پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رشد رفتاری و واکنش در کودکان : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 16
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
19000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۶ صفحه با موضوع رشد رفتاری و واکنش در کودکان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

رشد رفتاری و واکنش در کودکان

مشخصات رشد رفتاری در ۱۰ سالگی :

این سن ، برترین سن است چون کودک در نزدیکی اوایل بلوغ نوجوانی است. رفتارهای ملایم و متعادل و خوبی را از خود نشان می دهد. اطاعت کردن، احساس رضایت کامل از زندگی، صمیمیت و محبت در این سن بارز است. در این زمینه بولهر دانشمند روان شناسی معتقد است که در این سن شباهت دختران و پسران در این سن ببیشتر است. برعکس گزل می گوید که در این سن دختران و پسران بالاترین تفاوت ها را با هم دارند و معتقد است که دختران از بلوغ اجتماعی بیشتری برخوردارند و به مسأله ازدواج فکر می کنند.

 رفتارهای غیر عادی کودکان و عقب ماندگی های ذهنی :

الف) واکنش های عصبی :

یکی از رفتارهای غیر عادی کودکان، واکنش عصبی است که حاصل تضادهای درونی است و درگیری فرد با عوامل محیطی است و از عوامل و عارضه آن ترس و اضطراب می باشد. چنانچه محیط خانواده نامساعد باشد که کودک به این اختلالات دچار می شود مشهور است که والدین کودکان عصبی تربیت می کنند چون والدین نخستین الگوهای فرزندان هستند. چنانچه محیط بعدی مثل کودکستان و دبستان نامساعد باشد در ساخت این واکنش نقش خواهند داشت و معلم عصبی ،شاگردان عصبی بار خواهد آورد و رشد رفتاری خوبی نخواهد داشت .

واکنشهای عصبی بر دو قسم هستند :

الف) واکنش های اضطرابی :

که در آن، ما کودک را مضطرب می بینیم مثل اختلال در خوابیدن و ترس هایی که کودک مطرح می کند، ترس هایی که در شب منجربه بیدار شدن کودک از خواب می شود و او پدر و مادر را بیدار می کند  و اظهار می کند که خواب ترسناک دیده است که نشانگر اختلال اضطرابی است. همچنین ترس از حیوانات تخیلی و کارتون و فیلم هایی که کودک می بیند و روی او تأثیر می گذارد و او را با واکنش های اضطرابی روبه رو می کند.

ب) واکنشهای غمگینی :

در این واکنش ،ما کودک را در حالت غمگین می بینیم. غمی در ذهن کودک سنگینی می کند که هر چه زودتر باید به غم موجود در ذهن آن  ها پی برد و رسیدگی کرد. انزواطلبی کودک و دوری از والدین و به گوشه ای خزیدن و کمتر صحبت کردن و در جمع شرکت نکردن و بهانه گیری نشانه ای از این گونه اضطراب است. ممکن است ایجاد این اضطراب روابط مستبدانه ناجور و بی مهری ها نسبت به کودک باشد.

ج)واکنش های منشی :

ممکن است واکنش ها در  این جا با رفتارهایی که از کودک عادی انتظار داریم فاصله داشته باشد مثل دزدی، تقلب، تزویر و ریا. به این موارد که با موازین و هنجا رهای جامعه در ستیز است اختلالات منش می گویند. البته اوج این اختلالات در ۱۶-۱۴سالگی است که کودک وارد مرحله نوجوانی شده است. خانواده هایی که در آن ها طلاق انجام گرفته است و مشاجره وجود دارد ، فرزندان را به سمت اختلالات منش سوق می دهد و بعضی وقت ها این اختلال در صورت عدم توجه والدین می باشد. ممکن است والدین به دنبال کار خود باشند و به فرزند توجه نکند و یا به خاطر اشتغالات وقت نکنند به فرزندان توجه کنند و همچنین تقلید از بزهکارران ممکن است عامل این اختلال باشد. کودک ممکن است یک آدم ناجور و خلافکار را الگوی خود قرار دهد.

اختلالات مربوط به تغذیه و دفع :

۱- بی اشتهایی روانی :

کودک در بعضی مواقع اشتها را به کلی از دست می دهد و غذا نمی خورد. در پی آن افت فشار پیدا می کند و به زیر سرم می رود. اختلال در مرحله نهایی از نظر رشد   روانی – جنسی فروید برای کودک انجام شده است و چون دراین مرحله تثبیت انجام شده کودک دراین سن دچار این مشکل می شود و عده ای معتقد ند که فشار والدین برای تغذیه کودک عامل این بی اشتهایی است. برقراری عاطفی با کودک می تواند در رفع مشکلات او کمک کند .

۲- چاقی مفرط :

در این جا با خوردن غذا بر حجم و وزن کودک اضافه می شود و احتمال دارد در اثر اختلال در ترشح هورمون های خاصی در بدن رخ بدهد و مثلاً هورمون رشد بیش از اندازه ترشح شود . فرد به پر خوری مبتلا شود و این مواد غذایی جذب شود و وی فربه تر شود و ممکن است به بیش از حد اتکا داشتن به مادر و وابستگی به مادر باعث پر خوری شود. بدین وسیله کودک علاقه خود را به مادر نشان دهد و عده ای عوامل عصبی را مطرح می کنند که در پرخوری می تواند نقش داشته باشد .

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =