پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود رایگان تحقیق  رشته مکانیک در زمینه اتصال قالب های فلزی
doc
تعداد صفحات : 9
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته مکانیک
0 تومان


این تحقیق با فرمت WORD و در ۹ صفحه با موضوع اتصال قالب های فلزی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق آمده است:

اتصال قالب های فلزی

تسمه های کناری صفحات و اجزای قالب بندی دارای سوراخ هایی هستند که فاصله محور تا محور آنها ۵ سانتیمتر است و این امکان را فراهم می کنند که بتوان از پیچ و مهره و یا گیره های پشت قالبی در هر جایی از قالب استفاده کرد.

فواصل کناری قالبها به گونه ای تنظیم شده اند که در صورت توسعه قالب بندی فاصله محور تا محور سوراخ ها ۵ سانتیمتر حفظ شوند.

بعضی از قالب های فلزی در دو وجه عمود بر هم پیم و در دو وجه دیگر سوراخ دارند که توسعه قالبها بدون استفاده از اتصالات خاصی امکان پذیر است و سرعت عمل زیادی دارند. اتصال قالبها در محل های خاص به وسیله تسمه های پیم دار و یا سوراخ دار امکان پذیر است.

در سقف ها از نوع بدون پیم این قالبها استفاده می شود بنابراین اتصال توسط پیچ و مهره می باشد تا در زمان قالب برداری به سادگی برداشته شوند.

قالب های فلزی استاندارد :

قالبهایی هستند که ابعاد آنها مضربی از ۵باشند. معمولا مدول پایه قالب بندی در ایران ۱۰سانتیمتر است. بنابراین قالبها با این ابعاد بدون هیچ سفارشی یافت می شود:

باید دقت نمود که ابعاد قالب به گونه ای انتخاب می شوند که یک نفر براحتی آن را حمل کند محل ۱ در جدول که با علامت × نشان داده شده مشخص کننده وجود قالب ۴۵×۳۵ به صورت تولید شده است و محل ۲ مشخص کننده قالب ۵۰×۷۰است که به صورت تولید شده وجود ندارد. بلکه عرض آن باید از ترکیب دو قالب( ۲۰ و۵۰) ،( ۲۵ و۴۱ )،(۳۰و۴۰ )،و یا( ۳۵و ۳۵ )حاصل شود

قالب های خاص:

هرگونه قالبی که نتوان با استفاده از ترکیب قالبهای استاندارد و فیلرها آن را ساخت به «قالبهای خاص» موسوم است.

قالبهای سطوح به صورت مثلثی ،ذوزنقه، متوازی الاضلاع، گرد، و منحنی نمونه هایی از قالبهای خاص هستند . برای تهیه این قالبها باید سفارش ساخت آنها بر اساس ابعاد و اندازه های روی نقشه به کارخانه داده شود.

عملکرد قالب های فلزی :

بهره برداری از قالبهای فلزی تابع توجیه اقتصادی ، سرعت عمل، کیفیت، شکل قالب و وضعیت کارگاه است.معمولا بسته به عوامل مذکورو عوامل دیگری که تابع زمان اجرای عملیات است به سه روش از قالب های فلزی بهره برداری می شود:

  1. ثابت
  2. رونده (جابه جا شونده)
  3. لغزنده

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =