پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بتن در کارگاههای ايران و اجزاء تشکيل دهنده بتن : دانلود تحقیق رشته عمران
doc
تعداد صفحات : 96
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته عمران
19000 تومان


تحقیق رشته عمران با فرمت WORD و در ۹۶ صفحه با موضوع بتن در کارگاههای ايران نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

بتن در کارگاههای ايران

بتن در کارگاههای ايران مصرف بتن بعلت ارزاني و دسترسي راحت به آن روز به روز در سراسر جهان توسعه مي يابد زيرا مصالح مورد مصرف در بتن كه عبارت از شن و ماسه و سيمان است بحد وفور در همه جاي كره زمين يافت مي شود.

از طرفي بعلت عمر طولاني قطعات بتني و مقاومت بتني و مقاومت آن در مقابل عوامل جوي در مقايسه با ساير مصالح مخصوصا فولاد توجه مهندسين را در سراسر دنيا به خود معطوف داشته و در نتيجه كاربرد آن روز به روز زيادتر مي شود، بطوريكه در صد ساختمانهاي بتني بلند به نسبت ساختمانهاي ديگر روز به روز رو به فزوني است حتي در بعضي ممالك احداث ساختمانهاي بلند فقط با بتن آرمه مجاز است.

ديگر از جاذبه هاي بتن آنست كه اين جسم قبل از سخت شدن سيال بوده و در هر شكل قالبي كه ريخته شود بعد از سخت شدن به همان شكل در مي آيد از اين راه معماران و طراحان مي توانند اجزاء مختلخ ساختمان را از لحاظ هندسي به دلخواه خود نمايند…

اجزاء تشکيل دهنده بتن

همانطوريكه مي دانيم بتن تشكيل شده است از سنگدانه هاي كوچك بنام ماسه و سنگدانه هاي درشت تر بنام شن كه اين سنگدانه ها بوسيله چسب مخصوصي بنام سيمان در مجاورت آب بهمديگر مي چسبند و جسم متراكم و سختي را بنام بتن ايجائ مي نمايند كه اگر اين بتن در شرايط خوب تهيه و عمل آورده شود و سيمان آن به اندازه كافي باشد در اثر نيروي فشاري در حدود ۳۵۰ كيلوگرم بر سانتيمتر مربع متلاشي مي شود و توان آن ۶/۰ عدد فوق بوده يعني در محاسبات تا ۲۱۰ كيلوگرم بر سانتيمتر مربع بار فشاري مي توانيم روي آن قرار دهيم ولي اين قطعه در مقابل نيروهاي كششي بسيار ضعيف بوده و اگر بتن در شرايط بسيار خوب تهيه و نگهداري شود نيروي كششي تا ۳۲ كيلوگرم بر سانتيمتر مربع را مي تواند تحمل نمايد.

سنگدانه

سنگدانه ها در حدود ۴/۳ تا ۵/۴ حجم بتن را تشكيل مي دهند به همبن علت رفتار آنها در بتن مقاومت و ساير خصوصيات آنرا تحت تأثير قرار مي دهد. لذا بايد سنگدانه ها از هر لحاظ مورد وطالعه قرار مي گيرند.

رفتار سنگدانه ها را بايد از دو نقطه نظر مورد مطالعه قرار دهيم.

۱-رفتار فيزيكي

۲-رفتار شيميايي

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =