پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
روانشناسی در ورزش (مزایا و معایب): دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات : 41
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۴۱ صفحه با موضوع روانشناسی در ورزش (مزایا و معایب) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

روانشناسی در ورزش

روانشناسی در ورزش مراحل رواني و روحي استعمال‌ ميشود که به ما راهنمايي و مجموعه دستورالعمل قابل لمس ارائه ميدهد که چطور ما در موقعيتهاي رقابتي و مسابقه بهترين استراتژيهاي روحي را به دست بياريم. ما در اين بخش در طول زمان در بخش هاي مختلف به مربي هايي که رسيدگي به ورزشکنان ميکنند تکنيکهايي را آموزش ميدهيم که بتوانند با کمک اين علم تيم ها و ورزشکنان تکي را آموزش و تمرين دهند. استراتژيهاي ارطباتي ويژه ورزش کاران و متخصصين را به طور ظاهري تدريس ميدهد.
روانشناسی در ورزش نه فقط براي يک مسابقه تعليم ميدهد بلکه براي همه موقعيتها و خواستهاي زندگي هيجان و استرس در ورزش و رفع آن با ورزش.

نقش ورزش درسلامت روان

بسيار سخن و حديث از تأثير و اهميت تربيت بدني و ورزش بر ابعاد مختلف رشدي چون جسم و روان شنيده ايم يا خوانده ايم.

جادوي موسيقي در ورزش

تحقيقات بسياري در زمينه بررسي اثرات موسيقي بر ورزش و تمرينات بدني صورت گرفته كه اين مقاله به برخي از مهم ترين آنها اشاره دارد و توصيه هايي را جهت استفاده مؤثر از اثرات روح بخش موسيقي ارائه خواهد داد.

روانشناسی در ورزش

  روانشناسی در ورزش چیست؟

روانشناسی در ورزش ، محدوده‌ای از موضوعات شامل «انگیزه پایداری و موفقیت، ملاحظات روان‌شناختی در صدمات ورزشی و توان‌بخشی، روش‌های مشاوره با ورزشکاران، ارزیابی استعدادها، پیگیری تمرینات، خودباوری برای موفقیت، مهارت ورزشی، ورزش جوانان و روش‌های بالا بردن کارایی و خود تنظیمی» را در بر می‌گیرد

روانشناسی در ورزش چه کاری انجام می‌دهد؟

روانشناسی در ورزش ، روان‌شناسی است که در حوزه‌های زیر تخصص دارد:

  • بهبود کارآیی از طریق به‌کارگیری مهارت‌های روان‌شناسی
  • موضوعات مربوط به سلامت روانی ورزشکاران
  • همکاری با سازمان‌ها و نهادهای متولی ورزش
  • عوامل رشدی و اجتماعی مؤثر بر مشارکت ورزشی

با وجودی که روانشناسی در ورزش یکی از رشته‌های روان‌شناسی محسوب می‌گردد اما معمولا دوره‌های آموزشی آن در دانشکده‌های تربیت‌بدنی و ورزش ارائه می‌شود نه در دانشکده‌های روان‌شناسی. البته در اکثر دانشکده‌های روان‌شناسی، درسی با عنوان روان‌شناسی ورزش ارائه می‌شود.

این حرفه برای چه کسانی مناسب است؟

هر فرد تنها بر اساس تناسب با نیازها، علائق، استعداد و اهدافش می‌تواند در مورد یک حرفه تصمیم بگیرد. اگر کسی به ورزش یا تمرینات ورزشی علاقه‌مند نباشد احتمالا این حرفه مناسب او نیست. اما اگر فردی از کمک به دیگران برای رسیدن به حداکثر توانائیشان، حل مسائل پیچیده و کار کردن در قالب یک تیم لذت می‌برد احتمالا روان‌شناسی ورزش می‌تواند شغل مناسبی برای او باشد.

مزایا و معایب روانشناسی در ورزش

روانشناسی در ورزش نیز مثل تمامی حرفه‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است. از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کار به صورت مشارکتی و تیمی
  • فرصت‌های تخصصی گسترده و متنوع (مثل آموزش، ورزش جوانان، آموزش ورزشکاران حرفه‌ای)

به‌عنوان معایب این حرفه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاکید بر کار گروهی برای افرادی که دارای ذهن مستقلی هستند می‌تواند مشکل باشد
  • نیار به آموزش، تمرین و تجربه زیاد

نوريت اپتيك ( Optic Neuritis )

علائم ۲۵% مبتلايان با نوريت اپتيك تظاهر پيدا مي كند . معمولاً افت ديد كه با درد چشمها ، خصوصاً در حركت كره چشم وجود دارد ظرف چند ساعت تا چند  روز شروع مي شود و بتدريج پيشرفت مي كند . افت ديد حتي تا سر حد كوري كامل مي تواند پيش برود و نهايتاً ثبات يافته و معمولاً بعد از ۲ هفته بهبودي تدريجي آغاز مي گردد . نهايتاً يك سوم  بيماران بطور كامل و اكثريت باقيمانده به درجاتي بهبودي مي يابند

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =