پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
زندگی كودک : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 18
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۸ صفحه با موضوع زندگی كودک نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

زندگی كودک

رشد جسماني

مشخصه اولين سال زندگی كودک رشد جسماني سريع اوست. كودكان سالمي كه خوب تغذيه شده اند از تولد تا يك سالگي ۵۰ درصد به قدشان و تقريبا ۲۰۰ درصد به وزنشان اضافه مي شود. ميزان رشد در شش ماه اول زندگي سريعتر از بقيه سالهاي زندگي است. ولي همه قسمتهاي بدن به يك ميزان رشد نمي كنند و لزوما هيچ رابطه اي بين رشد اندازه سر و رشد ماهيچه ها وجود ندارد. غالب دانشمندان معتقدند كه در طول شش ماه اول زندگي، نوزادان طبقات فرهنگي و اجتماعي مختلف از لحاظ وزن و قد رشد نسبتا يكساني دارند. ولي بعد از شش ماه رشد نوزادان خانواده هاي مرفه به دليل تغذيه بهتر و رعايت معيارهاي بهداشتي سريعتر است. بعد از سال اول زندگی كودک از سرعت رشد كاسته مي شود و به دنبال آن افزايش قد و وزن تا زمان نوجواني حالت يكنواخت و تقريبا خطي دارد.

از سه سالگي به بعد مي توان قد دوران بزرگسالي را در كودك پيش بيني كرد. بين قد يك كودك در سه سالگي و در هنگام بزرگسالي حدود ۷% است. هم چنان كه كودك بزرگ مي شود پاها نسبت به تنه درازتر مي شود و تنه نيز به نسبت پهناي كودك درازتر مي شود. از اين رو بدن گرد كودك نوزاد كم كم كشيده تر مي شود.

رشد عاطفي

عواطفي كه بر آنها نام ترس، لذت غمگيني، تنهايي و گناه مي گذاريم اسامي مجموعه اي از امور بيروني خاص، افكار و نيز تغييراتي است كه در احساسات درون ما ايجاد مي شود؛ تغييراتي كه اساس آن فيزيولوژيكي است. امر بيروني ممكن است منظره گاوي باشد كه در حال حمله كردن است، افكار ممكن است شامل پيش بيني زخم ناشي از حمله گاو باشد و تغييرات فيزيولوژيكي شامل افزايش ادرنالين يا ضربان قلب است. به مجموعه اين حالات«ترس» مي گويند. به عنوان مثالي ديگر، هنگامي كه شخص اخمي بر چهره دوستش مي بيند، انتظار بي اعتنايي دارد و متوجه بالا رفتن ضربان قلب خود مي شود اين حالت هيجاني را مي توان«اضطراب اجتماعي» ناميد.

اندازه گيري عواطف

والدين غالبا از رفتار كودك پي به حالات عاطفيش مي برند گاهي نيز از رفتار كودك در ارتباط با وضعيتي كه كودك با آن روبروست پي به حالتش مي برند. براي مثال، اگر خواهر بزرگتر اسباب بازي خواهر كوچكتر را بگيرد و بچه گريه كند مادر چنين استنباط مي كند كه كودك عصباني و كلافه است. روان شناسان واكنشهاي رفتاري را به عنوان يكي از شاخصهاي عواطف به كار مي برند، البته آنان پاسخ هاي فيزيولوژيكي را نيز اندازه گيري مي كنند. آنان در مورد كودكان بزرگتر و بزرگسالان مي كوشند تا جزء سومي كه درباره آن توضيح داديم، يعني افكار شخص يا حالاتش و ارزيابي كنند.

خودآگاهي

همه ما اين تجربه را داشته ايم كه به افكار و احساساتمان بينديشيم و مي توانيم تشخيص دهيم كه آيا قادر به حل مشكل خاصي هستيم و آيا مي توانيم يك سلسله رفتارهاي جهت دار آغاز يا مانع بروز آن شويم به عبارت ديگر، همه ما از خصوصيات و تواناييهاي خود براي انجام اعمال آگاهيم.

كودكان در نيمه آخر سال دوم تولدشان از خصوصيات، حالات و تواناييهاي خود آگاه مي شوند. مشاهداتي كه از كودكان فرهنگهاي مختلف شده است معلوم مي كند كه در همه كودكان رفتارهاي خاصي ظاهر مي شود كه حكايت از خودآگاهي آنان دارد. منبع و ماهيت اين خود آگاهي ديرزماني است كه موضوع بحث در ميان فيلسوفان بوده است. عيب شناسان معاصر معتقدند كه بالاخره مي توانند اين حالت را چنين توجيه كنند كه محصول الگوهاي پيچيده«تخليه نوروني» در دستگاه عصبي مركزي است.

جهت دادن به رفتار ديگران

كودك از دو سالگي به جهت دادن رفتار ديگران مي كند. گوشي يك تلفن اسباب بازي را جلوي گوش مادرش مي گيرد، به نحوي به او مي فهماند كه از او مي خواهد جايش را عوض كند، براي حل مسئله اي از او كمك مي خواهد، و يا از مادرش مي خواهد كه با او بازي كند. كودك با اين كارها قصد ندارد كه چيز مادي خاصي به دست آورد، او شيريني يا اسباب بازي نمي خواهد ظاهرا نهي نمي كردند منطقي است كه بپذيريم كه كودكان مي دانند كه در ديگران تاثير و نفوذ دارند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سیزده =