پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تسخیر لانه جاسوسی: دانلود تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
19000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۳۱ صفحه با موضوع تسخیر لانه جاسوسی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

لانه شیطان در تسخیر فرزندان روح الله( تسخیر لانه جاسوسی )

امروز روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ است. زمان باردار حوادثی است که تاریخ ساز است حوادثی که دنیا را تکان خواهد داد و چه کسی گمان می برد در چنین روزی واقعه ای به وقوع خواهد پیوست که پایه های شیطانی ترین حاکمیت ادوار تاریخ بشری را به لرزه خواهد افکند.

آسمان ابریست و هوا و زمین غمناک از نم نم قطرات باران و تو گویی که آسمان شهر نیز بغضی فرو خورده دارد. بعضی ناشی از حیات ذلت بار ملتی بزرگ در زیر سر نیزه های حکومتی خود کامه و دست نشانده بغضی که می رود تا انقلاب دوم ملت بزرگ ایران را به بار نشیند و انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن را در ۱۳ آبان ۵۸ تکامل و تعالی بخشد. اینک حوادث می روند تا هویت حقیقی انقلاب یعنی ملت ایران را به منصه ظهور رساند چرا که در بهمن ۵۷ این ملت تنها توانسته بود که ریشه استبداد را بر کند و امروز می رود تا بنیانهای استعمار و استکبار را در ایران برچیده و در جهان به لرزه در آورد.

بغض فرو خورده ۲۵ ساله

روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ ۲۵سال رفته از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ و آغاز خودکامگی پهلوی دوم در زیر بیرق پرچم آمریکا دانشجویان و دانش آموزان به ستوه آمده از خودکامگی رو به فزونی خاندان پهلوی و اذناب هزار فامیلش و به پاس داشت روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ روز تبعید رهبر دور از وطنشان که نزدیک به ۱۵ سال است در تبعید در بلاد غربت می زید به دانشگاه تهران پناه آوردند اما چه کسی گمان می برد که خون این فرزندان عزیز ایران اسلامی آن هم در دانشگاه تهران رنگین کننده سنگفرش های دانشگاه تهران گردد و نهالی شود از برای سرنگونی سلطنت پهلوی.

چنین وقایعی در بستری از فضای انقلابی گری ،آرمان گرایی و استکبار ستیزی و ضد امریکایی بی شک می بایست که حادثه ای را به بار می نشست که نوک پیکان حمله آن معطوف به مخاطره افکندن منافع امریکا در ایران بود. این چنین بود که بستر سیاسی و اجتماعی تسخیر لانه جاسوسی فراهم آمد.

انتخاب روحانی عملیات

صبح روز ۷آبان نمایندگان سه دانشگاه در دانشگاه پلی تکنیک گرد هم می آیند. این سه عبارت بودند از سید محسن میر دامادی محمد ابراهیم اصغر زاده و بی طرف. آنان در جلسه ابتدا حضرت آیت الله سید علی خامنه ای را به عنوان روحانی عملیات بر می گزینند اما پس از بررسی های بسیار و اینکه باید حتما باید حتما این روحانی هیچ گونه وابستگی به احزاب و گروه های رسمی نداشته باشد تا هیچ گونه شائبه ای بر وابستگی حرکت دانشجویی بوجود نیاید.

تشکیلات سفارت امریکا

در مورد تشکیلات سفارت امریکا توضیح آن که این سفارت خانه یک تشکیلات گسترده ای داشت که تقریبا کامل ترین چارت تشکیلاتی را امریکائیان در تهران داشتند. عناصر فعال و مشاغل در آن نیز عمدتا از میان بهترین ها و زبدگان و نخبگان بخش خویش گزینش و از نقاط مختلف دنیا به تهران فرستاده شده بودند.

دپارتمان ها و وظایف خاص خود را مستقل اما با هماهنگی یکدیگر انجام می دادند هر یک از آنان وظایف خاص خویش را داشته و برای خودداری شعبات ، انجمن ها ،مراکز ،موسسات و نیروهای نفوذ ضروری خود بودند به عنوان مثال دپارتمان اطلاعات انجام امور سیا در ارتباط با ایران را بر عهده داشت که در هنگام تسخیر لانه جاسوسی توماس اهرن ریاست این دپارتمان را بر عهده داشت.

  تسخیر لانه جاسوسی 

دانشجویان با روشن کردن آتش برای خنثی کردن گاز اشک آور هر گروهی بنابر وظیفه خاص خویش به ساختمانی خاص یورش برده و با شکستن قفل ها و گشودن درها و شروع به فتح و پاکسازی آن می نمودند.

عده ای نیز پرچم امریکا را از محوطه سفارت پایین آورده و آن را به آتش کشیدند دانشجویان هر آن کس از کارکنان امریکایی را که بازداشت می کردند چشم ها و دستانش را بسته و همگی آنان را در ساختمان کنسول گری جمع می کردند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =