پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخچه دین در ایران باستان :  دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : ۳۴
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در۳۴ صفحه با موضوع  تاریخچه دین در ایران باستان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخچه دین

تاریخچه دین  ايران باستان بيشتر به سبب قلت اسناد و شواهد امري است راز گونه و مشكل. چون به اشارات و كنايات متون اخير توجه كنيم شايد به سطحي از اعتقادات بدوي ديني پي ببريم. “خدايان طبيعي” پرستش مي شد.
شايد اين خدايان در محيطي از انديشه وتفكرات مناسب و وظايف فرمانيفرمايان كه محدود به جنگ و با روري يا تناسل بود شايستگي داشتند.

انواع آيين هاي مزدايي انحراف يافته كه بيشتر از اختر شماري كلداني بابل اثر پذيرفته و نفوذ يافته بودند به مرزهاي شرفي روم راه يافتند. بعضي از اين مذاهب و تاثيرات آنها را از لحظ تاريخي ناچيزند

تاریخچه ی دین يوناني هم مانند فرهنگ يوناني به طوركلي بيشتر محدود به جامعه هلنيستي بود.
سرودهاي ستايش آپولون در شوش بر سنگ ها كنده شده و خدايان يوناني برمهرهاو سكه هاي اشكاني مانند زئوس و هرقل و آتن و افروديت و مانند آنها نقش شده اند.
اما هرجا كه خدايان يونان نقش شده يا نام آنها بدره شده بايد ديد كه در وراي او يك خداي شرقي نهفته است يا نه. زيرا با رسيدن هلنيسم در شرق اخگرهاي ديني فروزان  شد و دين هاي شرقي بايوناني در آميختند.

باز از شگفتيها آنست كه از كتيبه اي در پالمير دريابيم كه در بلاشگدر كه مركز بازرگاني پارتيان در سرزمين بابل بود پرستشگاهي براي امپراطور به خدايي بدراشته شده روم يعني او گوست برپا بود!

گورهاي خمره اي

بحث در مورد تدفين در لرستان را با چگونگي گورهاي خمره اي ادامه مي دهيم. اين نوع گور نخستين بار در بررسيهاي دكتر اشميت در لرستان كشف شد و همان طور كه قبلاً گفته شد, به سبب انتشار نيافتن گزارشهاي نهايي, اطلاعاتي در مورد اين كاوشها و همچنين  انواع تدفين وجود ندارد.

مقابر اورارتوييان در آذربايجان غربي

مقابر صخره اي اقوام اورارتو رد آذربايجان غربي از راستاي رودخانه ارس تا نواحي شمالي سلدوز نقده در قسمتهاي غرب درياچه اروميه به چشم مي خورد. اين مقابر كه طي بررسيهاي موضعي سالهاي ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ مورد شناسايي قرار گرفته اند.

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 4 =