پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تغذیه کودک : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 92
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
19000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۹۲ صفحه با موضوع تغذیه کودک نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تغذیه کودک

چکیده مطالب

تغذیه مطلوب سر آغاز سلامتی است . استقلال کودک با غذا خوردن آزاد رشد می کند . یکی از مهمترین راههای برای اطمینان از تامین نیازمندیهای تغذیه کودک استفاده از چهار گروه مواد غذایی شامل ۱- گروه شیر و لبنیات ۲- نان و غلات ۳- گوشت و تخم مرغ ۴- حبوبات ومغزها ۵- میوه و سبزیها .

نکته : در زمان بیماری کودک از دادن غذاهای جامد به کودک امتناع کنید .

اخلاق :

نخستین نکته مهم این است که جوهر اخلاق ، احترام است ولی همه اخلاق لزوما در احترام خلاصه نمی شود . اما بااین حال بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد .

دروغ:

ترس از عصبانی شدن پدر و مادر مهم ترین علت دروغ گویی است . دروغ گفتن یکی از رفتارهای متداول کودکان است ولی باید به آنها بفهمانیم که از راست گویی و صداقت آنها خوشحال می شویم .

تنبیه :

منظور از تنبیه بدنی در حد روی دست زدن کودک است نه تنبیه شدید جسمانی .

استقلال :

نخستینوظیفه پدر و مادراین است که مانع از کنجکاوی و سیر و سیاحت و استقلال طلبی او نشوند . فراموش نکنید که این به همه جا سر کشیدن شروع یادگیری و مستقل  شدن وی است  .

تغذيه كودك

استقلال كودك با غذا خوردن آزاد رشد مي كند.استقلال كودك با غذا خوردن آزاد رشد مي كند والدين بايد از تغذيه اجباري كودك خودداري كنند و كودك را هنگام غذا خوردن آزاد بگذارند تا احساس استقلال كودك رشد كند و با احساس رضايت از امر تغذيه، از غذا خوردن لذت ببرند.

به مادران توصيه مي شود، غذاهاي متنوعي براي كودك تهيه كنند و به او اجازه امتحان تمام غذاها را بدهند تا كودك از بين آنها غذاي مورد علاقه خود را انتخاب كند و از تحميل سليقه خود در انتخاب غذا به كودك بپرهيزند. يك برنامه غذايي متعادل، شامل غذاهايي است كه علاوه بر رفع گرسنگي، مقدار لازم و كافي از هر يك از عناصر غذايي و مواد مغذي براي وصول به تندرستي كامل را در برداشته باشد.

يكي از مهمترين راه ها براي اطمينان از تأمين نيازمندي هاي تغذيه اي كودك، استفاده از چهار گروه اصلي غذايي، شامل گروه شير و لبنيات، گروه نان و غلات، گروه گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغزها و گروه ميوه و سبزي است.

غذاي دلخواه كودك را تهيه كنيد و اگر به دلايلي كودك ميل به خوردن غذا ندارد، از يك اسباب بازي مورد علاقه كودك براي تشويق او به غذا خوردن اسنفاده كنيد. مواد غذايي مقوي و مورد نياز كودك را به غذاي او اضافه كنيد. مثل : اضافه كردن گوشت گوساله به ماكاراني، البته اين كار بايد به احتياط صورت گيرد. به طوري كه كودك به تدريج به غذاي جديد علاقه مند شود.

نكات علمي در مورد تغذيه كودكان :

«تغذيه مطلوب» سرآغاز سلامتي است. تغذيه مطلوب مي تواند فرد را در برابر بيماري هاي آينده محافظت نمايد. يك رژيم غذايي سالم بايد كليه گروههاي اصلي غذاها را دربرگيرد. اين گروههاي اصلي غذايي عبارتند از: غلات (نان، برنج، ماكاراني و …) ، سبزيجات، ميوه ها، محصولات لبني، گوشت و پروتئين ها (انواع گوشت ها، تخم مرغ، حبوبات) . چربي ها در بالاي هرم غذايي قرار گرفته اند و به مقدار كمتري مورد استفاده قرار مي گيرند. تحقيقات اخير، حاكي از آن است كه تنها عده اندكي از كودكان آمريكايي همة توصيه هاي غذايي هرم تغذيه را به كار مي برند. يكي از كمبودهاي اصلي در برنامه غذايي بسياري از كودكان، كلسيم است.

 

 

فهرست مطالب :

فصل ۱ :

مقدمه

تغذیه کودک ……………………………………………….. ۱۳-۱

اخلاق   ………………………………………………………….. ۲۱-۱۴

دروغ   ………………………………………………………. ۲۳-۲۲

تنبیه …………………………………………………………… ۲۵-۲۴

استقلال  ……………………………………………………… ۳۰-۲۶

فصل ۲ :

هنر قصه و تأثیر آن در تربیت کودکان  ………………………………… ۳۲-۳۱

سخنان بزرگان در مورد کودکان  …………………………………….. ۳۹-۳۳

نظریه بزرگان در مورد بازی کودکان ……………………………….. ۴۸-۴۰

فصل ۳ :

نکات علمی  ……………………………………………………….. ۵۳-۴۹

نکات پیشنهادی برای پرورش خلاقیت و نکات خلاق در کودکان……………… ۵۹-۵۴

فصل ۴ :

گفته های طنز آمیز …………………………………….. ۶۱-۶۰

لطیفه کودک  …………………………………………… ۶۵-۶۲

فصل ۵ :

خبرهای کودک ………………………………………. ۷۰-۶۶

ضمیمه   ……………………………………………… ۸۴-۷۱

نتیجه ………………………………………………….. ۸۵

فهرست منابع و مأخذ ………………………………………۸۷-۸۶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =