پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
امپراطوری ، جغرافیا و فرهنگ یک کشور: دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 20
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۲۰ صفحه با موضوع امپراطوری ، جغرافیا و فرهنگ یک کشور نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

امپراطوری ، جغرافیا و فرهنگ

چنگ زدن به گذشته از جمله متداول ترین تبیرها برای تفسیر زمان حال است آنچه چنین دستاویزی را زنده جلوه می سازد تنها عدم توافق بر اتفاقات گذشته چیست؛ نیست بلکه تردید در این نکته است که گذشته واقعاً گذشته است یا همچنان به رغم صورت های مختلف آن – دامه دارد.

تجربه امریکایی این امر همان طور که ریچارد وانالستین در اثر خود برآمدن امپراطوری امریکا می گوید: از ابتدا بر اساس اندیشه Imptium قلمرو دولت یا کومتی که می بایست برای گسترش امپراطوری در سرزمین ، جمعیت و افزایش قدرت و ثروت پدید آید.

دو دیدگاه در قلب تاریکی

چنین است که در اواخر قرن بیستم چرخه امپراطوری به ترتیبی خود را تکرار می کند. هر چند امروزه واقعاً از فضاهای خالی وسیع خبری نیست.

من فکر می کنم این استمار امپراطوری در شکل داستانی پیچیده و غنی در زمان کوتاه کنواد به نام تاریکی که آن را بین سالهای ۱۸۹۸ تا ۹۹ نوشته ، تجسم یافته است.

یکی از دلایلی کنراد را از نویسندگان مستعمراتی معاصرش جدا می سازد این است کهنژاد مهاجری از که به خدمت نظام امپراطوری در آمده بودند یعنی از کاری که می کرد خود آگاهی داشت.

به رغم نام و شیوه های اروپائی شان نقالان کنروا و شاهدان میان مایه نامتامل امپریالیسم اروپائی اینان ب سادگی هر چیزی را که نام امپراطوری اروپائی بر خود آرد نمی پذیرند. آنها در این باره بسیار می اندشند. درباره  آنها نگران می شوند و از اینکه به این مسائل موجبات وابسته به امپراطوری به سان امری پیش پا افتاده و روزمره بنگرند مضطربند.

تجربه های متفاوت

فوریه به عنوان سخن گویی منطق تراشی برای تجاوز ناپلئون در ۱۷۹۸ این ها را می گوید. پژواک نام هایی بلندی که او بر می شمرد جاسازی زمینه سازی و عادی سازی تصرف یک کشور خارجی در چارچوب وجود مدار فرهنگی موجود اروپایی همه اینها تعرف یک کشور را در نهایت از صور صلمه یک ارتش مغلوب در آورده و به فرآیندی ارامتر واضحاً برای احساس اروپایی که غرور فرهنگی او را در بر گرفته قابل قبول تر می کند تا تجربه ای منهدم کننده که فرد مصری از این شخص می گوید.

وحدت دیدگاه ها

ما خود را میهمان ناخوانده می خواندیم مانند یک باند منظور این بود که هرزه وار تالار سیاست خارجی انگلستان شدیم و به رغم سنگ های فاصله کم ساختمان جوی پایمان انداخته اند. آدم هایی از نو در مشرق زمین بسازیم.

تقریباً در فرهنگ بریتانیایی و فرانسوی در قرن نوزدهم و در اوایل قرن بیستم ما اشارات و تلمیحاتی درباره واقعیات امپراطوری می بینیم. اما شاید هیچ کجا با ترتیب و بسامدی فراوان مانند رمان انگلیسی این نکته به چشم   نمی خورد.

یکپارچگی فرهنگی امپراطوری

تا پایان نیمه قرن نوزدهم نوعی تجارت سهل و آسان و در عین حال بادوام میان منسفیلد پارک (که نام رمان و مکانی است) و مناطق آن سوی اقیانوس ، نمونه مشابه اندکی در فرهنگ فرانسه داشت. البته پیش از ناپلئون نمونه های بسیار و متنوعی از ادبیات فرانسوی عقاید سفرنامه ها مقاله ها و تاملات درباره جهان غیر اروپائی وجود داشت.

نشانه امپراطوری

دمان کیم در زندگی ادبی رودیارد کیپینگ اثر مهمی است . همانطور هم ادبیات انگلستان. این اثر در ۱۹۰۱ یعنی دوازده سال پس از آنکه کیلپینگ زادگاهش هندوستان را سرزمینی که همواره نام آن با نام او پیوسته است ترک کرد ؛ منتشر شد.

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =