پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ایدز و راه های سرایت آن و پیشگیری از ایدز :دانلود رایگان تحقیق دانش خانواده
doc
تعداد صفحات : 26
تحقیق و جزوات آموزشی
درس دانش خانواده
رایگان
0 تومان


تحقیق دانش خانواده با فرمت WORD و در ۲۶ صفحه با موضوع ایدز و راه های سرایت وپیشگیری از ایدز آن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ایدز:

در حالي كه كشورهاي پيشرفته جهان در طي چند دهه اخير مشكل بيماري هاي واگيردار را تا حد زيادي حل كرده و تمامي توان و امكانات خود را براي مبارزه با بيماري هاي غير واگير منجمله بيمارهاي قلبي – عروقي و سرطان ها متمركز كرده بودند ، ناگهان در سال ۱۹۸۱ ميلادي (۱۳۶۰ شمسي ) نوعي بيماري عفوني در دنيا پيدا شد كه به سرعت درهمه نقاط جهان گسترش پيدا كرد و اميد به ريشه كني بيماري هاي واگيردار را حتي در كشورهاي پيشرفته تبديل به يأس نمود. اين بيماري كه به صورت يك مشكل عمده بهداشتي خود را نشان دادAIDS نام دارد . در اين بيماري دستگاه دفاعي بدن شديداً دچار اختلال مي شود.

راه هاي عمده سرايت ایدز عبارت اند از :

تماس هاي جنسي (جنس مخالف – هم جنس بازان ) با افراد آلوده

تزريق خون و فراوردهاي آلوده آن، استفاده از سرنگ هاي مشترك ، بخصوص در بين معتادان تزريقي و بكار بردن ابزار و وسايل آلوده

انتقال از مادر آلوده به جنين

به طور كلي دو گروه سني بيشتر گرفتار ايدز مي شوند:

بالغين در سنين ۲۰تا ۴۵ سال

شير خواران و نوزادان

مرگ و مير ناشي از ايدز در جوانان در كليه كشورهاي جهان به صورت يك مشكل خطرناك در آمده است. حدود ۷۵تا ۹۰ درصد آلودگي به ويروس ايدز در گروه سني ۲۰ تا ۴۵ سال اتفاق مي افتد كه سن تلاش و سازندگي و فعاليت اقتصادي است، افزايش ميزان مرگ و مير ناشي از آلودگي به ويروس ايدز و ابتلا به بيماري در جوانان و شير خواران ، طول عمر بسياري از كشورهاي جهانرا كاهش خواهد داد.

راه هاي ديگر سرايت:

پيوند اعضاء از بافت هاي افراد آلوده، خال كوبي و سوراخ كردن گوش توسط سوزن و وسايل آلوده ، استفادهازمسواك و تيغ ريش تراشي شخص بيمار و ختنه با وسايل آلوده نيز را راه هاي ديگر سرايت بيماري است. (روي هم رفته استفاده از وسايل بهداشتي شخصي ديگران حتي افراد سالم نيز عاقلانه و بهداشتي نيست چه رسد به استفاده از وسايل شخص بيمار مبتلا به ايدز). از راه هاي تنفسي ، گوارشي و يا از طريق تماس هاي معمولي خانوادگي و يا محيط كار ، دانشگاه ، مدرسه و اردوگاه هاي جمعي كاري و يا تفريحي ، انتقال گزارش نشده است.

علائم ایدز:

آلودگي به ويروس ايدز دليل ابتلا به بيماري ايدز نيست، ولي سرانجام تقريباً به طور اجتناب ناپذيري به بيماري ايدز منتهي مي شود. مقصود از آلودگي به ويروس ايدز اين است كه ويروس وارد بدن انسان شده ولي هنوز تغييراتي كه علائم بيماري را به بار مي آورد ، ايجاد نكرده است.

قالَ عليٌ عليهِ السَّلامُ : مَن اَطاع َ نَفسَهُ في شـَهَواتـِها فـَقـَد اَعانـَها عَلي هَلـَكـَـتـِها.علي عليه السلام فرموده است: آن كس كه نفس خود را در شهوات ناروايش اطاعت نمايد، عملاً به تباهي و هلاكت خويش كمك كرده است.

نقش بيماري هاي مقاربتي در شيوع ايدز:

بيماري هاي مقاربتي از بيماري هاي خيلي شايع در جهان هستند. اين بيماري ها به طور عمده در نتيجه تماس جنسي با فرد آلوده و يا از طريق مادر آلوده به كودك منتقل مي شوند، ولي ممكن است استفاده از سرنگ و سوزن مشترك در معتادان تزريقي نيز سبب ابتلا به اين بيماري ها گردد.

براساس برآورد سازمان بهداشت جهاني بيشتر از ۳۳۰ ميليون مورد جديد بيماري هاي مقاربتي قابل درمان از جمله سوزاك و سيفيليس سالانه در دنيا بروز مي نمايد و در واقعه روزانه شاهد بروز حدود يك ميليون مورد جديد از بيماري هاي مقاربتي در جهان هستيم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =