پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رابطه رنگ ها با خصوصيات افراد : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 49
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
29000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۴۹ صفحه با موضوع رابطه رنگ ها با خصوصيات افراد نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

رابطه رنگ ها با خصوصيات افراد

مقدمه:

ما مي توانيم با رنگها احساس نزديكي كنيم زيرا كه رنگ بر درمان دردها و مشكلات ما تاثير مطلوبي دارد رنگها قادرند ما را تسخير كنند مي توانند كاري كنند كه به احساس درون خود توجه كنيم رنگها بيانگر نگرانيها و ناراحتي هاي روحي و ذهني هستند، حالتهايي كه جرات بيان آنها را به ديگران نداريم و رنگها به ما تعادل روحي مي دهند و اين چيزي جز سلامتي رواني نيست در اين تحقيق ( رابطه رنگ ها با خصوصيات افراد ) كه داراي ۴۹ صفحه مي باشد در مورد رنگ ها، خواص، ويژگي و تاثيرات آنها در زندگي ما صحبت شده است.

تاريخچه رنگ:

گفته شد اولين رنگي كه پيدا شد آبي آسماني بود. اما گياهان نبودند كه بوسيله آلت ادراكشان از آن رنگ متاثر شوند و نه هيچ چشمي از حيوان كه به آن رنگ بنگرد و بعد از آبي آسماني، آبي دريايي، سپس كلروفيلي نباتات آنگاه گياهان و حيوانات كره خاكي را از رنگهاي گوناگون خود پر زرق و برق گردانيد پس از مراحل فوق انسان پا به كره خاكي گذاشت و زندگي بشر آغاز شد. اولين رنگهايي كه بشر اوليه به وجود آنهايي پي برد- سفيد و سياه شب و روز بود. گردش شب و روز يا به عبارت ديگر ظهور رنگ آبي تيره در شب براي او با استراحت خوب و سكوت همراه بود و رنگ زرد و روشن در روز تداعي كننده فعاليت و كار و كوشش شمار مي رفت.

در ميان انسانها نيز رنگ ها از آغاز خلقت معنا و مفهوم خاص خود را داشته اند و اكثرا نزد پيشينيان رنگ با عرفان آميخته بود، در تمدن هاي باستاني ما رنگ مظهر نور بود به همين دليل، رنگ با خدايان مرتبط گشته بود، به طور مشابه، تمدن هاي يوناني رنگ را با توازن گيتي توام مي دانستند.

تعريف رنگ

رنگ: اسم پهلوي«RANG» آنچه از صورت ظاهري چيزي به چشم آيد و ديده شود از سبزي و سرخي و زردي و نظاير آن و ماده اي كه از معدن يا گياه يا با عمل شيميايي به صورت پودر يا مايع تهيه كنند و براي رنگ آميزي يا نقاشي بكار ببرند

تعريف رنگ از نظر روان شناسي: رنگ همچون كلامي گويا است رنگها بيانگر نگرانيها و ناراحتي هاي روحي و ذهني هستند حالتهايي كه جرات بيان آن ها را نداريم. رنگها با ما تعادل روحي مي دهند رنگها را مي توان هم سمبل زندگي و هم سمبل مرگ دانست

منشا اهميت رنگ

زندگي بشر از بدو آغاز بر پايه عواملي از قبيل شب و روز، تاريكي و روشنايي وضع شده بود كه خارج از كنترل وي بودند شب باعث مي شد تا فعاليت بشر متوقف شود. بنابراين بشر به غار خود روي مي آورد، خودش را لاي لباس خزدار مي پيچيد و به خواب مي رفت يا اينكه بالاي يك درخت مي رفت و در عين راحتي منتظر طلوع آفتاب مي ماند. روز بشر را به فعاليت وا مي داشت. بنابراين، براي يافتن غذا به دنبال شكار يا تغذيه هاي تازه رفت. شب سكون بي حركتي و كاهش سوخت و ساز فعاليت را به همراه دارد. رنگ هاي مربوط به اين دو محيط رنگ هاي آبي تيره، آسمان، شب و رنگ زرد روشن نور خورشيد.

رنگ آبي تيره رنگ آرامش و سكون است و رنگ زرد روشن اميد و فعاليت مي باشد چون اين رنگها محيط هاي شب و روز را نشان مي دادند بنابراين عواملي هستند كه بشر را كنترل مي كنند تا اينكه قابل كنترل در دست بشر باشند؛ لذا آنها به عنوان رنگ هاي غير مستقل معرفي مي شوند، كه پديده هاي طبيعت آنها را تنظيم مي كند. شب(آبي تيره) بشر را ناگزير مي سازد تا از فعاليت دست كشيده و استراحت كند در حاليكه روز(زرد روشن) انسان را به فعاليت وا مي دارد.

رابطه رنگ ها با خصوصيات افراد از ديدگاه اسلام

اسلام دين فطرت است و در اين آيين(اسلام) فطرت پاك انساني نه تنها نفي نشده بلكه انحراف از آن، نمي باشد و مطرود است تعاليم اسلام همه براساس فطرت و بر مبناي برآوردن نيازهاي طبيعي جسمي دوراني انسان با حفظ اعتدال و با سمتگيري به سوي هدف اصلي كه همانا كمال انساني است مي باشد، فطرت و خلقت انسان طلب زيبايي است كه منشا آن جمال بي مثال حق است.(ا… جميل و يحب الجمال)

يكي از وجوه زيبايي، زيبايي ظاهري است و طبيعت يكي از جلوه هاي بارز آن، كه وجه غالب زيبايي خود را از نگهداري بسيار متنوع موجود در آن نهي شده است. همچنانكه استفاده از رنگ در جوامع انساني و محيط هاي مصنوعي نيز معني نداشته است بلكه با توجه به خواص فيزيكي و تاثيرات رواني رنگها، بعضا اشاره ها و دستورهايي در رابطه با استفاده يا عدم استفاده از بعضي رنگها و نيز استفاده نمادين از آنها نشده است.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =