پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود رایگان تحقیق در زمینه تجهيزات ذخيره و بازیابی بار کوچک
doc
تعداد صفحات : 25
تحقیق و جزوات آموزشی
رایگان
0 تومان


این گزارش با فرمت WORD و در ۲۵ صفحه با موضوع تجهيزات ذخيره و بازیابی بار کوچک نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

 تجهيزات ذخيره و بازیابی بار کوچک

تجهيزات ذخيره و بازیابی بار کوچک به دو دسته تقسيم مي شوند: يكي كارگر- براي- محموله كه براي زماني است كه كارگر به محل ذخيره حركت كرده و مواد را بازيابي مي‌كند. و ديگري محموله- براي-كارگر كه براي وقتي است كه به مواد به صورت مكانيكي براي بازيابي به نزد كارگر مي روند. كه تجهيزات محموله- براي كارگر اغلب بهره وري بالاتر و نظارت ساده تر و امنيت بيشتري دارد و گران تر بوده.

  • تجهيزات ذخيره از نوع كارگر- براي – محموله:

شامل ۳ نوع: قفسه بندي ظرف، كشوهاي تكه اي ذخيره در كابينت، قفسه جريان جاذبه مي شود و هر كدام از اين سه نوع را مي توان به شكل سيار يا نيم طبقه بكار ببردو

  • قفسه بندي ظرف:

قديمي ترين و رايج ترين روش است. كه براي انتخاب سفارش از قطعات كوچك، استفاده مي شود. هزينه كم و نصب راحت و احتياجات نگهداري كم از مزاياي اين روش است و از معايب آن هم اين كه در اين روش اغلب فضا به طور مطلوبي مورد استفاده قرار نمي گيرد و همچنين مشكلات نظارت، امنيت و حفاظت اقلام نيز وجود دارد چون قفسه بندي ظرف يكي از انواع سيستمهاي باز است و اقلام در معرض نمايش و قابل دسترسي هستند.

  • كشوهاي تكيه اي ذخيره در كابينت

به اين دليل تكه اي ناميده مي شوند كه هر كابينت، كشورهاي ذخيره تكه اي را در بردارد و اينها به قسمت هاي ذخيره تكه اي تقسيم مي شوند و ارتفاعه كشوها از ۳ تا ۲۴ اينچ است.

فريت اين كشوها اين است كه تعداد زيادي SKU را مي توان در آنها جاي دارد بنابراين مواد بيشتري را مي توان در يك محوطه كوچك ذخيره كرد پس احتياجات فضا كمتر است و همچنين هزينه‌هاي فضا نيز كاهش مي يابد و زمان حركت نيز كاهش يافته پس احتياجات فضا كمتر است و همچنين هزينه هاي فضا نيز كاهش مي يابد و زمان حركت نيز كاهش يافته پس احتياجات نيروي انساني نيز كم مي شود و از منافع ديگر اين روش مي توان دقت در انتخاب و امنيت و حفاظت اقلام را نام برد.

اين روش نسبتاً گران است به دليل تعداد كشوها و مقدار ورق فلزي كه در كابينت ها به كار مي رود.

قفسه جريان كارتن:

معمولاً براي اقلامي استفاده مي شود كه با شكل و اندازه يكسان در كارتن ذخيره مي شوند. كارتن ها از طريق راهروي پشت صفحه  داخل قفسه قرار مي گيرند و غلطك ها آنها را به طرف جلو حركت مي دهند تا آماده برداشتن شوند. هزينه قفسه جريان به ظرفيت طول و ارتفاع قفسه ها بستگي دارد و مانند قفسه بندي ظرف، داراي احتياجات نگهداري كمي است.

نيم طبقه:

قفسه بندي ظرف، كشورهاي تكه اي ذخيره در كابينت، قفسه جريان را مي توان و يك نيم طبقه جاي داد از مزاياي اين روش اين است كه با صرف هزينه كم مي توان دو برابر معمول ذخيره كرد. براي طراحي يك نيم طبقه بايد مواردي مانند انتخاب صحيح درجه بارگيري نيم طبقه و طراحي سيستم انتقال مواد و… را رعايت كرد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفده =