پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
باورهای معلمان : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 28
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
29000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۲۸ صفحه با موضوع باورهای معلمان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

باورهای معلمان

تأثير باورهای معلمان درباره خود دانش‌آموز نمي‌تواند مورد تأييد بيشتر از حد قرار گيرد. اگر دانش‌آموزي در كلاس است تأثير باورهای معلم گريزناپذير است. بر مثالهاي زير توجه نمائيد.

جونيس پايه دوم را در كلاس‌هاي بومن با يك لباس و مواد جديد و اشتياق به آموختن شروع نمود. برادر بزرگتر جونيس كه هم اكنون در كلاس چهارم است نيز در كلاس‌هاي بومن بوده است او دانش‌آموزي با هوش و توانا بود كسي كه مي‌توانستند از پس هر كاري برآيد. يك ماه بعد از سال تحصيلي جونيس در گروه خواندن دچار اشكال شد. او با بعضي از مفاهيم دست و پنجه نرم مي كرد و شبي عقلش را از دست مي دهد. آقاي بوفي به جونيس گفت: «من مطمئنم كه تو خوب عمل خواهي كرد براي آنكه برادرت يكي از بهترين دانش‌آموزان من بود».

برداشت جونيس از برچسب آقاي بوفي چه بود؟ آقاي بوفي راجع به او چه باوري داشت؟ آيا اين تشويق كننده يا نااميد كننده بود؟ قصد خوب بود ولي روش اجرا به تنيجه مورد نظر نمي‌رسيد.

فهم باورهای معلمان ضروري است، ما بايد بدانيم كه معلمان يك سري باور دارند لذا پايه رفتار آنها در كلاس است. بعضي از اين باورها مؤثر و بهبود دهنده رابطه معلم- شاگرد و باعث رشد توانائي دانش‌آموز به آموختن است. ساير باورها آسيب رسان است و موجب ايجاد مشكل در رابطه با دانش آموزان است، مي‌توانيم برخي از اين باورهاي تخريب‌گر را تشخيص دهيم تا آنها بتوانند نيازشان براي رابطه مشورتي را دريابند.

باورهاي نادرست مشترك همگي كه هر دينك ماير ۱۹۸۰ آمده است.

۱- دانش‌آموز بايد با خود همكاري كند.

من مسئول هستم. دانش‌آموز بايد آنچه را من مي گويم انجام دهد. اگر آنها انجام ندهند من يك ناظم مؤثر نيستم. همكاري پايه لغات terms من است و به معناي مطابقت با نيازهاي من است.

۲- من بايد قادر به كنترل تمامي دانش‌آموزان و موقعيت، باشم وگرنه من معلم خوبي نيستم.

من بايد تمايل دانش آموزان را با مهارتي كه هم اكنون دارا هستم اداره كنم من تمامي يزها را راجع به كنترل دانش‌آموزان آموخته‌ام. يك رابطه مشورتي نشانه ضعف و شكست است.

۳- برنامه من به هر قيمتي بايد موفق شود.

برنامه من تنها راه است هيچ فضائي براي دادن و گرفتن در رابطه وجود ندارد. براي كنترل يا براي برد چالش با دانش‌آموزان مهم است. من كسي در روابط خود با ديگران دارم.

۴- برخي از دانش‌آموزان ذاتاً بد هستند و بايد اگر همكاري نكردند تنبيه شوند.

همه دانش‌آموزان خوب نيستند بعضي‌ها هيچ اميدي به اصلاحشان نيست، رويكرد من استفاده از تنبيه به عنوان يك سيستم انضباطي جهت ايجاد مطابقت است. تنها سيستم انضباطي كه مؤثر است به وجود آوردن كنترل از خارج كودك است.

مشورت فردي

معلمان گاهاً درخواستهائي براي مشورت فردي دارند به نظر بعيد مي‌رسد كه دو يا چند نفر از معلمان در زمينه شرايط يك سني به مشورت بپردازند. هر درخواست معممولاً بر يك دانش‌آموز تمركز دارد. مشاور ممكن است به هر حال نياز براي كار فردي را با معلم تشخيص دهد. مشورت فردي مي‌تواند با توجهات زير صورت گيرد.

۱- دادن پند و اندرز اگر غير طبيعي به نظر نرسد ولي يك پاسخ آني است و مشاور پند دهنده يك متخصص غير مؤثر است. توانمندي مشاور براي مشورت گوش دادن به احساس، باورها و كشف راه حلهاي ديگر، دانش‌آموزان است. ولي با معلمان، نصيحت مي‌كنيم. ماشين پاسخگوئي رويكرد ما اميدوار است كه راه‌حلهاي ساده‌اي با توصيف و اغلب با انار احساست، باورها و راه‌حلهاي ديگر براي هر معلم به وجود آورد.

۲- فرد تا زماني كه مرجع قياس دروني مراجع را درك نكند قادر به ارائه مشورت مؤثر نيست. اين حياتي به نظر مي‌رسد كه باورها و نظرات مشخص و آزموده گردد. در يك رابطه مشاورها فردي اين آزمايشات به خواسته مراجع جهت گشودن اين باورها توسط مشاور فردي محدود مي‌گردد.

 

اجزاء آموزش ضمن خدمت معلمان

آمزوش ضمن خدمت معلمان بايد از يك روز سخنراني در فضاي باز در ماه آگوست و يا فراهم آوردن آن مهارتها در طول سال دارد تعداد زيادي از مكالمات گروهي معلمان پيرامون مقالات آدلرين‌ها است. يكي از قابل درك‌ترين رويكردها در زمينه آموزش ضمن خدمت معلمان شامل آموزش سيستماتيك براي تدريس مؤثر است. (STET) مطالب مطرح شده در STET شامل فهم رفتار و رفتارهاي نادرست درك خود بعنوان يك معلم، تشويق، ارتباط و گوش دادن بيان ديده، و احساسات به دانش‌آموزان، مهارتهاي تصميم‌گيري و حل مسئله ارتقاء رفتار مسئولانه در خلال نتايج منطقي و طبيعي رفتار، فهم گروه. پويائي گروه، مهارتهاي رهبري گروه. راهنماي گروه. فهم برخورد با مسائل خاص و كار با والدين است.

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =