پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تنیس روی میز آموزش این بازی: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع تنیس روی میز آموزش این بازی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آموزش بازی تنیس روی میز

مقدمه

تنیس روی میز که توسط بسياري از مردم بازي مي شود، در کنار فوتبال، پرطرفدارترين ورزش جهان به حساب مي آيد. محبوبيت تنیس روی میز بخاطر ماهيت هيجان انگيز آن و خصوصيات حفظ سلامتي آن بر روي بدن مي باشد. اين بازي به وسايل چندان گراني نياز ندارد، هيچگونه محدوديت سني براي بازيکنان وجود ندارد، ومي توان اصول پايه اين بازي را درعرض چند روز ياد گرفت، با اين وجود براي پيدا کردن مهارت در انجام آن، بايد مدتها تمرين نمود.

در اين مطلب ، اصول بازي تنیس روی میز را با استفاده از دستورالعمل هاي ساده و روشن توضيح داده شده. يک نکته مهم در يادگيري، توانايي تجسم هر حرکتي است که در اين مطلب شرح داده مي شود در واقع جذابيت بازي تنیس روی میز در اين است که تکنيک بازي ما، نه تنها بيانگر شخصيت ماست، بلکه به ما کمک مي کند که مهارتهايي همچون افزايش توانايي در مقابل فشار مشکلات را کسب نماييم.

راکت

در انتخاب يک راکت، هميشه بخاطر داشته باشيد که :

  • – راکت نبايد زياد سنگين باشد.
  • – دسته راحتي داشته باشد.
  • – ضخامت سطح لاستيکي آن از ۵/۱ ميليمتر بيشتر نباشد.

راکتي با مشخصات فوق که ارزان نيز مي باشد براي افراد مبتدي مناسب است. با اينحال اگر تصميم دايد که راکت گرانتري بخريد، بايد ويژگيهاي تيغه راکت و روکش لاستيکي آن را سؤال نماييد.

تيغه راکت

تيغه راکت ها بر اساس شکل دسته و سر آن متفاوت هستند. دسته آن مي تواند بصورت مستقيم، آناتوميک يا عريض باشد . تيغه راکتها بر اساس موارد زير فرق مي کنند:

تعداد لايه هاي چوب بکار رفته در آن( از ۵ تا ۷ لايه)

وزن آن( از ۷۰ تا ۹۰ گرم)

توپ

توپها از سلولوئيد يا پلاستيک ساخته مي شوند. روي توپها علامت کارخانه و درجه کيفيت توپ نوشته شده است. بهترين توپها بر رويشان علامت سه ستاره نقش بسته است. وزن توپ ۵/۲ گرم و قطر آن ۳۸ ميليمتر مي باشد. توپها معمولاً در بسته هاي ۳،۶،۱۲ تايي فروخته مي شوند. رنگ توپها بصورت سفيد مات يا زرد پرتغالي مي باشد که بر اساس رنگ ميزي که روي آن بازي مي شود. فرق مي کند.

معمولاً توپهاي زرد در ميزهاي آبي رنگ و توپهاي سفيد در ميزهاي سبز رنگ استفاده مي شوند. هيچگاه توپي نخريد که فاقد علامت کارخانه باشد يا داراي شيار واضح بر روي آن باشد.

ساير تجهيزات

چسب لاستيک – بازيکنان با تجربه معمولاً بعد از مدتي لايه لاستيکي راکت خود را تعويض مي کنند. چسب تازه باعث افزايش انعطاف پذيري و کشش لاستيک مي شود.

اسپري – براي پاک کردن چربي و کثافات از روي سطح لاستيکي

نوار لبه راکت – اين نوار از جدا شدن سطوح لاستيکي جلوگيري کرده و از وارد شدن آسيب به لبه راکت محافظت مي کند.

نوار براي دسته – معمولاً براي جذب عرق دست بازيکن، يک نوار چرمي نرم پيچيده مي شود.

اسفنج – براي پاک کردن سطوح عاج از داخل

برس – براي پاک کردن سطوح داراي عاج از خارج

ويژگيهاي ميز

بيش از هشتاد سال است که از عمر طراحي ميز پينگ پنگ مي گذرد. طول ميز استاندارد ۲۷۴ سانتيمتر، عرض آن ۵/۱۲۵ سانتيمتر و ارتفاع آن ۷۶ سانتيمتر است. تور در وسط ميز قرار گرفته و از طرفين توسط وسيله اي نگهداشته مي شود و ارتفاع ان ۲۵/۱۵ سانتيمتر است. لبه هاي ميز بوسيله خطوط سفيد رنگي به عرض دو سانتيمتر مشخص شده اند. يک خط باريک سفيد به عرض سه ميليمتر، ميز را از وسط به دو قسمت کرده وبراي تعيين منطقه سرويس در بازي دوبل بکار مي رود. جنس ميز انواع مختلفي دارد که باعث تغييراتي در سطح اصطکاک، انعطاف پذيري و سختي آن مي شود. رنگ ميز را فدراسيون بين المللي (ITTF) مشخص کرده و بايد به رنگ سبز يا آبي تيره باشد.

طول ميز ۲۷۴ سانتيمتر

ارتفاع تور ۲۵/۱۵ سانتيمتر

ارتفاع ميز ۷۶ سانتيمتر

عرض ميز ۵/۱۲۵سانتيمتر

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سه =