پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخچه ای در مورد فرقه نقشبندیه : دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۴۲صفحه با موضوع تاریخچه ای در مورد فرقه ی نقشبندیه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

در اسلام درپایان قرن اول هجری از تصوف سخن گفته شده است حسن بصری ( ۱۱۰-۵۳ هجری )از صوفیان اولیه تصوف اسلامی است .

در قرن دوم هجری – قمری درجهان اسلام گسترش یافت و د رقرن سوم ، مرحله جدیدی از سیر تکامل تصوف شروع شد . روحیه زهد و عرفان تعدیل یافت.

تاریخچه ی فرقه نقشبندیه

فرقه نقشبندیه توسط بهاءالدین نقشبند(۱۳۱۸ ـ ۱۳۸۹ م) در بخارا بنیان نهاده شد. این فرقه در افغانستان بیش از دیگر فرقه های تصوف پیرو دارد و دارای شعب بسیاری است و دوتمایل در آنها بیشتر قابل تشخیص است : شاخه های غربی و شمالی کشور( و نیز شعبه یی که به خواجه احرار شهرت دارد) با مهد فرقه یعنی آسیای میانه ارتباط دارند، در مقابل شعب شرق و قندهار مستقیما به خانواده مجددیها ( از اولادة شیخ احمد سرهندی) وابسته اند. خانوادة مجددی در اواخر قرن ۱۹ ازهند به افغانستان آمده اند.

فرقه نقشبندیه  پیروان خود را اغلب ازمیان بورژوازی سنت گرا و باسواد، صنعتگران و کارمندان و روستائیان اطراف شهرهای با فرهنگ قدیمی ( مانند هرات ، کابل ، غزنی ، مزارشریف و میمنه ) و نیز ازمیان قبائل ( مانند پکتیا ـ کتواز ) برمیگزینند

اغتشاشهای ۱۹۲۸ ـ ۱۹۲۹ و نقش روحانیت متنفذ درآن :

درهنگامی که شاه مشغول سفردراروپا بود، نورالمشایخ که در سرحدات هند بریتانوی زندگی میکرد، مقدمة یک اغتشاس دیگر را درمیان قبایل سمت جنوبی کشور بخصوص در میان قبایل جدران و منگل و اقوام غلزائی که پیروان سنتی او بودند آماده ساخته بود.

بحرانی شدن وضع در سمت شرق کشورزمینه را برای نا امنی و رواج دزدی و قطاع  الطریقی درشمال پایتخت یعنی درمناطق پروان وکاپیسا به رهبری بچة سقاومساعد ساخت.

مبارزة رژیم « خلق و پرچم » با روحانیت متنفذ:

همچنین سید بهاو الدین جان پیر طریقت نقشبندیه در پرچمن فراه با دو پسرش که نزد اویماقها از نفوذ و احترام بسیار برخوردار بودند بقتل رسیدند. مولوی علاوالدین (مدرس اصلی میمنه) همراه تعدادی از طالبان خود و چندین ده نفر از شاگردان لیسه کشته شدند.

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =