پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رفتارکودکان : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 23
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۲۳ صفحه با موضوع رفتارکودکان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

رفتارکودکان

چگونه با کودکان خود صحبت کنیم ؟

( مهارت برقراری ارتباط مؤثر ) انسان موجودی است پیچیده وچند بعدی با قابلیت یادگیری و تربیت پذیری بسیار زیاد . غالب رفتارهای  نامطلوب در اثر یادگیری است . لذا با شیوهای صحیح  تربیتی می توان در بسیاری از رفتارهای نامطلوب تغییرات  مناسب ایجاد نمود .چگونگی برخورد والدین به عنوان اولین الگوی یادگیری کودک نقش و جایگاه ویژه ای ( رفتارکودکان ) در این امر دارد .- آیا به نظر می رسد کودکان شما درخواست هایتان را نمی شنوند ؟اگر این طور است به خاطر ضعف شنوایی آنها نیست بلکه نشانه  بی توجهی به حرفهای شما است .آنها تا هنگامی که صدایتان به حدی بلند شود که احساس کنند خیلی جدی هستید به این  کار ادامه می دهند .

رفع این مشکل دو جزء ضروری را می طلبد :

الف: والدین باید چیزی بگویند که هدفی از آن دارند و سپس آن مطالب را جدی بگیرند .

ب: کلمات خود را با دقت انتخاب کنند سپس آنها را با صداقت به کودکان انتقال دهند.

کودک بزودی یاد می گیرد که در اولین لحظه ای که شروع به صحبت می کنید به شما گوش فرا دهد .

برای بهتر بودن رفتارکودکان به نکات زیر توجه کنید :

از کودک بخواهید به چشمهایتان نگاه کند :

از آنجایی که حواس کودکان به آسانی پرت می شود اطمینان حاصل کنید که هنگام صحبت کردن به شما نگاه می کنند شاید این مهم ترین عامل در پیروی کودک از دستورات یا گوش دادن به شما باشد . نشان دهید که منظور شما از  طلاقی نگاه چیست ؟ این روش را از طریق یک بازی به کودک بیاموزید (چند متر دورتر از هم بنشینید و به چشمهای هم نگاه کنید ، هر کس زودتر به اطراف نگاه کند بازنده است ). گاهی برای جلب توجه کودک لازم است تماس جسمی با او داشته باشیم به آرامی دستتان را روی شانه اش بگذارید یا در صورت لزوم دو تا دستتان را روی شانه هایش قرار دهید و با ملایمت صورتش را به طرف خود نگه دارید .

آرام ولی محکم صحبت کنید :

اگر هنگامی که کاری از کودکان می خواهید صدایتان را بلند کنید، کودک می آموزد تا هنگامی که صدایتان به حداکثر نرسیده به شما بی توجهی کند. اگر متوجه شدید که صدایتان لحظه به لحظه بلندتر می شود ، صبر کنید ، یک نفس عمیق بکشید ، به چشمهای کودک نگاه کنید و با آهستگی و بسیار شمرده سخن بگوئید و در حالی که به هم نگاه می کنید بین گفتن هر کلمه مکث کنید .

با جملات ساده صحبت کنید :

از کلماتی که کودکتان آن ها را نمی فهمد استفاده نکنید ساده و روشن حرف نزنید و صحبت را طولانی نکنید توضیحات طولانی ممکن است باعث فراموش شدن بخش های اصلی صحبت شما شود . گفتگوهای کوتاه و ساده همراه با یک عکس العمل طبیعی بهتر از یک سخنرانی طولانی ، درک و به خاطر سپرده می شود .

از جملات پرسشی اجتناب کنید :

وقتی از جملات پرسشی استفاده می کنید (می آیی با هم لباسهایت را جمع کنیم؟) به کودک فرصت می دهید که اگر در آن زمان آمادگی برای انجام کاری ندارد در پاسخ شما بگوید «نه» در این مواقع از جملات واضح تری استفاده کنید تا دقیقاً کودک بداند که چه کار باید بکند ، چه ، موقع ،کجا و چگونه .

احساستان را به کودک بگویید :

بدون آنکه به طور مستقیم از کودک انتقاد کنید ، به او بگوئید که در مورد اعمال و رفتارشان چه احساسی دارید (برای مثال وقتی به موقع خونه نمی آیی واقعاً نگران می شم ) از جملاتی استفاده کنید که به جای کودک به خودتان اشاره کند .

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =