پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
رنگ در معماری : دانلود رایگان تحقیق معماری
doc
تعداد صفحات : 15
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۱۵ صفحه با موضوع رنگ در معماری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

رنگ در معماری

مقدمه:

نهایت و هدف همۀ مهارت های هنری بیرون کشیدن و استخلاص ماهیت و سرشت معنوی فرم و رنگ و آزادی آنها از زندان دنیای مادی است. دنیایی که امروزه در آن زندگی می کنیم، به دنیای انسان در سال های گذشته شباهتی ندارد. دنیای ما با ابداع و خلاقیت شکل گرفته است. ما بناهایی می سازیم که محتوای آنها نهفته است. در عین حال بناها سمبول افکار و عقاید نیستند، بلکه تجسم افکاری هدف دار هستند. اما حال اگر بخواهیم تأثیر رنگ را در این بناها با توجه به عملکرد آنها بررسی کنیم، نیاز به یک سری شناخت در مورد رنگ و ماهیت آن داریم که در این تحقیق سعی شده است به آن پرداخته شود.

پیشگفتار:

رنگ ها روح دارند و زنده اند، کلمه اند و همچون کلمات سخن می گویند. از نهان سبز جنگل ها، از راز آبی آسمان ها و دریاها، رنگ ها از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن می گویند و رنگ هایی که انسان ها بدان می پوشند و می نگارند و نقش می زنند حکایت از گوشه ای دیگر از درون ایشان دارد. اما معماری امروزه ما که در جامعه اتفاق می افتد عاری از هر گونه رنگ است و روح ندارد و با انسان سخن نمی گوید. برای همان است که تلاش کردیم تا بلکه بتوانیم شناختی نسبت به این موضوع داشته باشیم و بتوانیم مقاله ای را در این باره مطرح نماییم و کاربرد رنگ را در زندگی پررنگ تر نماییم.

اهمیت طرح و موضوع:

هدف ما از ارائه این مقاله «رنگ در معماری »  این بود که جنبه های مختلف استفاده از رنگ را مطالعه و بررسی کنیم و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را بشناسیم تا بتوانیم ارتباط درست میان طبیعت خود و دیگر فضاهای محل زندگی برقرار سازیم و بیاموزیم که ترس از متفاوت بودن با سایرین و منحصر به فرد بودن را از خود برانیم. ترسی که بیشتر اوقات مانع از این می شود که افراد رنگ ها را آزادانه به بازی گیرند. این امر شجاعت خطر کردن را برای رسیدن به خودشناسی بیشتر از آنها می گیرد. اکثر ما به افرادی شرطی مبدل شده ایم. غالباً خود را در حصاری از رنگ های معقول، بی روح، خنثی و کم رنگ و بی رمق قرار می دهیم. رنگ هایی که مانع از بروز احساسات و نمایان شدن خود واقعی ما می گردند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 18 =