پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود تحقیق رشته عمران شهرسازی در زمینه روستای خان آباد
doc
تعداد صفحات : 70
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته شهرسازی
19000 تومان


تحقیق با فرمت WORD و در ۷۰ صفحه با موضوع روستای خان آباد نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

روستای خان آباد

 موقعيت جغرافيائي روستای خان آباد

روستای خان آباد روستائي کوهستاني است که به طور مايل از شمال غرب به سمت جنوب شرق کشيده شده و دربخش جنوبي استان مرکزي قرار گرفته. خان آباد در۳۵ کيلومتري غرب شهرستان خمين و۴۳ کيلومتري جنوب شرقي شهرستان شازند واقع شده است .

قدمت تاريخي منطقه :

با توجه به تحقيقات باستان شناسي که در زمينه سکونت انجام گرفته قدمت سکونت در اين منطقه به حدود ۳۰۰۰ سال پيش برمي گردد که در آن زمان قبيله ايي از زرتشتي ها در منطقه ايي  که همکنون به نام قلعه گبري معروف است سکونت داشته اند که همکنون نيز آثار اين قلعه قديمي که در بالاي کوه قرار گرفته و آثار خانه هايي که در دامنه همان کوه  قرار داشته اند و زير خاک مدفون شده اند  با قدمت ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰سال موجود مي باشد  . ولي متاسفانه به علت کم توجهي سازمانهاي مرتبط  به آثار باستاني اين منطقه چندين سال است که مورد چپاول قرار گرفته و بسياري از آثار آن به غارت رفته است.

روستای خان آباد نيز از دير باز به علت وجود آب و زمين هاي مناسب جهت کشاورزي و امرار معاش و همچنين وضعيت خوب شکار وعبور کاروان هاي متعدد از اين منطقه ؛  به صورت هاي مختلف وجود داشته .در گذشته نيز به علت اينکه اهالي از هجوم دزدان و حيوانات  وحشي  در امان باشند خانه ها را به صورت متمرکز و يا صورت قلعه مي ساختند و گروهي که شامل چند خانوار بودند داخل قلعه زندگي مي کردند که آثار انها کم وبيش موجود است .

با گذشت زمان  و افزايش جمعيت وتامين امنيت در روستا ها کم کم از حالت تمرکز درآمده و خانه ها به صورت پراکنده ساخته شده اند .

 آثار تاريخي به جاي مانده :

قلعه گبري : وجود سه قلعه گبري در منطقه که قلعه گبري شماره يک در انتهاي ضلع شرقي کوه الوند قرار دارد و با توجه به سازه هاي داخلي آن نسبت به دو قلعه ديگر بزرگ تر و کاملتر بوده و در محوطه آن انواع و اقسام سفالهاي شکسته يافت مي شود .قلعه گبري دوم در ضلع جنوب شرقي کوه نسار قرار دارد که نسبتا کوچکتر است و قلعه گبري سوم که روي کوه مشرف به روستاي لکان( قلاقروسي ) واقع شده است . اين سه قلعه از جمله آثار به جاي مانده از هزاره هاي قبل از ميلاد مي باشند که متاسفانه به علت کم توجهي سازمان هاي  مرتبط  دستخوش چپاول  شده و بسياري از آثار آنها به غارت رفته اند .

با توجه به اينکه در گذر زمان بسياري از آثار آنها از بين رفته ولي هنوز مي توان  محدوده  قلعه ها  و ديوارهاي  به جاي مانده  از آنها و سازه هاي داخلي آنها را مشاهده  کرد .

سنگ نگاره ها :

 وجود ۶ قطعه سنگ نگاره حاکي از قدمت کهن منطقه دارد که متاسفانه اين سنگها به طرُق مختلف به غارت رفته يا شکسته شده اند اما خوشبختانه دو قطعه از آنها به جايي مانده است .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + ده =