پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاريخ مصر باستان : دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : 12
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۲ صفحه با موضوع تاريخ مصر باستان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

 تحقيق راجع به تاريخ مصر باستان « عجايب هفتگانه جهان  »

از آنجا آغاز مي كنيم كه گذري اگر به تاريخ مصر باستان داشته باشيم ، متوجه تجربه بزرگ مي شويم كه انسان را آشناي محيط مي سازد . ظلم ها و شاديها ، غم ها و تمامي وقايع اقتصادي اجتماعي و فرهنگي و جنگي و روابط ها با همسايگان دروني و خارجي آن عصر كه هنوز هم قابل تحمل مي نمايد را مورد بررسي و تجربه قرار مي‌دهيم .

پس مطالعه راجع به اهرم ها اينگونه بوده كه در نزديكي سواحل رود معروف نيل سر بر افراشته در بيابان قرار دارند ، اين بناها در پنج هزار سال پيش توسط مصريان باستان ساخته شده است . و قديمي ترين عجايب هفت‌گانه باستاني كه بر جاي مانده اند . اين هرم ها براي آرامگاه فراعنة مصر مي ساخته اند .

اطلاعاتي راجع به عرض و طول اهرام :

اهرم هاي سر به فلك كشيده ارتفاع بزرگ ۱۳۷ متر و طول هرضلع قاعدة آن ۲۳۰ متر است . براي بيان بيشتر هرم تقريباً از دو ميليون تخته سنگ هر يك به وزن ۲۳۰۰ كيلوگرم استفاده شده است .

طبقات بناي هرم :

كارگران هنگامي كه هرم را مي ساختند ، سطح شيبداري از قلوه سنگ و خاك در كنار هرم مي ساختند و در پايان كار آن را بر مي داشتند براي حركت دادن سنگها از تيرهاي چوبي بلند استفاده مي كردند .

چگونگي ساخت هرم :

اهرام مصر بدون استفاده از هيچ دستگاه و تنها به كمك ابزار ساده ساخته شدند . قدرت برخي بيشترين نقش را براي ساختن كار اهرام ها مورد استفاده قرار مي گرفت . براي حمل تخته سنگها از معادن به محل اهرام از هيچگونه وسيلة چرخدار استفاده نمي شد . سنگها را با تسمه هاي محكم به نوعي باركش سورتمه مانند بسته و از قايقها به محل ساختمان مي كشيدند .

كار براي عشق به خدا :

هزاران سنگ كار ،‌نجار و كارگر ساده در برابر غذا و پوشاك روي اهرام كار مي‌كردند از آنجا كه فرعون را خدا مي دانستند . همه مشتاق بودند كه در ساختن آرامگاه وي كمك كنند .

مكانهاي تفريحي :

ساختمان كلوزيوم در روم (رم) همانند باغهاي معلق بابل براي سرگرمي و تفريح مردم ساخته شده بود . در تعطيلات . رومي ها به اين ورزشگاه بزرگ تفريحي مي رفتند تا مبارزه گلدياتورها را تماشا كنند . كار ساختن بناي كلوزيوم در سال ۷۰ ميلادي شروع شد و ۱۲ سال بعد به پايان رسيد . اين بنا ، يك شاهكار مهندسي معماري بود . محوطة بيضي آمفي تئاتر آن . مانند اين بود كه دو سالن به سبك يوناني را به هم متصل كرده تا تماشاچيان ، ميدان مبارزه را بخوبي ببينند . رومي ها از داربست هاي متحرك استفاده مي كردند . تا همزمان از نيروي كار همه برده ها در همة ساختمان استفاده كنند . آنان از بتن كه خود اختراع كرده بودند . و اسكلت فلزي براي استحكام بيشتر آن استفاده كردند .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نوزده =