پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تنظیم و سرویس اتومبیل در فرودگاه:دانلود تحقیق رشته مکانیک
doc
تعداد صفحات : 40
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته مکانیک
19000 تومان


تحقیق رشته مکانیک با فرمت WORD و در ۴۰ صفحه با موضوع تنظیم و سرویس اتومبیل در فرودگاه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تنظیم و تعمير  و نگهداری

سرويس و مراقبت منظم از موتور اتومبيل علاوه بر آن كه عمر موتور را افزايش مي دهد از هزينه اضافي و كاهش قيمت اتومبيل نيز به طور محسوسي جلوگيري مي نمايد

آب بندي موتور : راه اندازي و استفاده ملايم از اتومبيل نو يا يك موتور تازه تعمير را آب بندي موتور مي گويند . و تا ۸۰۰ كيلومتر اول بايستي كم و متناسب با دنده مورد لزوم و با احتياط رانندگي نمود و نبايد به موتور فشار آورد تا قطعات جديد و متحرك به تدريج سائيده و جا افتاده و اصطلاحاً «آب بندي » مي گردد . در هر موتور نو سطوح كاري يا تماس قطعات با يكديگر داراي لقي يا خلاصي فوق العاده كم بوده و بايد آب بندي شوند تا از گريپاژ كردن احتمالي آنها جلوگيري شود .

 

فيلر گيري سوپاپ :

وقتيكه موتور گرم مي شود قطعات آن از جمله ميل تايپيت گرم شده و منبسط  مي گردد . لذا بايستي يك فاصله ازاد بين ميل سوپاپ و استكاني تايپيت موجود داشته باشد تا يقين حاصل گردد سوپاپها بسته مي شوند . اين فاصله آزاد را « فيلر سوپاپ »  نيز گويند . از ان جائيكه تنظيم اين فاصله بر روي ميل سوپاپ عملي نمي باشد اين تنظيم يا فيلرگيري رد اسبك و يا انگشتي انجام مي شود . اكثر كارخانه هاي سازنده ، تعداد فيلر گيري سوپاپ را براي موتور سرد و برخي براي هر دو حالت سرد و گرم در كتابچه درج مي نمايند . در بعضي از اتومبيل ها اين اعداد براي سوپاپ دود و هوا متفاوت مي باشد . در صورت ترديد و اينه كدام عدد براي سوپاپ دود و كدام براي هوا مي باشد مي توانيد فيلر بزرگتر براي سوپاپ دود در نظرمي گيرند .

 

تنظیم و سرويس و نصب سر سيلندر

  • سر سيلندر را طوري روي ميزكار يا نيمكت قرار دهيد كه ساق يا دم سوپاپ با ميز در تماس نباشد و براي اين كار مي توانيد آن را روي دو تكه چوب قرار دهيد . پشت سوپاپ به كمك يك سوپاپ استفاده شده و بدون روكش ، قابل سائيدن و آب بندي مي باشد . اگر سيت ها ترك خورده يا سوخته باشند احتياج به كارگاه تراشكاري دارند يا بايد تعويض شوند .
  • ابزار آب بندي سوپاپ عبارتند از تكه چوب داراي بالشتگ لاستيكي در يك طرف يا هر دو طرف بالشتك به سطح سوپاپ چسبيده و مثل باركش و نيروي مكش عمل مي كند ، لذا توسط آن مي توان سوپاپ را از جاي خود بلند نموده يا اينكه بچرخانيد .
  • هميشه خمير روغن سمباده را كم و محتاطانه و فقط در شين سوپاپ و جائيكه در تماس مي باشد بكار بگيريد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =