پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
داستان توطئه قتل نادرشاه : دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : 22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۲۲صفحه با موضوع داستان توطئه قتل نادرشاه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مقدمه ای پیرامون قتل نادرشاه

قبل از قتل نادرشاه برادرزاده اش عليقلي ميرزا حكمران سيستان و مضافات آن بود و محصلين ماليات، براي سيستان و مضافات يكصد و پنجاه هزار نادري ماليات تعيين كرده بودند و آن مبلغ را از عليقلي ميرزا ميخواستند.

عليقلي ميرزا با اين كه مردي متكبر و خودخواه بود باتكاي اين كه نادرشاه، عمويش ميباشد و او ميتواند از وي بخواهد كه آن ماليات را تخفيف بدهد نامه اي به عم نوشت و در آن گفت امسال وضع محصول سيستان و مضافات بد بود و زارعين از عهده پرداخت يكصد و پنجاه هزار نادري برنميآيند و بهتر است كه وي آن مبلغ را به پنجاه هزار نادري تخفيف بدهد.

آخرين شب پادشاهي و قتل نادرشاه

در داخل خيمه (ستاره) زن عيسوي نادرشاه كه پادشاه ايران وي را دوست ميداشت منتظر مراجعت شاه بود و وقتي ديد كه نادر خشمگين است برخاست و شاه را استقبال كرد و پرسيد ظل الله را چه ميشود؟ نادر نشست و گفت هر كس در پيرامون من ميباشد بمن خيانت ميكند.

ستاره گفت آيا اتفاقي تازه افتاده است نادر گفت من امر كرده بودم كه دعليقلي از سيستان خارج نشود و او بر خلاف امر من رفتار كرد و از سيستان خارج شد و او را مشهد ديده اند و با اين كه عليقلي مسافت يكصد و هشتاد فرسنگ از سيستان تا مشهد را طي كرد .

مبارزه كريمخان زند با قحطي

شاه طهماسب اول پسر شاه اسماعيل اول پادشاهي خرافه پرست بود اما خرافات را بر مردم تحميل نميكرد و از نظر تاريخي در خور تحسين است چون با رشادت و استقامتي قابل تحسين مقابل سلاطين عثماني ايستاد و نگذاشت كه پادشاهان عثماني ايران را اشغال نمايند و هفت بار سلاطين عثماني با ارتش هاي بزرگ در دوره سلطنت طهماسب اول بايران حمله كردند

 

نخستين شجاعت فوق العاده آقامحمدخان در ميدان جنگ

كريم خان زند وقتي مطلع شد كه پول ماليات استرآباد از طرف آقا محمد خان برده شده و عده اي هم بقتل رسيده اند براي (محمدخان قاجار دولو) نامه اي نوشت و در آن گفت كه اگر نميتواني آقامحمدخان را دستگير كني و بمن اطلاع بده تا ديگري را بحكومت استرآباد منصوب كنم و اگر در خود توانائي دستگير كردن او را ميبيني بمن اطلاع بده و هر قدر سرباز بخواهي در صورتيكه بسيج كردن آنها امكان داشته باشد بكمكت خواهم فرستاد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =