پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
روش نگهداری ميوه ها و سبزيهای تازه در سردخانه : دانلود رایگان تحقیق رشته صنایع غذایی
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته صنایع غذایی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته صنایع غذایی با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع روش نگهداری ميوه ها و سبزيهای تازه در سردخانه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

روش نگهداری ميوه ها و سبزيهای تازه در سردخانه

فهرست مطالب

مقدمه

هدف و دامنه كاربرد

پيوست الف

شرايط نگهداري موز در سردخانه

شرايط نگهداري موز در گرمخانه

پيوست ب

 

پيشگفتار

استاندارد روش نگهداری ميوه ها و سبزيهای تازه در سردخانه كه به وسيله كميسيون فني استاندارد روش نگهداری ميوه ها و سبزيهای تازه در سردخانه زير نظر كميته ملي استاندارد مواد خوراكي و فرآورده‏هاي كشاورزي و تحت نظارت شوراي عالي استاندارد در مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران تهيه و تدوين گرديده است به استناد ماده يك (( قانون مواد الحاقي به قانون تأسيس مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مصوب ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۴۹)) به عنوان استاندارد رسمي ايران منتشر مي‏گردد .

براي حفظ همگامي و هماهنگي با پيشرفتهاي ملي و جهاني در زمينه صنايع و علوم , استانداردهاي ايران در مواقع لزوم و يا در فواصل معين مورد تجديد نظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پيشنهادي كه براي اصلاح يا تكميل اين استانداردها برسد در تجديد نظر بعدي مورد توجه واقع خواهد شد .

بنابراين براي مراجعه به استانداردهاي ايران بايد همواره از آخرين چاپ و تجديد نظر آنها استفاده نمود .

در تهيه استاندارد سعي بر آن بوده است كه با توجه به نيازمنديهاي خاص ايران حتي‏المقدور ميان روشهاي معمول در اين كشور و استاندارد و روشهاي متداول در كشورهاي ديگر هماهنگي و ايجاد شود .

مقدمه

ميوه و سبزيها بيش از ساير مواد غذائي هنگام انبار نمودن تحت تأثير قرار مي‏گيرند و اصل و نژاد , نوع آب و هوا , خاك , ميزان كود نحوه پرورش , فصل و نحوه برداشت , ميزان رسيدن شرايط حمل و نقل همه عوامل مهمي هستند كه در انبار نمودن اين محصولات مؤثر مي‏باشد .

شرايط در نظر گرفته شده در اين استاندارد ( مخصوصأ مدت نگهداري ) براي محصولاتي است كه كاملا تازه بوده و از انواع مرغوب باشد و اين قبيل محصولات بايستي در فاصله زماني خيلي كوتاه پس از برداشت به سردخانه منتقل گردد و ديگر آنكه محصول بايد كاملا سالم , پاك و تميز باشد ( منظور از تميز بودن آنست كه عاري از گل و خاك و گرد و غبار باشد و منظور شستن آنها نيست زيرا ميوه به هنگام انتقال به سردخانه نبايد رطوبت سطحي داشته باشد ) محصولاتي كه قرار است براي مدت طولاني در سردخانه نگهداري شود بايستي با لفاف قابل نفوذ بسته بندي گردد .

۱– هدف و دامنه كاربرد

هدف از تدوين اين استاندارد تعيين شرايط ويژه و روش نگهداری ميوه ها و سبزيهای تازه در سردخانه به طور نسبي مي‏باشد .

  پيوست الف

شرايط نگهداري موز

شرايط نگهداري موز شامل دو قسمت است :

۱- شرايط نگهداري موز در سردخانه

۲- شرايط نگهداري موز در گرمخانه

 ۱– شرايط نگهداري موز در سردخانه

هواي محل حداقل در روز دو بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقيقه تهويه شود .  ضمنأ درجه حرارت موز در سردخانه نبايد از ۱۰+ درجه سلسيوس كمتر باشد .

  ۲– شرايط نگهداري موز در گرمخانه

۲-۱- موز را بايد در داخل كارتنهاي مخصوص مشبك طوري بر روي هم قرارداد تا هوا به سهولت از تمام جوانب كارتن عبور نمايد و يا خوشه‏هاي موز در طبقات فاصله دار طوري آويزان شود كه هوا به آساني در تمام اطراف آن جريان يابد .

۲-۲- موز را مي‏توان به صورت فله روي چوبهاي مشبك با حداقل ۲۰۰ سانتيمتر گذاشت به طوري كه هوا از اطراف محصول عبور نمايد هواي سالن محل نگهداري موز بايد وسيله وانتيلاتور به هم زده شود و سرعت هواي داخل سالن بايد به وسيله هواسنج اندازه‏گيري گردد و سرعت هوا نبايد كمتر از ۱۰ متر در ثانيه باشد .

۲-۳- در اطاق مخصوص رساندن موز بايد دماي بين ۱۵+ تا ۲۱+ درجه سلسيوس و رطوبت نسبي آن ۹۰ درصد باشد به محض اين كه موز شروع به زرد شدن نمود براي حفظ سفتي و سختي آن رطوبت نسبي اطاق بايد به ۸۰ درصد تقليل داده شود هر چه درجه حرارت به حرارت ۲۱+ نزديك‏تر باشد موز در مدت كوتاه‏تري مي‏رسد و در درجات ۱۵+ رسيدن موز حدود ۶ تا ۷ روز وقت لازم دارد .

  پيوست ب

شرايط نگهداري انگور

براي نگهداري انگور بايد شرايط خاصي وجود داشته باشد كه در ذيل نام برده مي‏شود .

۱- نگهداري انگور بايد در سالن جداگانه و دور از محصولات ديگري انجام پذيرد .

۲- خوشه‏هاي انگور بايستي در سيني‏هاي چوبي كه كف آن مشبك است به عمق يك خوشه چيده شود قرار دادن سيني‏هاي چوبي بر روي هم و يا درون طبقات اطاق محل نگهداري بايستي به نحوي باشد كه هوا به سهولت از بالا و كف و اطراف سيني‏ها عبور نمايد.

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =