پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
استفاده از پليمر فرا جاذب آب PR 3005 A : دانلود رایگان تحقیق رشته زمین شناسی
doc
تعداد صفحات : 20
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
0 تومان


تحقیق رشته زمین شناسی با فرمت WORD و در ۲۰ صفحه با موضوع استفاده از پليمر فرا جاذب آب PR 3005 A نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

استفاده از پليمر فرا جاذب آب PR 3005 A جهت موفقيت برنامه هاي آبياري در مناطق خشك و نيمه خشك

چكيده

استفاده از پليمر فرا جاذب آب (Water Superabsorbent) مي تواند مقادير زيادي آب يا محلول آبي را جذب نموده و متورم شوند. اين مخازن ذخيره اي كوچك وقتي كه در داخل خاك قرار مي گيرند، آب حاصل از آبياري و بارندگي را به خود جذب نموده و از فرو نشت آن جلوگيري مي نمايد. پس از عمل جذب و در اثر خشك شدن محيط آب داخل پليمر به تدريج تخليه مي گردد و بدين ترتيب خاك به مدت طولاني و بدون نياز به آبياري مجدد مرطوب مي ماند. بررسي خواص پليمرهاي فرا جاذب آب در شرايط مشابه درون خاك مطمئن ترين روش براي درك و پيش بيني رفتار آنها در سيستمهاي واقعي آب، خاك و گياه مي باشد.

يكي از اين پليمرهاي فرا جاذب آب ماده مصنوعي PR3005A (بلور آب) مي باشد كه مي توان از آن به منظور بهبود شرايط فيزيكي خاك استفاده نمود. در مرحله اول اين تحقيق ابتدا منحني رطوبتي پليمر و همچنين ميزان تورم آن در مجاورت آب آبياري و عصاره اشباع خاكهاي مورد نظر بدست آمد. در بخش دوم پارامترهاي ظرفيت نگهداري آب در خاك، تخلخل و ضريب آبگذري در دو نوع خاك با بافتهاي لوم و لوم شني مورد مطالعه قرار گرفت و در مرحله پاياني تغييرات رطوبت خاك با زمان و تاثير پليمر فرا جاذب آب بر روي خاكهاي مورد آزمون ارزيابي گرديد.

مقدمه

آب عنصري حياتي است كه كمبود آن در مناطق خشك و نيمه خشك گسترش كشت در اراضي مستعد را با محدوديت مواجه مي سازد. طبق آمار موجود بيش از ۹۵ درصد از آبي كه در كشور مصرف مي شود در بخش كشاورزي مورد استفاده قرارمي گيرد در نتيجه بيشترين حجم تلفات آب نيز در اين بخش رخ مي دهد

محدوديت منابع آب كشور ضرورت صرفه جويي در مصرف آب را روشن مي سازد. اعمال مديريت صحيح و بكارگيري تكنيكهاي پيشرفته به منظور حفظ ذخيره رطوبتي خاك و افزايش ظرفيت نگهداري آب در خاك از جمله اقدامات موثر براي افزايش راندمان آبياري و در نتيجه بهبودبهره برداري از منابع محدود آب كشور مي باشد. دستيابي به اهداف فوق الذكر (حفظ ذخيره رطوبتي، افزايش ظرفيت نگهداري آب در خاك و … ) با انجام اقداماتي نظير استفاده از كود سبز و آلي، مالچ گياهي و مصنوعي، ايجاد پوشش گياهي و يا استفاده از مواد اصلاح كننده نظير تورب، پرليت و پليمرها ميسر مي باشد.

مواد و روشهاي مورد استفاده

در اين مطالعه از دو نوع خاك كه به ترتيب داراي بافت لومي و لوم شني مي باشند (در صورت تمايل به آشنايي با چگونگي تعيين بافت و تجزيه مكانيكي كامل خاكها به مرجع شماره ۵ مراجعه نماييد).

نمونه هايي از عمق ۲۰ – ۰ سانتيمتري تهيه كرده و براي اجراي آزمايشات مورد نظر به آزمايشگاه موسسه تحقيقات خاك و آب تهران منتقل نموديم، نمونه هاي خاك را بعد از خشك كردن در هواي آزاد و كوبيدن، از الك دو ميليمتري عبور داده و سپس آزمايش طي سه مرحله زير انجام گرديد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =