پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اعتماد به نفس واقعی : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 38
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
29000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۳۸ صفحه با موضوع اعتماد به نفس واقعی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

اعتماد به نفس واقعی

مقدمه:

اگر در خانواده دچار مشكل هستيد، اگر در محيط كار آنچنان كه بايد و شايد موفق نيستيد اگر براي جامعه خود يك شهروند مثبت و مفيد نيستيد. اگر در انتشار افكارتان، يا استفاده از حمايت هاي ديگران(همكاران، همكلاسي ها، خويشاوندان، همسايگان، دوستان و نزديكان) خود كامياب و برخوردار نيستيد همه و همه ناشي از ضعف اعتماد به نفس است و بس! اعتماد به نفس واقعی يعني اضافه شده، يعني آرام شدن، يعني پشتيباني ديدن يعني ترميم و تكميل گرديدن. فكرهاي غلط، ترس و پرهيز از ارتباطات مثبت، اجتناب از گفت و گوهاي منطقي، عاقلانه و در عين حال دوستانه و تنهايي، عامل استثنايي براي عدم موفقيت و شكست خوردن است. اعتماد به نفس كليد طلايي براي برخورداري از روابط سالم و لذتبخش خانوادگي و اجتماعي، اسباب رسيدن به موقعيت مناسب و درآمد و پس انداز مكفي و اساس دوست داشتن و برقراري ارتباطات سودمند و موثر است.

تعريف اعتماد به نفس

«اعتماد به نفس عبارت است از احساس اطمينان نسبتي به خود، به عبارت ديگر اعتماد به نفس يك فرد به نحوه ي احساس او درباره ي«من» خويش بستگي دارد»

«شما در مورد خودتان چگونه فكر مي كنيد؟ آيا نظر مساعدي نسبت به خودتان داريد و به خودتان احترام مي گذاريد؟ اگر پاسخ شما به اين سوالات مثبت باشد در اين صورت مي توان گفت كه شما از يك من قوي و ايده آن برخودار هستيد اما اگر شما نظر مساعدي نسبت به خودتان نداريد و براي خودتان احترام قائل نمي شويد، مي توان گفت كه شما داراي من ضعيفي هستيد. مع الوصف، بايد گفت كه نظر فرد نسبت به خودش در موقعيتهاي مختلف زندگي يكسان نيست و ممكن است كه او در يك موقعيت خودش را خوب و قوي بيندازد ولي ديگري خودپنداري ضعيفي داشته باشد.

حجاب، عامل افزايش اعتماد به نفس

«دكتر سيما فردوسي يكي از محققان برجسته ي كشور درباره ي تاثير رسانه ها به ويژه رسانه هاي تصويري و نقش آن در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب تاكيد كرد؛

مخاطبان در سنين نوجواني و جواني به صورت ويژه اي از رسانه ها به ويژه رسانه هاي تصويري الگو مي پذيرد. رعايت مساله حجاب و عفاف در بهداشت روان افراد بسيار تاثير گذار است به گونه اي كه اضطراب و نگراني را كم كرده و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس اشخاص مي شود. به گزارش ستاد اطلاع رساني نخستين جشنواره و همايش نور دكتر سيما فردوسي عضو هيات علمي دانشكده روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي و كارشناس برنامه هاي تلويزيوني با بيان اين مطلب گفت: جديدترين تحقيقات نشان داده است زناني كه مايل به نشان دادن خود به مردان غريبه هستند به تونايي هاي دروغي خودشان اعتماد كافي ندارند و از همين و به استفاده از جاذبه هاي ظاهري رو مي آورند.

مدير سابق گروه روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي در ادامه به تفكرات تربيتي متفاوت به عنوان آفتحي براي پرورش ديني كودكان و نوجوانان اشاره كرد و گفت: جامعه ما داراي تفكرات متفاوت و سبك هاي گوناگون تربيتي است بنابراين لازم است در مرحله نخست پدران، مادران و معلمان مدارس نسبت به جايگاه و اهميت حجاب توجيه شوند تا در مرحله دوم با آموزش مفاهيم عفاف و حجاب از سنين خردسالي بتوانيم شاهد شكل گيري يك جامعه ديني يكپارچگي باشيم وفاق ها و دوگانگي هاي شخصيتي موجود كه بر اثر تربيت هاي چندگانه است برطرف شود.

اعتماد به نفس واقعی

اعتماد به نفس واقعی و حقيقي يك حس دروني مي باشد بدون وابستگي به جهان خارج، رويدادها، موفقيتها، شكستها و افراد ديگر. اما عزت نفس و اعتماد بنفس واقعي بسيار نادر و ناياب ميباشد زيرا اغلب اعتماد بنفسها كاذب و نقابي براي پنهان سازي اعتماد بنفس پايين ميباشد. اعتماد بنفسهاي غير واقعي را ميتوان در موارد زير يافت:

  • اعتماد بنفسهاي كاذب:

اينگونه اعتماد بنفسها وابسته و زود گذر ميباشند.مانند اعتماد بنفسهايي كه به جهت ثروت،شهرت،محبوبيت،به تن داشتن لباسهاي فاخر،قدرت و زيبايي ظاهر در افراد نمود مي يابند كه همگي كاذب بوده و ارتباطي به ماهيت واقعي فرد ندارند.

  • گستاخي:

معمولا مردم افراد پر رو و گستاخ را با افراد با اعتماد بنفس بالا اشتباه ميگيرند.اما پررويي نيز يك نوع نقاب براي استتار بي كفايتي و اعتماد بنفس پايين ميباشد.

  • متظاهرها:

اينگونه افراد خود را با اعتماد بنفس، شاد، موفق و شكست ناپذير نشان ميدهند. اما از درون احساس پوچي و خلاء كرده و از شكست بسيار هراسانند.

خصوصيات افراد با اعتماد به نفس بالا

  • برخوردار از مركز كنترل دروني: غم و شادي آنان وابسته به عوامل خارجي نيست.
  • از لحاظ جسماني، احساسي، ذهني و معنوي از خود مراقبت ميكنند.
  • ميانه روي را در افكار، احساسات و رفتارهاي خويش حفظ ميكنند.
  • قادر به پذيرش و پند گيري از اشتباهات خود ميباشند. قادر به بيان جمله “من اشتباه كردم” ميباشند.
  • توانايي بخشش اشتباهات خود و ديگران را دارند.
  • مسئوليت اداره زندگي خود را بعهده ميگيرند.
  • تفاوتهاي فردي ميان افراد را ارج مينهند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =