پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اضطراب و استرس : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 9
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۹ صفحه با موضوع اضطراب و استرس نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

اضطراب و استرس

مقدمه

از آنجايي كه عصر حاضر را دوران اضطراب و استرس ناميده اند و پيچيدگي هاي جاري جامعه بشري سرعت تغييرات و بي توجهي نسبت به زمينه هاي مذهبي و ايدولوژيك ونظام  اجتماعي و عاطفي خانواده براي افراد و اجتماع بشري تضاد ها و تعارض ها و اضطراب هاي جديدي به وجود امده است .استفاده از شيوه هاي درماني مؤثر و كار امد ضروري مي باشد پيچيده شدن تمدن بشري و ارتباطاعات اجتماعي استرس هاي تازه اي را نيز پديد آورده است كه مقابله با آنها براي هر فردي لازم و ضروري است از طرفي نيز همه ما استعدادهاي عظيم و كشف شده اي براي رشد و تكامل و دگرگوني توانايي يافتن معنايي ژرفتر و دست يافتن به توفيق بيشتر در زندگي بهره منديم بنابر اين استفاده از اين توانايي هاو استعدادها براي مقابله با انواع اضطراب ها و استرس هايي كه در زندگي روزمره براي ما پديد مي آيد امكان پذير است .

اضطراب :

اضطراب اغلب نشاندهنده وجود انگيزه اي غير قابل قبول است كه بيمار سعي در رد آن دارد نظير خشم و …

ريشه اضطراب اغلب ترس پيش بيني شده فقدان در زمينه هاي كار پول ، روابط يا حساسيت جسمي است همه انسانها اضطراب را در زندگي خود تجربه كرده اند اضطراب شامل احساس عدم اطمينان ،درماندگي و بر انگيختگي فيزيولوژيكي است به طور كلي اضطراب يك احساس بسيار ناخوشايند و اغلب مبهم دلواپسي است كه بايك يك يا چند حس جسمي مانند خالي شدن سر دل،تنگي قفسه سينه ، طپش قلب و … همراه است ..

در انجام هر كاري به طور مطلوب اضطراب تا اندازه اي طبيعي و ضروري است با اين وجود اضطراب بسيار شديد يا خيلي كم هميشه به روي هر كاري اثر زيان آوري دارد علي رقم اين حقيقت كه اضطراب و استرس تا اندازه اي براي انجام دادن هر كاري ضروري و طبيعي است در هنگام مواجه با مشكلات اضطراب و استرس را معمولا با سطوحي از اضطراب و استرس سر و كار داريم كه از نظر باليني خيلي بالا مي باشد

اضطراب و استرس چگونه شروع مي شود ؟

پاسخ ساده  به اين سوال  اين است كه ممكن است اضظراب به طريق گوناگون شروع شده بروز كند . پيش از اين اشاره كرديم  كه تجربه      نشا نه هاي اضطراب  ناشي از استرس است .ممكن است ناشي از استرس مزمن باشد  يا ممكن است ناشي از استرس ناگهاني باشد  يعني هنگامي كه با يك ترس خاص  ، مشكل يا  رويداد مهمي در زندگي مواجه مي شويم كه سبب مي شود ظرفيت استرس مان لبريز شود . ماهيت خاص  استرس  از فردي به فرد ديگر تفاوت زيادي دارد  همان طور كه پاسخ  نشانگر ويژه آنها نيز متفاوت است .

در دوران كودكي انواع خاصي از ترس ها بسيار شايع هستند . در حدود ۹۲درصد كودكان ۵ تا۱۲ سال معمولا  دچار  ترس هاي خاص مي شوند  همچون ترس از حيوانات ، ترس از موقعيت هاي خطر ناك ، ترس از صدا و ترس از تاريكي  .

چه عواملي موجب تداوم اضطراب مي شود؟

اگر چه ممكن است مشخص نمودن آن چه كه بر انگيزاننده اولين تجربه اضطراب ما بوده است خيلي مشكل باشد اما درباره اينكه چه عواملي موجب تداوم اضطراب مي شوند و از طرف شدن خود به خودي اضطراب جلوگيري مي كند اطلاعات زيادي را در اختيار داريم اساسا يك سري عوامل عمومي وجود دارد كه به ابقاي اضطراب كمك مي كنند  .

۱-شيوه زندگي ممكن است اضطراب را تداوم بخشد .

۲- اجتناب اضطراب را ابقا ءمي كند .

۳- فقدان اعتماد به نفس اضطراب را تداوم مي بخشد .

۴- تفكراتمان اضطراب را ابقاءمي كند .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =