پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی راهکارهای توسعه صنعت گردشگری الکترونیک در ایران : دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی فناوریِ اطلاعات
doc
تعداد صفحات : 175
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات
بدون فهرست
99000 تومان


یکی از رشته های زیر مجموعه فنی مهندسی که علاقمندان بسیاری در کشور ما  دارد رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستش که اتفاقا سایت دیجی لود در حال تکمیل سری جدیدی از پایان نامه های ارشد این رشته تحصیلی برای کاربران گرانقدر خود میباشد. دیجی لود در ادامه پایان نامه ” بررسی راهکارهای توسعه صنعت گردشگری الکترونیک در ایران ”  با  گرايشِ تجارتِ الکترونيک  با فرمت Word (قابل ویرایش) در 175 صفحه را معرفی مینماید.

 

چکیده پایان نامه بررسی راهکارهای توسعه صنعت گردشگری الکترونیک در ایران:

فناوری اطلاعات توانایی سازمان های گردشگری را بهبود بخشیده، بهره وری آنها را افزایش داده، خظ مشی های آنها را تغییر داده، محصولات آنها را بازاریابی نموده ومشارکت آنها را با تمام ذینفعان یعنی گردشگران، عرضه کنندگان محصولات گردشگری ، سازمان های گردشگری ، گروه های مرتبط وغیره کمک نموده ومدیریت منابع بیشتری را امکان پذیر می سازندودر نتیجه توسعه، یادگیری ورشد گردشگری را به طور کلی تسهیل می نمایند.

ابزارهای تکنولوژی ، مواردی بی مانند برای کنترل وهماهنگی مدیریت گردشگری می باشند. در نتیجه آنها نه تنها توسعه این حوزه را تسهیل می نمایند بلکه اغلب موجب گسترش آن می گردند.مثلا هتل های زنجیره ای به دلیل توانایی شان در کنترل وهماهنگ کردن فعالیت های خود در مکان های دور دست ودر مقیاس وسیع تر، قادر به توسعه می باشند.

مهم­تر اینکه، IT به گسترش وحفظ رقابت سازمانی ومزیت رقابتی بیشتر در عرصه گردشگری کمک           می­نمایند.در کشور ایران نیز با نوآوری مستمر در کاربرد سخت افزار، نرم افزار و بکارگیری ابزارهایی مانندکامپیوتر ، موبایل ، ماهواره و … در شبکه داخلی و بین المللی البته با روند سرعتی بیشتر می توان سازمان های گردشگری پویایی که نیازهای گردشگران را برآورده می کند بوجود آورد تا به نحو کارآمد واثر بخش به نیازهای آنها پاسخ گویند و قادر به انجام رقابت و حفظ موقعیت خود در سطح جهان در درازمدت باشند.

در این تحقیق پس از بحث و بررسی در مورد تاثیرات فن­آوری اطلاعات و ارتباطات بر روی صنعت گردشگری به این نتیجه رسیدیم که کشور ما به لحاظ زیرساخت­های فن آوری در این عرصه در جایگاه نسبتا خوبی بسر می برد اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب باید سیاست گذاری­ها و حمایتهای بیشتری صورت گیرد. ضمن اینکه میزان آگاهی مردم نیز باید با برنامه های مدون و حساب شده ارتقاء یابد. در این میان مشارکت بیشتر در حوزه های مجازی فناوری های نو اطلاعاتی و ارتباطاتی دنیا ؛ با مدیریت هوشمند و حساب شده و البته با سازمان یافتگی واحد و مدون ؛ خود فاکتور مهمی در رسیدن به توسعه صنعت گردشگری در ایران      می باشد .

کلمات کلیدی : IT ، گردشگری الکترونیک ، صنعت گردشگری ، شبکه های مجازی ، روابط عمومی الکترونیک ، اینترنت

 

اهداف

هدف از این پژوهش رسیدن به راهکارهایی برای دستیابی به سیستم‌هایی است که بتواند صنعت توریسم الکترونیک را در ایران با توجه به تحقیقات و ساختارهای علمی و عملی نرم افزاری و سخت افزاری انجام شده در کشورهای موفق در این عرصه ،نمایان کرده و با توجه به نظریه های موجود باعث بسط و گسترش این مهم در ایران گردد .

         اهداف ویژه

اما بر آن هستیم تا به شکلی جزئی‌تر به چند بعد از هدف بالا اشاره کنیم که در ذیل به تیتر های اهداف اشاره می‌کنیم :

  • استفاده از فن‌آوری‌های نوین در شناسایی جاذبه های توریستی ایران در سطح داخلی و بین‌المللی
  • شناسایی روابط عمومی الکترونیک در توسعه صنعت توریسم و تبدیل آن از سنتی به الکترونیک
  • معرفی شبکه های گسترده اجتماعی مجازی و به‌کارگیری آن‌ها برای معرفی استعدادهای گردشگری در ایران
  • بررسی زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در ایران با توجه به ابعاد جهانی آن

فرضیه‌ها

  • به نظر می آید ید یدنتتاستفاده از فن‌آوری‌های نوین الکترونیک چون اینترنت ، ماهواره ها و …. می تواند به توسعه گردشگری کمک کند
  • به نظر می آید ید یدنتتمیزان اطلاع از فضای الکترونیک می تواند تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری داشته باشد.
  • به نظر می آید کاربرد شبکه های اجتماعی مجازی و نفوذ به مدیریت آن‌ها در تخصیص جایگاه کشور ما برای شناسایی استعدادهای گردشگری و نیز ایجاد اتاق‌های چت روم (گفتگوی مجازی ) ، صدای برخط و ویدئو کنفرانس در این شبکه‌ها می تواند به نتیجه مطلوب در زمینه گردشگری منتج شود .
  • به نظر می رسد ایجاد امتیت کافی ، اعتماد و فرهنگ سازی لازم در فضای الکترونیک گردشگری موجب رونق آن شود .
  • به نظر می رسد روابط عمومی الکترونیک در سازمانهای وابسته به گردشگری می تواند نقش مهمی در رشد گردشگری الکترونیک داشته باشد .

 

نوع تحقیق بررسی راهکارهای توسعه صنعت گردشگری الکترونیک در ایران:

تحقیق حاضر از لحاظ طبقه بندي پژوهش بر مبناي هدف از نوع کاربردي و از لحاظ طبقه بندي بر حسب روش، از نوع توصیفی- تحلیلی است  از میان انواع پژوهش هاي توصیفی، از نوع رابطه ای بوده چرا که در آن ارتباط بین نقش IT  با توسعه گردشگری  مورد مطالعه قرار می گیرد.

  • نوع تحقیق از نظر ماهیت و روش

ابتدا داده های پرت از طریق باقیمانده هایی استاندارد شده حذف و از طریق روش های نرمال سازی ، نرمال و آماده تجزیه و تحلیل گردید . درادامه آماره های توصیفی و نمودارهای مربوطه بررسی می شود و با توجه به متغیرهای پرسشنامه‏ای طیف لیکرت متغیرهای همگروه در یک دسته قرار گرفته و با تعیین میانگین جهت تجزیه و تحلیل روش‏های همبستگی و رگرسیون  و تحلیل مسیر مورد استفاده قرار گرفته است. ضمنا جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوري شده از نرم افزار Excel و براي آزمون فرضیه ها از نرم افزار SPSS استفاده شد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =