پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تعريف بيو تكنولوژی و كاربردهای آن در كشاورزی : دانلود رایگان تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع تعريف بيو تكنولوژی و كاربردهای آن در كشاورزی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تعريف بيو تكنولوژی و كاربردهای آن در كشاورزی

ديباچه

تعريف بيو تكنولوژی مدرن با نگرشي تازه به مفهوم كاربرد علوم زيستي در توليد فرآورده هاي كشاورزي فرصتهاي زيادي را براي حل مشكلات غذايي جمعيت رو به گسترش جهان پديد آورده است. استفاده از روشهاي بيو تكنولوژي نه تنها باعث افزايش بازده توليدات كشاورزي مي شود بلكه اميدواريهاي زيادي جهت كاهش آلودگيهاي محيط زيست حاصل از مصرف كودهاي شيميايي و يا آفت كشها بوجود آورده است. به دليل چنين مزايايي بكار گيري ابزارهاي بيو تكنولوژي در جهت تامين فرآورده هاي غذايي در كشورهاي توسعه يافته رو به گسترش بوده و حتي استفاده از چنين سيستمي در برنامه هاي توسعه كشورهاي در حال رشد نيز مورد توجه قرار گرفته است. با چنين ديدگاهي ضرورت تاسيس مراكز تحقيقاتي و كاربردي بيو تكنولوژي در ايران نيز پذيرفته شده و در حال حاضر چندين مؤسسه و سازمان تحقيقاتي بيو تكنولوژي در ايران مشغول فعاليت هستند.

مقدمه:

بيو تكنولوژي به عنوان علم استفاده از ميكرو ارگانيسم ها براي توليد مواد خوراكي مانند پنير و ماست قدمت چندين هزار ساله دارد. طي قرن بيستم با تحقيقات پاستور نقش موجودات زنده در فرآيند تخمير معين شد و در پيامد آن استفاده از قارچها و باكتريها براي توليدات صنعتي مانند گليسيرين و اسيد سيتريك و داروسازي مانند پني سيلين از گونه هاي مختلف قارچ پنيسيليوم (Penicillium) و استرپتوماسين از اكتينومايستها (Actinomycetes) توسعه فراواني يافت. مهمترين و شگفت آورترين توسعه بيو تكنولوژي مربوط به پيدايش بيولوژي ملكولي و مهندسي ژنتيك در چند دهه گذشته است. ظهور اين رشته ها فرصتي را به وجود آورد كه ميكروارگانيسمهاي مورد استفاده در بيو تكنولوژي تحت دست ورزيهاي ژنتيكي براي سنتز مواد كاملاً جديدي بكار برده شوند.

بيولوژي ملكولي

بيولوژي ملكولي علمي است كه مطالعات فيزيكوشيميائي ژن را انجام مي دهد و فرآيندهاي بيولوژيكي را در سطح ملكولي بررسي مي كند. ژنتيك ملكولي نيز به عنوان زير بخشي از بيولوژي ملكولي ژن را در حد ملكولي مطالعه مي كند و عمدتاً كپي برداري و ترجمه ژنها را با جزئيات دقيقتري بررسي مي كند. جزئيات نحوه انجام مطالعات و استفاه از علم بيولوژي ملكولي در متن مقاله آورده شده است.

مهندسي ژنتيك

معمولاً مهندسي ژنتيك و تكنولوژي نو تركيبي DNA دو اصطلاحي هستند كه به صورت مترادف بكار مي روند. از نظر كلي مهندسي ژنتيك عمدتاً به دست ورزيهاي ژنتيكي (Gene manipulation) براي تغيير در ژنوم سلولهاي زنده اطلاق مي شود كه با هدف تغيير در فعاليت و توليد سلول مورد نظر همراه است. از اين رو ممكن است سلول جديد به گونه اي عمل آورده شود كه توانائي اعمال جديد با سنتز مواد شيميائي جديد را داشته باشد. به وجود آوردن ميكرو ارگانيسمهايي كه توانائي تجزيه و اضمحلال مواد سمي يا فضولات را دارند و يا آنهائي كه قادرند مواد آنتي بيوتيك جديد يا هورمونها را توليد نمايند از اين جمله اند. در سالهاي اخير مهندسي ژنتيك اميدهاي جديدي را بر انگيخته است كه مي تواند در كنار برنامه هاي اصلاح نباتات مرسوم، همكاري قابل توجهي در كشاورزي پايدار داشته باشد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =