پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ريزساختار آلياژهای نانوكريستال Al-Ti تركيب شده بوسيله ball mill : دانلود رایگان تحقیق متالوژی
doc
تعداد صفحات : 21
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۲۱ صفحه با موضوع ريزساختار آلياژهای نانوكريستال Al-Ti تركيب شده بوسيله ball mill نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

مطالعه ريزساختار آلياژهای نانوكريستال Al-Ti تركيب شده بوسيله  ball mill در اتمسفر هيدروژن و اكستروژن گرم آن

مقدمه :

آلياژهاي آلومينيوم جزء مواد پركاربرد درصنايع هوافضا و اتومبيل مي باشند . زيرا اين آلياژها داراي خواص خوبي مانند مقاومت به خوردگي ، شكل پذيري و خواص مكانيكي خوب هستند ولي آلياژهاي آلومينيوم تجاري در دماي بالاتراز ۲۰۰-۳۰۰ºC  بطورمحسوسي استحكامشان را از دست مي دهند و دركاربردهاي ساختماني ناپايدار و غيرقابل استفاده مي شوند كه اين دما به تركيب و ساختار آلياژ بستگي دارد . تحقيقات گسترده در مورد كاربردهاي آلياژهاي آلومينيوم بواسطه استحكام دهي بالاي آنها در دماي ۶۰۰ºC  توسعه پيدا كرده است .

آلياژسازي مكانيكي (Mechanical Allay)  MA آلياژهاي Al-Ti انتخاب خوبي براي اكثر كاربردها هستند زيرا بعلت وجود ذرات ريزساختار آلياژهای نانوكريستال Al-Ti و اكسيدها و بيدها مقاومت خوبي را در دماهاي بالاتر از ۶۰۰ºC   نشان مي دهد . استحكام در دماي بالا همراه با چگالي كم ، آلياژهاي Al-Ti را قابل رقابت با موادي مانند تيتانيم و آلياژهاي پايه نيكل مي كند . ولي انعطاف پذيري كم در دماي اتاق باعث شده استفاده عمومي از آنها محدود شود  ساختار ريزساختار آلياژهای نانوكريستال مي تواند تنها دليل افزايش همزمان سختي و انعطاف پذيري (ductility)  باشد .

جزئيات آزمايشات

آسياب گلوله اي واكنشي و مشخصات پودر آسياب شده .

پودر آلومينيوم خالص (۹۹٫۵% , – ۳۲۵mesh  خلوص) و تيتانيم (۹۹٫۹% , – ۳۲۵mesh خلوص) با تركيب شيميايي Al-5% at Ti باهم تركيب مي شوند . RBM يك آسياب گلوله اي بزرگ با انرژي زياد است و داراي ظرفيت ۷٫۸۱  تحت اتمسفر هيدروژن مي باشد شرايط آسياب كردن بوسيله اثري كه بر روي ساختار نانوكريستال آلياژ Al-Ti  دارد تعيين مي شود . زمان آسياب كردن و سرعت آسياب كردن بترتيب ۳۰ ساعت و ۲۵۰ rpm مي باشد وزن نهايي پودر ۲۰۰gr و نسبت گلوله هاي آسياب به پودر ۶۵:۱٫۲wt%?  مي باشد عامل كنترل كننده فرآيند استريك اسيد (CH3 (CH2)16 COOH) مي باشد كه اضافه مي شود . قبل از شارژ كردن محفظه آسياب با گاز هيدروژن ، محفظه بايد بوسيله Rotary Pump خلاء بشود ( درحدود ۱۰torr ) .

اكستروژن گرم

پودرآسياب شده را در الك -۲۰۰ mesh الك كرده و با اكستروژن گرم پودر را مستحكم مي كنند براي اكستروژن پودر از يك محفظه فلزي بنام can همانطور كه گفته شده استفاده شده بود . براي مستحكم كردن پودر از پرس سرد با فشاري حدود ۹۸MPa درقوطي از جنس AL6063 و يا از جنس Cu مي توان استفاده كرد . اين نمونه به عمليات حرارتي قبل از اكستروژن گرم نياز دارد . قوطي آلومينيومي در دماي ۴۵۰ºC  يا ۵۰۰ºC   به يك ميله تبديل مي شود . البته بعداز عمليات حرارتي درهمان دما و در حدود ۱ تا ۲ ساعت * سرقوطي را مي توان بوسيله جوش قوس آرگون ببنديم و آن را در دماي ۵۰۰ºC  و بوسيله پمپ rotary بمدت ۱ تا ۳ ساعت مستحكم كنيم . نسبت اكستروژن ۲۵:۱ است و فشار اكستروژن ۱٫۵GPa ، قطر قطعه اكسترود شده ۱۵nm  است .

تستهاي مكانيكي

سختي و ريزسختي وتست كشش بر روي قطعه اكسترود شده انجام شد . سختي بوسيله دستگاه سختي سنج راكول (RockwellB) اندازه گيري شد . اندازه گيري Vickers Micro Hardness با نيروي ۵۰۰gr و دستگاه Leitz انجام شد . نمونه براي تست كشش از روي ا ستاندارد ASTM- E8M تهيه شده و طول gage آن ۲۰mm بود با قطر سطح قطعه ۴mm كه دردستگاه۲۰۰۰LBS  SATECDLF20 تست شده . تست كش با نرخ كرنش   ۴٫۲ x10-4s-1 در دماي اتاق و دماهاي بالاتر(۵۰۰ºC , 400ºC , 300ºC) انجام شد . نتايج تست كشش اين قطعه با آلياژ Al-Ti كه بوسيله آلياژسازي مكانيكي و در اتمسفر آرگون تهيه شده بود و سپس اكستروژن گرم شده بود مقايسه مي شود .

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =