پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دادایست و رابطه با دادا: دانلود تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 18
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
29000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۱۸ صفحه با موضوع دادایست و رابطه با دادا نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تعريف در رابطه با دادا ( دادایست )

هيچ دادایست خاطراتش را نخواهد نوشت! هر چه را «از تاريخ دادا» ناميدند باور نكنيد. ولو مقدار زيادي از آن هم حقيقت داشته باشد، چون مورخي كه صلاحيت نوشتن آن را داشته باشد هنوز به دنيا نيامده است.

مارسل يانچو

… باز يك نمايشگاه دادایست ديگر! مردم چه شان شده؟ مي خواهند دادا را مثل يك شيء عتيقه به موزه بسپارند؟ داداد يك بمب بود… عجيب نيست كه كسي نزديك نيم قرن بعد از انفجار يك بمب، بخواهد تكه هاي آن را جمع كند و به هم بچسباند و آن را به نمايش بگذارد؟

ماكس ارنست

اين اختلاف در تاريخگذاري كه در بالا مي بينيم، از ترديدي حكايت دارد كه بر تاريخ ولادت اين جنبش هنري حاكم است، جنبشي كه ظاهراص هم هنر را انكار مي كرد و هم اهتمام جنبش هاي متعارف را مردود مي شمرد. جستجوي ريش ها و تلاش براي ترسيم و تعريف اين «دون كيشوت» مآب‌ترين پديده روزگار ما سرگرمي بيهوده محققان و غارشناسان هنري بسياري در پنجاه سال گذشته بوده است. اب اين همه كمتر جنبشي تا بدين حد در برابر تفسير جدي مقاومت كرده است.

دادایست ها ، با همه سوء ظن‌شان به برنامه ها و تنفرشان از نظام هاي رسمي، منتظر كردن مرامنامه‌هاي پي در پي و غالباً ضد و نقيض لذت مي بردند. در حالي كه معتقد بودند تعريف كردن دادا عملي «غير دادایست » است، هميشه سعي مي كردند آن را تعريف كنند و در اين ميان اشتياق زيادي به مغلطه بازي و تناقض گويي از خود نشان مي دادند.

تريستان تسارا

براي ما هيچ چيز مقدس نبود. جنبش ما نه عرفاني بود، نه كمونيستي، نه هرج و مرج طلب. همه اين جنبشها يك جور برنامه اي براي خود داشتند، ولي مال ما كاملا نيهيليستي (هيچ گرايانه) بود. ما به همه چيز، حتي خودمان، تف مي‌كرديم. سمبول ما پوچي بود، يك خلاء، يك فضاي خالي ….

جوهر دادا

دادا در جاني پا به عرصه وجود نهاد كه ايمان استوار خود به مطلقها را از دست داده بود. فرد، در برابر فرايندهاي ماشيني و جبر زيستي شناختي، ميدان عمل را روز به روز محدودتر مي يافت. در حالي كه رشئد صنعت ظاهراً نشان مي داد كه فكر پيشرفت، دست كم از ديد عمل گرايانه، فرض معقولي است، فشارهاي سياسي و اجتماعي كه پديد مي آورد از يك بي هنجاري بنيادين خبر مي دهد.

برداشت كلي از دادا

هر مكتب در هر زمان و در هر دوره اي براي بيان شرايط آن دوره بوجود آمد. براي مثال مكتب اكسپرسيونيسم مي خواست احساسات خاص هنرمند را حتي اگر عجيب و غريب و استثنايي باشد بيان كند. مكتب كوبيسم كه هنر انتزاع است مي كوشد كه بينش خود را از اشياء و حتي موجودات به صورت تركيب اشكال هندسي در آورد. سورئاليسم در واقع عصياني اساس يبر ضد تمدن است.

هدف اصلی

در واقع كلمه دادا به معناي اسب چوبي است و معناي خاصي را در بر ندارد. آنها مي خواسند ضد سنت كار كنند به خاطر همين اسمشان را به طور اتفاقي انتخاب كردند كه فاقد محتوا مي باشد.

هدف اصلي اين گروه واكنش منفي نسبت به سنت هاي رايج در قرن بود و اعتقاد داشتند هنر ربطي به زيبايي ندارد و هر چيزي را كه حتي دور از تصور بود در عرض ديد قرار مي دادند. و در واقع در كارهاي هنرمندان اين دوره عنصر اتفاق در كارهايشان وارد مي گشت و به نوعي ثبت اين اتفاقات به چشم مي خورد و نيز مقاومت در برابر سنت هاي غربي. از جمله هنرمندان اين دوره ژان آرپ- مارسل دوشان- ماركش ارنست اشوتيزر و … را مي توان نام برد.

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =