پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تكنيكهای بازرسی برای اعضای بتنی سازه : دانلود رایگان تحقیق رشته عمران
doc
تعداد صفحات : 16
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۱۶ صفحه با موضوع تكنيكهای بازرسی برای اعضای بتنی سازه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

تكنيكهای بازرسی برای اعضای بتنی سازه

انواع اصلي آسيب ديدگي/ خسارت

خسارتي كه در اعضاي بتني سازه ايجاد مي شوند به دسته هاي قابل شناسايي بصري و غيرقابل شناسايي، تقسيم مي شوند. دسته اول شامل تركها، پكيدگي بتن جدا شدن، هواديدگي آرماتور، لكه دار و زنگ زده شدن، حفره‌اي، وشيره دهي بتن، مي‌شود. آسيب هايي كه قابل شناسايي بصري نيستند شامل خوردگي آرماتورها در بتن و نقايص دوغاب ريزي مجرا، مي باشد.

سه عامل وجود دارند كه باعث خسارت مي شوند عوامل طراحي، ساخت و عوامل بيروني. علل برخي از آسيب ها را مي توان به سادگي از شرايط آسيب، شناسايي نمود، در حاليكه علل برخي ديگر را نمي توان به آساني، شناسايي كرد. به همين دليل، شناسايي علت، بايد از جهات گوناگون صورت بگيرد. مكانيسم ترك خوردگي، پيچيده است و چند عمل بر روي يكديگر تأثير مي گذارند تا آسيب ترك خوردگي، افزايش پيدا كند.

صدمه نمكي:

آرماتورها در بتن، زماني خوردگي پيدا مي كنند كه شوري زيادي در بتن وجود داشته باشد. شوري به دليل نفوذ ذرات نمك دريا از طريق پاشش، خاصيت يخ زدايي نمك، استفاده از شن دريا بدون خارج نمودن نمك آن و استفاده از افزودنيهاي حاوي كلريد سديم، افزايش پيدا مي كند. حجم زنگ زدگي حاصله تا دو و نيم برابر حجم اصلي خود، افزايش پيدا مي كند كه موجب بروزترك هايي در آرماتورها مي شود. آب و اكسيژن از طريق تركها، بطور فعالي جايگزين مي شوند و باعث تسريع عمل خوردگي مي شوند. اين امر منجر به جدا شدن روكش بتن، هوا ديدگي آرماتورها و از بين رفتن برش عرضي آرماتورها مي شود كه نهايتاً منجر به از بين رفتن فونداسيون سازه اي مي شوند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 9 =