبي و غذايي دارند .  بعضي از ارقام انگور داراي خصوصيات ژنتيكي از قبيل ضخامت پوست حبه و استحكام پيوند دم به خوشه در اكثر موارد درشتي حبه و غيره هستند كه موجب مي‏شود در مقايسه با ساير ارقام در شرايط مساوي مدت بيشتري تازه بمانند .

هدف

هدف از تدوين اين آيين كار نگهداری انگور در سردخانه است كه رعايت آنها در مرحله برداشت و در طول مدت نگهداري و هنگام خروج انگور از سردخانه موجب حفظ هر چه بيشتر تازگي و ويژگي‏هاي خاص رقم انگور مورد عمل خواهد شد .

دامنه كاربرد

اين آيين كار در مورد ارقامي از انگور كه در داخل كشور توليد شده و داراي قابليت نگهداري خوب يا متوسط هستند قابل اجرا است.

اصول روش نگهداري انگور

آيين كار نگهداری انگور در سردخانه به صورت تازه بر اصول زير متكي است :

نگهداري در حرارت  كم به منظور :

  •  به كند كردن تغييرات فيزيولوژيك حبه‏ها
  • جلوگيري از تبخير شديد و خشك شدن خوشه و حبه‏ها
  • نگهداري در رطوبت نسبي بالا به منظور جلوگيري از تبخير شديد و حفظ طراوت خوشه و حبه‏ ها .
  • استفاده از مواد شيميايي ( نظير So2 ) به منظور جلوگيري از فعاليت قارچ‏هايي كه به نحوي موجب فساد مي‏شوند .

وسايل و مواد لازم

  • قيچي باغباني تميز براي چيدن خوشه‏ها و احيانأ تنك كردن آنها .
  • ظروف مناسب براي قرار دادن خوشه‏هاي چيده و احيانأ ” تنگ شده ” در آنها به منظور نگاه‏داري در سردخانه .

 يادآوري 

ظروف مندرج در بند فوق ممكن است چوبي , پلاستيكي محكم , پلاستيكي نرم و يا مقوايي باشند كه بر حسب روش فوميگاسيون مورد نظر انواع متخلخل يا غير آن مورد استفاده قرار مي‏گيرد و ممكن است بسته‏هاي مقوايي يا پلاستيكي نرم را درون جعبه‏ هاي چوبي يا پلاستيكي سخت قرار داد .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =