پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاريخچه نقاشی : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 27
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۲۷ صفحه با موضوع تاريخچه نقاشی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاريخچه نقاشی

تاريخچه نقاشی در ايران به زمان غارنشيني برميگردد. در غارهاي استان لرستان تصاوير نقاشي شده از حيوانات و تصاوير کشف شده است.
نقاشي هاي کشف شده در مناطق تپه سيالک و لرستان بر روي ظروف سفالي، ثابت مي کند که هنرمندان اين مناطق با هنر نقاشي آشنايي داشته اند.

همچنين نقاشيهايي از دوران اشکانيان، نقاشي هاي معدودي بر روي ديوار، که بيشتر آنها از قسمتهاي شمالي رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. يکي از اين نقاشيها منظره يک شکار را نشان ميدهد. وضعيت سوارها و حيوانات و سبک بکار رفته در اين نقاشي ما را بياد منياتورهاي ايراني مي اندازد.

در نقاشيهاي دوران هخامنشي، نقاشي از روي چهره بر ساير نقاشي هاي ديگر تقدم داشت. تناسب و زيبايي رنگها از اين دوران، بسيار جالب توجه است. نقاشي ها بدون سايه و با همديگر هماهنگي دارند. در بعضي از موارد، سطوح سياه پر رنگ را محدود کرده اند.
ماني، (پيامبر و نقاش ايراني)، که در قرن سوم زندگي ميکرد، يک نقاش با تجربه و ماهر بود. نقاشي هاي او يکي از معجزاتش بود.

چین اولین مرکز هنری در ایران

چين از قرن هفتم به بعد به عنوان يک مرکز هنري، مهمترين انگيزه براي هنر نقاشي در ايران بود. از آن به بعد يک رابطه بين نقاشان بودائي چيني و نقاشان ايراني بوجود آمده است.

از لحاظ تاريخچه نقاشی ، مهمترين تکامل در هنر ايراني، تقبل طرحهاي چيني بوده است که با رنگ آميزي که ادراک ويژه هنرمندان ايراني است مخلوط شده بود. زيبايي و مهارت خارق العاده نقاشان ايراني واقعاً خارج از توصيف است. در قرن اول اسلامي، هنرمندان ايراني زينت دادن به کتابها را شروع کردند. کتابها با سرآغاز و حاشيه هاي زيبا رنگ آميزي و تزئين شده بود. اين طرحها و روشها از يک نسل به نسل ديگر با همان روش و اصلوب منتقل مي شد، که معروف است به “هنر روشن سازي”. هنر روشن سازي و زيبا کردن کتابها در زمان سلجوقيان و مغول و تيموريان پيشرفت زيادي کرد. شهرت نقاشي هاي دوران اسلامي شهرت خود را از مدرسه بغداد داشت.

مينياتورهاي مدرسه بغداد، کلاً سبک و روشهاي نقاشي هاي معمولي پيش از دوره اسلامي را گم کرده است. اين نقاشي هاي اوليه و بدعت کارانه فشار هنري لازم را ندارند.مينياتورهاي مدرسه بغداد اصلاً متناسب نيستند. تصاوير نژاد سامي را نشان ميدهد؛ و رنگ روشن استفاده شده در آن نقاشي را. هنرمندان مدرسه بغداد پس از سالها رکود مشتاق بودند که آيين تازه اي را بوجود آورده و ابتکار کنند. نگاه هاي مخصوص اين مدرسه، در طرح حيوانات و با تصاوير شرح دادن داستانها است.

نقاشي يا نگارگري

نقاشي يا نگارگريکاربرد تخصصي رنگ برروي سطحي مانند کاغذ بوم ياديواراست. نگارگري نسبت به زبان نوشتاري داراي پيشينه بسيار قديمي تري است. نقاشيهاي يافت شده در غارها نشان مي دهد که انسان‌هاي اوليه با کشيدن نقش حيوانات وشکارشان به نوعي خود را آماده نبرد با آنها مي کردند. نقاشي عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در يک رقيق کننده و يک عامل چسپاننده (يک چسب ) بر روي يک سطح (نگهدارنده) مانند کاغذ ، بوم يا ديوار است. اين کار توسط يک نقاش انجام مي شود. اين واژه بخصوص زماني به کار مي رود که اين کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشي در بين انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاري است.

اين مقاله بيشتر درباره نقاشي روي سطوح به دلايل و اهداف هنري است . نقاشي از نظر بسياري افراد، در زمره مهمترين شکل هاي هنر قرار دارد.

نقاشان بزرگ جهان

پل سزان ( ۱۸۳۹- ۱۹۰۶ ) به سبب تجربه هاي نو و دستاورد هاي هنري اش به عنوان پدر نقاشي مدرن شناخته شده است . او با کار پيگيرانه و کنکاش هاي سرسختانه اش نقاشي اروپايي را از قيد تابعيت قوانين روئيت رهانيد، و در پژوهش هاي خود به تعالي دقيق ميان واقعيت و انتزاع رسيد. او به قصد احياي سنت بزرگ اروپايي حرکت کرد ولي به روشي نو دست يافت، که راه را بر تحول بعدي نقاشي گشود. در ميان هنرمندان نسل بعد، کوبيست ها بيش از سايرين از نتيجه آموزه هاي سزان بهره بردند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =