پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاريخ فرهنگ و تمدن سلوكی و اشكانی : دانلود رایگان تحقیق رشته معماری
doc
تعداد صفحات : 34
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۳۴ صفحه با موضوع تاريخ فرهنگ و تمدن سلوكی و اشكانی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

تاريخ فرهنگ و تمدن سلوكی و اشكانی

خشايارشا براي جبران شكستي كه در دشت ماراتن به لشگريان پدرش وارد شده بود، در سال ۴۸۰ ق.م با سپاه‌گراني كه هرودت مورخ يوناني تعداد آنها را به گزاف ۲۶۴۱۰۰۰ نفر و ساير مورخين ۱۰۰۰۰۰ نفر و برخي هم ۳۵۰۰۰ نفر نوشته اند، عازم يونان شد، و با سپاه ده هزار نفري اسپارت به فرماندهي لئونداس به جنگ پرداخت كه ظاهراً فاتح شد و مردم اسپارت شهر را تخليه كردند و خشايارشا هم آنجا را به آتش كشيد و در دنباله اقدام توسعه طلبانه‌اش معبد پارتنون را كه متعلق به آتنا دختر زئوس خداي خدايان بود آتش زد.

در بابل نيز چنين كرده بود و مجسمه مردوك خداي ملي بابليان را كه مورد ستايش و احترام مردم بابل و بعضي از مردم كشورهاي ديگر امپراطوري بودند از معبد بزرگ بعل خارج كرده بود. همه اين خودخواهي‌ها به آشفتگي هر چه بيشتر اوضاع كمك مي‌كرد و در نتيجه آتش طغيان و شورش‌ها را تندتر مي ساخت و بر شدت نارضايتي‌ها مي‌افزود، چنان كه آتش كينه مردم آتن بر عليه ايران افروخته شد و پيوسته مترصد بودند كه در فرصتي مناسب از پارسيان انتقام گيرند.

اگر چه در زمان خشايارشا به علت عدم وحدت در شهرهاي يوناني اين كار عملي نبود، ولي سرانجام در زمان داريوش سوم اهالي مقدونيه پرچمدار اين نهضت و انديشه در سرزمين يونان شدند.

مقدونيه سرزميني ثروتمند بود و اساس اقتصاد آن بر پايه كشاورزي خوب مقدونيه نهاده شده بود و همين امكانات طبيعي سبب شده بود ملت واحدي از كشاورز و گله‌‌دار و شبان تحت اداره يك نفر پادشاه در آنجا تشكيل شود.

در صورتيكه موقعيت جغرافيايي يونان بگونه‌ايست كه مانع شده است از اينكه مقر يك ملت واحد باشد بلكه آن را مجموعه اي از دول كوچك ساخته بود كه براي امر معاش خود ناچار متوجه دريا بودند.

جانشينان اسكندر «تاريخ فرهنگ و تمدن سلوكی و اشكانی»

سكه‌هاي مكشوفه از نقاط مختلف از زمان اسكندر نشانگر آن است كه بعد از اسكندر برادر ناتني او به نام فيليپ آري ده كه تاريخ او را نامشروع و ناقص العقل معرفي كرده است براي مدت محدودي به جانشيني اسكندر انتخاب شده، بر روي اين سكه‌ها در يك طرف نقش اسكندر و در طرف ديگر نقش فيليپ اري‌ده به خط يوناني ضرب شده است.

چون اسكندر قرزند ارشدي نداشت هر چند نوشته اند كه در انتظار فرزندي از ركسانه بود. آرين مورخ يوناني قرن دوم ميلادي درباره جانشينان اسكندر مي‌نويسد: به استثناي آنتي پاتر كه به خانواده اسكندر وفادار مانده بود هيچ يك از سرداران او براي حفظ تاج و تخت وراث بيچاره اسكندر كمك و اقدامي نكردند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایلبرای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =