پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ايمنى و بهداشت در کودکان : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع ايمنى و بهداشت در کودکان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ايمنى و بهداشت در کودکان

همين که کودک در استفاده از اشياء مهارت پيدا مى‌کند، آگاهى از خطرات احتمالي، داراى اهميت بسيار حياتى است. در صورتى که در مورد چيزى احتمال خطر مى‌دهيد، آن را از دسترس او دور نگه داريد.

چند نمونه از خطرهای احتمالی و راه های پیشگیری از آن :

  • بچه‌ها هر چيزى را در دهان مى‌گذارند (اين عمل، به لحاظ روانشناسى کودک، يک فرآيند شناخت اشياء است. ). هرگز چيزهائى را که به‌علت کوچک بودن ممکن است توسط کودک بلعيده شود يا در گلوى او گير کند و يا در گوش و بينى خود فرو نمايد در دسترس او نگذاريد. توجه داشته باشيد که اين اصل مى‌تواند شامل آن دسته از اشياء بزرگترى باشد که قسمت‌هاى مختلف آنها را مى‌شود کَند يا به‌ هر علت جدا کرد.
  • مطمئن‌ترين وسايل بازي، ظروفى هستند که درِ آنها پيچى است. چون برخلاف درهاى فشاري، کودکان نمى‌توانند قبل از رسيدن به سن هجده ماهگى آنها را باز کنند.
  • اسباب‌بازى‌هائى را که احتمال مى‌دهيد در رنگ آنها از سرب استفاده شده است، در اختيار آنها نگذاريد.
  • بطرى‌هاى مورد استفادهٔ کودک را به‌دقت بشوئيد و به‌طور کلى از بطرى‌هاى خالى مواد سفيدکننده و مايع شستشو به اين منظور استفاده نکنيد.
  • مراقب اشياء تيز و بُرنده‌اى باشيد که ممکن است انگشتان دست يا پاى او را زخم کند و يا رگ او را پاره نمايد.
  • هرگز او را با چيزهائى شبيه روبان تنها نگذاريد.
  • از اشياء نوک‌تيزى که ممکن است در پوست او فرو برود و يا در بينى و چشم‌ها يا گوش‌هاى خود فرو کند پرهيز کنيد. همين‌طور اشياء لب‌تيزى که احتمال مى‌دهيد باعث بريدگى شوند.

مراقبتهاي دوره نوزادي ( ايمنى و بهداشت در کودکان )

حرارت اتاق نوزاد را بين ۱۸تا۲۰ درجه بيشتر نباشد ، نوزاد را در سرما قرار ندهيد و بيش از اندازه نيز نپوشانيد . لباس نوزاد بايستي سبك و گشاد و راحت باشد . از قنداق كردن نوزاد كه يك عمل غيربهداشتي و زيان آور است بپرهيزيد و از قنداق كردن نوزاد حتي بمدت كوتاه خودداري كنيد.

حمام كردن روزانه نوزاد با داشتن بند ناف نه تنها اشكالي ندارد بلكه مفيد است . برای ايمنى و بهداشت در کودکان ، از بدو تولد نوزاد بايستي حداقل يك روز در ميان حمام داده شود و تمام بدن نوزاد را با آب و صابون و يا شامپوي مناسب شستشو داد . حمام دادن نوزاد بهيچ وجه اثر سوء روي ناف نوزاد و محل ختنه نداشته بلكه شستشوي ناف با آب و صابون از بروز عفونت جلوگيري مي نمايد.

شير مادر

شير مادر سرشار از مواد مغذي و داراي انواع ويتامين هاست و بهتر از هر چيز ديگري رشد فرزند دلبند شما راتضمين مي كند

كودكي كه در دوران اوليه زندگي خود تغذيه مناسب داشته باشد به رشد و پرورش جسماني كامل دست يافته ، در آينده فردي تندرست و شاداب خواهد بود

مزاياي شير مادر

شير مادر تا يكسالگي براي نوزاد بهترين است و موجب مي شود نوزاد كمتر دچار عفونت هاي مختلف شود. شير مادر بعلت دارا بودن ماده ايمني به نام ايمونوگلوبين تا حدود زيادي اسهال و استفراغ نوزاد را كاهش مي دهد و نسبت به بعضي بيماريهاي ديگر ايجاد مصونيت نموده و مي توان گفت اولين واكسن نوزاد است . شيرمادر نه تنها كاملترين غذا براي نوزاد است بلكه عامل مهمي در پيشگيري از عفونت و ضامن سلامتي جسمي و رواني شيرخوار مي شود

شير مادر درجه حرارت مناسب داشته ، از آلودگي عاري است و ميزان ابتلا به آسم و آلرژي را در شيرخوار كاهش مي دهد. شير مادر آسودگي رواني و رشد عاطفي نوزاد را تامين مي نمايد و موجب افزايش ارتباط بين مادر و كودك مي گردد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هجده =