پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آی یو دی و معرفی این دستگاه و نحوه ی استفاده از آن:دانلود رایگان تحقیق درس دانش خانواده
doc
تعداد صفحات : 15
تحقیق و جزوات آموزشی
درس دانش خانواده
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق دانش خانواده فرمت WORD و در ۱۵ صفحه با موضوع آی یو دی و معرفی این دستگاه و نحوه ی استفاده از آن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آی یو دی چیست؟

يكي از وسايل پيشگيري از بارداري براي مدت طولاني است كه مورد تائيد سازمان جهاني بهداشت بوده و در برخي از كشورهاي در حال رشد، يكي از پرمصرف ترين و رايج ترينوسايل پيشگيري از بارداري محسوب مي شوند.

دو نوع آي. يو. دي وجود دارد، در يك نوع مقدار كمي فلز مس و در نوع ديگر پروژستين يا فرم ساختگي هورمون پروژسترون تعبيه شده است. محل اصلي قرار گرفتن آن در حفره رحم است. اين وسايل را در صورت نياز ميتوان تنها پس از يك معاينه پزشكي به كار برد. در ضمن نيازي به تصميم گيري روزانه در مورداستفاده از آنها نيست.دخالت مصرف كننده در نحوه استفاده از آن بسيار ناچيز است.

 

آِيا در دوران شيردهي مي توان از آی یو دی استفاده كرد؟

بله. با گذشت ۶ هفته از زايمان، زماني كه رحم به وضعيت قبل حاملگي باز مي گردد، مي توان انواع آي يو دي را در رحم قرار داد بدون اينكه بر مقدار يا كيفيت شير مادر تاثيري داشته باشد.

چقدر در پيشگيري از حاملگي موثر است؟

iud يكي ار مطمئن ترين روشهاي جلوگيري از بارداري است بطوريكه در طول يك سال از ۱۰۰۰ نفر استفاده كننده از اين وسيله حدود ۱ تا ۶ نفر (بر حسب نوع iud) باردار مي شوند. اين مقدار به اندازه روش دائمي بستن لوله هاي رحم است با اين مزيت كه هر زمان كه فرد بخواهد، قابل برداشتن است. البته روشهايي مانند استفاده از قرص نيز ممكن است به همين اندازه يا بيشتر موثر باشند اما در صورتيكه به درستي مصرف شوند. در استفاده از iud پزشك يا ماما آنرا قرار مي دهد و كافيست هر ماه توسط خود فرد چك شود.

چگونه بايد آی یو دی تهيه كنم؟

از آنجا كه اين وسيله بايد توسط پزشك يا ماما گذاشته شود، شما بايد به ايشان مراجعه كنيد يا با مراجعه به مركز بهداشتي و درماني محله خود درخواست اين روش را براي پيشگيري از حاملگي بنمائيد.

بهترين زمان براي گذاردن آي. يو. دي در روزهاي پايان عادت ماهانه است، زيرا گذاردن آن در اين زمان راحتتر است و احتمال بارداري نيز وجود ندارد. اما فقط محدود به همين زمان نيست و براي خانمي كه مطمئن است باردار نيست، در هر زماني مي توان آي. يو. دي گذاشت. در غير از زمان خونريزي پريود، پزشك يا ماما براي اطمينان از باردار نبودن شما يك تست حاملگي درخواست مي كند و براي اطمينان از نبود عفونت و التهاب لگني شما را معاينه خواهد كرد.

چگونه جاي گذاري مي شود؟

پزشك يا ماما هنگام جاي گذاري iud از شما مي خواهد تا روي تخت مخصوص معاينه برويد، سپس واژن را باز كرده و محل را استريل مي كند، براي باز نگه داشتن دهانه رحم از وسيله اي استفاده مي كند كه ممكن است براي شما درد مختصري را ايجاد كند. پس از اندازه گيري عمق رحم، با استفاده از يك اپليكاتور، iud را داخل رحم قرار مي دهد. در اين مرحله ممكن است احساس انقباض داشته باشيد.

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =