پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کارآموزی رشته گرافیک با موضوع رنگ و تركيب‌ها در گرافیک
doc
تعداد صفحات : 33
رشته گرافیک
گزارش کارآموزی
29000 تومان


این گزارش  با فرمت WORD و در رشته گرافیک با موضوع رنگ و تركيب‌ها در گرافیک نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ، بعنوان نمونه آورده شده است:

تركيب‌ها در گرافیک

دنيائي كه ما آن را نظاره مي‌كنيم از دو عنصر مهم تجسمي و گرافیکی تشكيل شده است.

اين دو عنصر عبارتند از: فرم‌ «شكل» و رنگ، كه هر كدام لازم و ملزوم يكديگرند.

چند رنگ پركاربرد در گرافیک تعداد رنگ‌‌ها قابل شمارش نيست، اما تمامي آن‌ها تركيبي از ۳ رنگ اصلي آبي، زرد و قرمز است. كه يا با يكديگر در مي‌آميزند و رنگهاي تازه‌ مي‌سازند و يا به وسيله‌ي دو رنگ سياه و سفيد روشن‌تر و تيره‌تر و يا زنده‌تر و مرده‌تر مي‌شود.

 

بازتاب هاي رنگ  :

  • رنگ‌‌هاي گرم
  • رنگ‌هاي سرد
  • رنگ‌هاي زنده
  • رنگ‌هاي مرده و يا گلي
  • رنگ‌هاي روشن
  • رنگ‌هاي تيره

قرمز

قرمز رنگ پرشوري است. رنگ قلب و رنگ زبانه‌هاي آتش، قرمز نگاه را به خود مي كشاند و به گردش خون سرعت مي‌بخشد.
اگر قرمز را با سفيد تركيب كنيم رنگ صورتي خواهيم داشت كه رنگ احساس و رنگ شعر است

و اگر به ميزان معيني با مشكي مخلوط كنيم، رنگ خرمايي  اشرافي ويژه‌اي به دست خواهيم آورد.

 زرد

زرد رنگ اخطار، توجه و نيز شادماني است. رنگ آفتاب و گل نرگس است.
اما درخشندگي بيش از حد آن موجب خستگي مي‌شود. اگر ديوار آپارتماني را با زرد پر رنگ بپوشانيد فضايي بسيار سنگين به وجود مي‌آيد.
اما اگر آن را تا ۵۰% روشن كنيد، ليمويي جذابي به دست مي‌آوريد كه روح بخش و صبح گونه است.

 سبز

سبز رنگ آرامش و روستا، رنگ درختان و چمنزار است.
سبز روشن بهار و باروري را تداعي مي‌كند و سبز پررنگ زنگار گرفتگي، ماليخوليا واز هوش رفتگي را منتقل مي‌كند.
سبز سير و نزديگ به يشمي سكوت عميق يك جنگل انبوه كاج را به ياد مي‌آورد.

بنفش گرافیک

بنفش رنگ دل فريبي است كه ديرباز رنگ ملكه‌‌ها بوده است.
بنفش در طبيعت كم‌ياب است و بيش‌تر رنگ آتليه و كارهاي هنري است.
بنفش رنگ رازگونه‌اي است. در سال‌هاي اخير بنفش ملايم در سالن‌هاي مد لباس خانم‌ها فراوان به كار گرفته شده است.

 سفيد

سفيد سمبل، پاکي، پاك‌دامني، بي گناهي وصلح است.
همچنين نشانه‌اي است براي مراكز بهداشتي، بيمارستان‌ها و زمستان، سفيد رنگي است

دوگانه: مي‌تواند رنگ يك سرويس بسيار گران قيمت چيني باشد و يا رنگ ظرف كاغذي يك بار مصرف، قدرت سفيد را به عنوان يك رنگ كمكي دست كم نگيريد.

رنگ‌هاي گرم

قرمز، زرد، نارنجي، صورتي، قهوه‌اي و شرابي  را رنگ‌هاي گرم مي‌گويند.
در حقيقت طول موج نور قرمز بسيار به اشعه ماوراء بنفش نزديك است، كه منشاء انتقال گرماست.
رنگ‌هاي گرم، تاثيري چون جريان اين مواد مذاب از دهانه‌ي آتش فشان دارد.
مهاجم و توجه برانگيز، رنگ گرم خودنما است و احساسات را بر مي‌انگيزد.
تركيب رنگهاي گرم در كنار هم، جسور، غني و زنده جلوه مي‌كند.

رنگهاي سرد

طيف سبز تابنفش، كه شامل آبي و سايه‌هاي خاكستري است، رنگهاي سرد شناخته مي‌شود.
اين رنگ‌ها همان تاثير سرمازايي را دارد كه نگاه كردن به اين تصوير آلاسكا، در بيننده به وجود مي‌اورد.
رنگ‌هاي  سرد، مثل نقاشي‌هاي آبي پيكاسو، بيزاري و بي‌هودگي و دل‌گيري را بيان‌ مي كند.
در عين حال بازتاب رنگ‌هاي سرد هميشه هم منفي نيست، مجموعه‌اي از رنگ‌هاي سبز و ابي گاه احساس پاكيزه و جذاب فرو رفتن در يك آبگير خنك كوهستاني را تداعي مي‌كند.

اثر اين رنگ‌ها نقطه مقابل اثر رنگ‌هاي گرم است. فعاليت‌ متابوليسم بدن را كند مي‌كند و در بيمارستان‌ها براي آرامش بيماران رواني به كار مي‌رود.

رنگ‌هاي زنده

رديف نخست نمودار رنگ‌هاي پايه، حدي از هر رنگ است كه آن را حد زنده بودن آن رنگ گرفته‌ايم.
اين حد از رنگ كلاسيك است. توجه كنيد كه سردي ياگرمي، در زنده نمايي رنگ بي‌تاثير است.

رنگ‌هاي مرده يا كدر و يا گلي

مي‌توانيد مثل رديف ۲ جدول رنگ‌هاي پايه با افزودن ميزان معيني از خاكستري، هر رنگ، اعم از سرد و گرم را، به رنگي با ته مايه‌ي مرده و يا گلي بدل كنيد.
طبيعتاً ما به رنگ‌هاي زنده گرايش بيش‌تري داريم. رنگ‌هاي مرده، كدر و گلي مبهم و ناراحت‌و رمزگونه است و هيجان و اهميت هر چيز را كاهش مي‌دهد.
در اين عكس شما مي‌خواهيد كه مه  اطراف را پس بزنيد و جزييات بيش‌تري ازكوه را ببينيد. رنگ‌هاي مرده‌ي مقابل كوه حتي از عظمت و ارتفاع آن كاسته است.
اين گونه رنگ‌هاي بي‌روح براي القاء تفكر و رؤيا نيز كاربرد دارد و اگر بتوانيد آن راكنار يك رنگ زنده به كار گيريد، تاثير مطمئن‌تري مي‌گذارد.

 

رنگ‌هاي روشن:

رنگ‌هاي ملايم مثل ابرهاي تابستاني،‌لطيف و رؤيايي است، اما طبيعت گرم و يا سرد رنگ‌ تاثيري در اين بازتاب ندارد.
رنگ‌مهاجم سرخ، اگر تا حد رديف سوم جدول رنگ‌هاي پايه ملايم شود. پيام‌دل نشيني خواهد داشت.
در طراحي داخلي، رنگ‌هاي روشن از تاثير دل‌گير فضا مي‌كاهد و در لباس خانم‌ها،‌شخصيت ملايم‌تري از صاحب‌آن عرضه مي‌کند

اين رنگ‌ها پيام كوبنده‌ي دل خواه گرافيست ها در طرح‌هاي تبليغاتي را همراه ندارد.اما تضاد مطلق آن را با رنگ‌هاي تند نمايش مي‌دهد. يك قطعه آبي آرام در ميان قطعات تند معصوميت ويژه‌اي را منتقل مي‌كند، كه در معرفي برخي از كالاها بسيار مفيد است.

 

رنگ‌هاي تيره

نقطه‌ي مقابل رنگ‌هاي روشن در گرافیک ، رنگ‌هاي تيره است.
مقل رديف چهارم جدول رنگ‌هاي پايه، با مقدار معيني از مشكي، طيفي از رنگ‌هاي تيره ساخته مي‌شود

كه چون اين ديگ بخار آهني سنگين و به هم فشرده است. قرمز تيره، ارغواني تيره، سبز تيره، و يا آبي تيره،

احساسي از بزرگي و قدرت و فرادستي رامنتقل مي‌كند كه مناسب پوشاك، مردانه و لباس‌هاي رسمي است

و به اثاثيه‌ي اطراف ما نيز نوعي ارزش و قدمت و ويژگي‌ مي بخشد.
چنين رنگ‌هايي د رگرافيك براي اعلام اسم كالا و ياتاكيد و تكرار در مطلبي به كار مي‌رود.

تاثير آن وقتي به نهايت مي‌رسد كه در بين گروهي از رنگ‌هاي روشن‌تر به كار گرفته شود.

گرافیک

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =