پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رشد كودک : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع رشد كودک نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

رشد كودک

مقدمه

نيازهاي كودكان و نحوه برآورده كردن آنها:

در گذشته چنين تصور مي شد كه نيازهاي تحولي به صورتي سلسله مراتبي ظاهر مي شدند.

به صورتي كه اساسي ترين آنها (مثل نياز به غذا و آب) صرفا براي بقا ضروري هستند. و تنها پس از ارضاي آنها به صورت رضايت بخش نيازهاي والاتري (همچون نياز به رابطتي ظريف پيچيده و مستمر در محبت آميز) پديدار مي شوند. اما اكنون چنين تلقي مي شوند. كه تمامي نيازهاي بشر به صورت در هم تنيده و به هم مرتبطند. به عنوان مثال امكان دارد كودكي كه غمگين باشد غذا را پس بزند و حتي اگر آن را خرد ببرد. نتواند غذا را هضم كند يا آنكه ممكن است كودكي از ترس اينكه مادر يا پدرش خانه را ترك كنند.

از خوابيدن امتنان كنند. در گذشته چنين باور داشتند كه دلبستگي كودك به مادر خود از آنجا ناشي مي شود. كه مادر تغذيه كودك را بر عهده دارد شواهد نشانگر آن است كه اين نظريه محبت ناشي از طمع حتي در بين ميمونها نيز ديگر توجيه پذير نيست عواطف و يادگيري را جنبه هاي يادگيري را جنبه هاي تحولي جداگانه اي در نظر مي گرفتند در واقع اين ديگاه هنوز هم به ويژه نسبت به كودكان نسل قبل به ميزان زيادي حفظ شده است.

در واقع يادگيري در گسترده ترين مفهوم خود و عاطفه جنبه هاي شناختي و عاطفي تحول عقل و احساسات چنان ارتباط تنگاتنگي با يكديگر دارند كه تقريبا از بدو تولد غير قابل تفكيكند. براي يادگيري و پيشرفت علاوه بر توان بالقوه براي رشد كودک امكان بالندگي و وجود فرصتهاي محيطي مناسب در زمانهاي مناسب و داشتن اراده و انگيزه نيز ضروري است نيروي محركه اشتياق به يادگيري در كيفيت روابطي ريشه دارد كه درست از ابتداي زندگي در مورد كودك اعمال مي شود.

نيازهاي كودكان:

چهار نياز عمده عاطفي وجود دارد كه بايد از همان روزهاي آغازين زندگي برآورده شوند. تا كودك بتواند از يك نوزاد درمانده به بزرگسالي و رشد يافته بالغ تبديل شود. اين نيازها عبارتند از :

  1. عشق و امنيت
  2. كسب تجارب جديد.
  3. تحسين و قدرداني
  4. مسئوليت پذيري

در طول مراحل مختلف تحول اهميت نسبي اين نيازها به حساب مي آيد چون شالوده تمامي روابط آتي نه تنها در خانواده بلكه با دوستان و همكاران و سرانجام در زندگي زناشويي تشكيل مي دهد. نياز به جهت و امنيت نيازي است كه رشد سالم شخصيت توانايي محبت كردن و پاسخ دهي به محبت و بالاخره توانايي پدر يا مادري دلسوز و مهربان بودن و به آن وابسته است كودك اين نياز را از لحظه تولد به بعد از طريق تجربه روابط محبت آميز قابل اعتماد و پيوسته بادگيران شخصيت با مادر بعد با پدر و بعد ازطريق دايره رو به گسترش و بزرگسالان و همسالان برآورده مي شود. امنيتي كه در خانواده های صميمي موجود است.

برنامه هاي آشنا و معلوم آن به كمك امكان مي دهد كه در جهاني كه در آن كه بايد پا به پديده هاي بسياري كه براي او تازگي دارند و در حال تغيير اند. كنار بيايد و احساس كند كه وقايع پيوسته و قابل پيشبيني هستند همچنين زندگي با تبات خانواده در رشد كودک حساس يكپارچگي شخصيت احساس اينكه داراي گذشته و آينده است و هويتي منسجم و پايدار به وجود مي آورد.

نياز به تجرب جديد :

ذهن كودك تنها در صورتي به گونه اي مطلوب تحول پيدا مي كند كه اين نياز در كودكي و نوجواني به خوبي ارضا شود. همانگونه كه انسان براي رشد جسماني به غذا نياز دارد و همانگونه كه رژيم غذايي متعادل براي رشد طبيعي انسان ضروري است كسب تجارب جديد . هم براي رشد ذهن ضروري است در اوايل دوران كودكي بازي اصلي ترين  عناصر برآورده ساختن اين نيازها هستند كودك به واسطه اين دو دنياي پيرامون خود را كشف مي كند و ياد مي گيرد كه چگونه با مشكلات مقابله كند.

اين موضوع به همان اندازه كه در مورد واقعيتها دنياي عيني صادق است در مورد احساسات و انديشه هاي دنياي ذهني نيز صدق مي كند كسب تجارب جديد يادگيري يكي از مهمترين درسهاي اوايل زندگي را تسهيل مي كند يعني يادگيري اين كه چگونه و يادگيري اينكه تسلط يافتن بر هر موضوعي احساس موفقيت و لذت در پي دارد آموزش پذيري نتنها به استعداد ذاتي كودك بلكه كم و بيش به تشويق و خدمت هاي محيطي او نيز بستگي دارد جو عاطفي و فرهنگي خانواده و نيز دل مشغولي ها يا آرمانهاي والدين مي توانند در تقويت كردن محدود ساختن يا رشد ذهني كودك نقشي موثر داشته باشند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =