پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی وضعيت فردی و اجتماعی زنان روسپی در مرکز مداخله : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 128
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
19000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۲۸ صفحه با موضوع بررسی وضعيت فردی و اجتماعی زنان روسپی در مرکز مداخله نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

بررسی وضعيت فردی و اجتماعی زنان روسپی در مرکز مداخله

فهرست مطالب

– چكيده

– مقدمه

– بيان مسأله

– ضرورت و اهميت مسأله

– فايده تحقيق

– اهداف تحقيق

– سؤالات تحقيق

– تعريف اصطلاحات و واژه ها

چکيده تحقيق :

تحقيق حاضر با موضوع بررسی وضعيت فردی و اجتماعی زنان روسپی در مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي شهيد نواب صفوي شهر تهران انجام گرديد . « هدف » از انجام تحقيق شناسايي وضعيت فردي ، اقتصادي ، اجتماعي و خانوادگي زنان روسپي مي باشد . که خود اين شناسايي در جهت پيشگيري و نوتواني زنان روسپي مؤثر است .

« سؤالات تحقيق » در پي شناسايي وضعيت زنان از لحاظ فردي ، اقتصادي و اجتماعي و خانوادگي مي باشد .

در ادامه تحقيق تعريفي از پديده انحرافات و روسپيگري  ، تاريخچه و پيشينه تحقيق و برخي تئوري هاي مرتبط و مؤثر در انحرافات بيان شده است .

در ادامه تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از جداول فراواني صورت گرفت . نتايج حاصل از تحقيق حاکي از اين مطلب است که بيشترين عوامل تأثير گذار در گرايش زنان به روسپيگري  در مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي مي توان فقر مالي ، تأثير دوستان منحرف ، فقر عاطفي در خانواده وجود موارد اعتياد در خانواده انحراف در خانواده عدم وجود نظارت و کنترل از سوي خانواده ، مهاجرت به تهران را نام برد .

مقدمه    

ما انسانهاي به ظاهر آگاه و متفکر هر چند از بعضي جهات نسبت به بعضي مسائل اجتماعي و سياسي ديد بهتر و روشنتري داريم ولي در بسياري مواقع نسبت به موضوعات مهمي که بسيار جنبه اجتماعي دارد و پاي حيثيت و احترام به حقوق انسانها در ميان است ، کمتر توجه نموده و عميقاً متوجه زندگي و موقعيت هاي نامتناسبي که برازنده انسان نمي باشد ، نيستيم آيا تا کنون به انساني طرد و بي کس و رانده شده التفاتي نموده ايد ؟

بي شک اکثريت قريب به اتفاق از برخورد با زني به عنوان روسپي ، چهره درهم کشيده با نگاهي او را تحقير و خوار مي شمارند . چرا روسپي را در اجتماع ما اين اندازه طرد مي کنند و از حقوق انساني و آزادي که حق هر انساني است ، بي بهره مي دانند . او را متاعي مي شمارند که فقط براي فروش مداوم و پي در پي آماده است ، آيا اين پستي انسان و بي قانوني اجتماع را نمي رساند ؟

بيان مسأله

انحراف اجتماعي يعني رفتار فردي و گروهي که با الگوها هنجارهاي اجتماعي انطباق ندارد و از قرن ۱۹ مورد توجه قرار گرفت به همين مناسبت بود که دورکيم جامعه شناس فرانسوي رفتار بهنجار را از رفتار نابهنجار جدا ساخت . ولي پديده هايي را که در جوامع مختلف پيوسته به چشم مي خورد ، غير عادي تلقي کرد . اين بدان معني است که اين چنين جامعه اي ديگر نمي تواند برخي از افراد خود را طبق معيارهاي موجود بار آورده و آنها را به حد معمول ارتقاء دهد .

هنگامي که مسايل را از ديدگاه جامعه شناسي تجزيه و تحليل مي کنيم ، اين نوع استنباط کاملاً درست و با نظريه دورکيم انطباق داده ، بدين معني که امر اجتماعي از خارج و از طريق القاء تقليد به افراد تحميل مي شود .

با توجه به مسايل بيان شده تحقيق حاضر درصدد شناسايي وضعيت فردي ، اقتصادي ، اجتماعي و خانوادگي زنان روسپي در مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي شهر تهران ، است.

اهداف تحقيق

هدف مورد نظر در اين تحقيق شناسايي بررسی وضعيت فردی و اجتماعی زنان روسپی در مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي نواب صفوي شهر تهران مي باشد .

سؤالات تحقيق بررسی وضعيت فردی و اجتماعی زنان روسپی در مرکز مداخله

۱- وضعيت زنان روسپي از نظر سني چگونه است ؟

۲- وضعيت زنان روسپي از نظر تحصيلات چگونه است ؟

۳- وضعيت زنان روسپي از نظر تأهل چگونه است ؟

۴- وضعيت زنان روسپي از نظر رواني چگونه است ؟

۵- وضعيت زنان روسپي از نظر سرپرستي چگونه است ؟

۶-  وضعيت اقتصادي زنان روسپي از نظر اشتغال سرپرست خانواده چگونه است ؟

۷- وضعيت اقتصادي زنان روسپي از نظر ميزان درآمدسرپرست خانوار چگونه است؟

۸- وضعيت اجتماعي  زنان روسپي از نظر محل سکونت در سطح کشور چگونه است؟

۹- وضعيت اقتصادي زنان روسپي از نظرمنزل مسکوني چگونه است؟

۱۰- وضعيت زنان روسپي از نظرمهاجرت به تهران چگونه است؟

تعريف اصطلاحات و واژه ها

انحرافات اجتماعي :

واژه انحراف از صدها سال پيش به کار مي رفته ، جامعه شناسان هرگونه رفتاري را که با رفتار حد متوسط افراد جامعه مباينت داشته باشد « انحراف » مي نامند .

انحراف جنسي

در زمينه انحرافات جنسي جامع شناسان ، زيست شناسان و علماي اخلاق با يکديگر توافق کامل و کلي ندارند . جامعه شناسان ، چنانچه روشهاي لذت يا ارضاي جنسي مورد قبول و تصويب جامعه نباشد ، آن را انحراف مي دانند .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =