پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
حسنعلی منصور (نخست وزیر دوره پهلوی دوم) : دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : 82
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در۸۲   صفحه با موضوع  حسنعلی منصور (نخست وزیر دوره پهلوی دوم) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مقدمه ای در مورد حسنعلی منصور

حسنعلی منصور یکی از نخست وزیران محمد رضا پهلوی شخصیتی است که در تاریخ پهلوی اگر چه دوران نخست وزیری اش حتی به یک سال هم نرسید اما در مقایسه با دو نخست وزیر قبل و بعد از خود علم و هویدا که دارای عمر طولانی تری در ریاست بوده اند دارای حوادث و عملکردهای روشن تر و قابل بحث تری است با توجه به اینکه وی قبل از صدارت بنیان گذار حزبی مطرح و نوین بوده و او در دوران صدارتش تبعید  امام کاپیتولاسیون و افزایش قیمت بنزین حضور زنان در عرصه سیاست را داشته  است.

رجبعلی پدر حسنعلی

قبل از اینکه به بیوگرافی یا زندگینامه حسنعلی منصور بپردازیم با توجه به اینکه پدر وی رجبعلی منصور یکی  نخست وزیران رضا شاه و زمان حساس پست وی در جنگ جهانی دوم بوده و نفوذ وی در سرنوشت حسنعلی منصور تاثیری بسزا داشته است بنابراین بد نیست قدری نیز از زندگینامه پدر وی نیز گفته شود تا پیش زمینه شناسایی شخصیت حسنعلی فراهم آید.

سابقه تحصیلی و خانوادگی حسنعلی منصور

حسنعلی منصور از نخست وزیران عصر پهلوی دوم در اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۲ در تهران متولد شد تحصیلات ابتدایی را در دبستان جمشید جم و  آموزش دبیرستانی را در دبیرستان فیروزبهرام به پایان برد. پدر وی متمول بود بنابراین وی در دانشگاه حقوق و علوم سیاسی به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۲۴ لیساسن خود را گرفت.

پستهای حسنعلی قبل از نخست وزیری

اولین سمتی که پس از تکمیل تحصیلات به وی داده شده کارمندی اداره اطلاعات بود و سپس به  اداره سوم سیاسی منتقل گردید در اواخر سال ۱۳۲۴ به عضویت هیئت نمایندگی ایران در کنفرانس صلح پاریس در آمد و سپس در سفارت  ایران در پاریس وابسته شد.

افزایش قیمت نفت و بنزین و مواد سوختنی

هیئت وزیران در جلسه دوم آذر ماه ۱۳۴۳ به پیشنهاد شرکت ملی نفت ایران و به استناد ماده ۲۷ اساسنامه شرکت ملی نفت قیمت بنزین و نفت سیاه را در برابر کرد و نرخ جدید را به شرح زیر اعلام نمود.

بنزین یک لیتر ۱۰ ریال

نفت سفید یک لیتر ۳ ریال

نفت سیاه یکهزار لیر- یکهزار دو دویست ریال در خوزستان یکهزار لیتز نفت سیاه هفتصد و پنجاه ریال. افزایش قیمت بنزین مورد اعتراض تاکسی رانان قرار گرفت روز پنجم آذر اتحادیه تاکسیرانان تشکیل شد و موضوع افزایش نرخ بنزین مطرح شد رانندگان اعتقاد داشتندبا این نرخ بنزین کارکرد برای انها صرفه اقتصادی ندارد. روز هفتم آدرماه شانزده هزار اتومبیل تاکسی و کرایه دست از کار کشیدند د رهمین روز اتحادیه تاکسیرانان نامه شکایت آمیزی برای شاه نوشت و به گرانی نرخ بدین اعراض کرد.

فهرست مطالب

فصل ا زندگینامه حسنعلی منصور

رجبعلی پدر منصور

سابقه تحصیلی و خانوادگی منصور

پستهای منصور در دستگاه پهلوی قبل نخست وزیری

فصل ۲: حزب ایران نوین و حسنعلی منصور

معرفی کانون مترقی

حزب ایران نوین و  اهداف آن

فصل ۳: رویدادهای دوران نخست وزیری منصور

پایان دادن به تبعید چند ماهه امام

تصویب لایحه کاپیتولاسیون

تبعید امام به ترکیه

افزایش قیمت بنزین

فصل ۴ ترور منصور

چه گروهی منصور را ترور کردند

منصور در بیمارستان

فصل ۵ گزیده

رابطه نزدیک منصور با هویدا

خصوصیات و زندگی شخصی منصور

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =