پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
سنگ های رسوبی : دانلود مقاله تحقیقاتی رشته زمین شناسی
doc
تعداد صفحات : 30
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زمین شناسی
19000 تومان


این تحقیق با فرمت WORD و در ۳۰ صفحه با موضوع سنگ های رسوبی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

سنگ های رسوبی

مقدمه

در حدود ۷۰% از سنگ هاي سطح زمين داراي منشأ رسوبي هستند و اين سنگها عمدتاً از ماسه سنگها، سنگ هاي آهكي شيل ها و به مقدار كمتري اما به همان معروفيت از رسوبات نمك، سنگ هاي آهن دار، ذغال و چرت تشكيل شده است.

سنگ های رسوبی در ادوار گذشته زمين شناسي در محيط هاي طبيعي متفاوتي كه امروزه وجود دارد رسوب كرده اند. رسوبات پس از ته نشين تحت تأثير فرآيندهاي دياژنز قرار مي گيرند كه به صورت فرآيندهاي فيزيكي، شيميايي و بيولوژيكي است و باعث فشردگي، سيماني شدن تبلور مجدد و ساير تغييرات در رسوب اوليه مي شود.

دلايل زيادي براي مطالعه سنگ هاي رسوبي وجود دارد. زيرا ارزش اقتصادي كاني ها و مواد موجود در آن ها كم نمي باشد.

طبقه بندي سنگ های رسوبی :

سنگ های رسوبی دسته أي از سنگ هاست كه دردرجه حرارت و فشار پايين در نتيجه فرآيندهاي فيزيكي، شيميايي و بيولوژيكي ايجاد مي شود و رسوبات در درجه حرارت و فشار پايين محيط هاي رسوبي تشكيل شده و در شرايط دياژنتيك يعني درجه حرارت زير ۲۰۰ درجه سانتيگراد و فشار كمتر از يك تا ۲ كيلو بار به سنگهاي رسوبي تبديل مي گردند حدود ۷۰% سطح كرة زمين از لايه هاي رسوبي تشكيل شده است.

معيارهايي كه در طبقه بندي سنگ های رسوبی مي توان از آنها استفاده كرد متنوع مي باشد.

اولين طبقه بندي سنگهاي رسوبي به وسيله گرابو(۱۹۰۴) بوده و تا حدودي طبقه بندي زايشي است او سنگهاي رسوبي را به دو دسته تقسيم مي نمايد. دسته آواري يا انتقالي كه مواد تشكيل دهنده عمل ته نشست مواد از حالت محلول تشكيل مي شود.

طبقه بندي بعدي طبقه بندي توصيفي است كه از نظر كار ساده تر است و به وسيله كرينين (۱۹۴۸) ارائه شده است و در اين طبقه بندي يك سنگ رسوبي را از نظر نوع تركيب، شكل، اندازه و ترتيب قرار گيري اجزاء تشكيل دهنده كاملاً توصيف مي شود

محيط ها و رخساره هاي رسوبي:

محيط هاي رسوبي از جايي كه فرسايش و حمل و نقل بيشتر است تا جايي كه رسوبگذاري غالب است در تغيير مي باشند. محيط هاي رسوبي اصلي قاره أي عبارت است از سيستم هاي رودخانه أي و يخچالي، درياچه ها و درياهايي كه از ماسه بادي در صحرا مي باشد.

عوامل زيادي رسوبگذاري رسوبات را كنترل و تحت تأثير قرار مي دهند و تعيين كنندة نوع سنگ رسوبي و رخساره توليد شده مي باشد. در مقياس كلي عوامل مهم كنترل كننده شامل: الف ـ فرآيندهاي رسوبي. ب ـ محيط رسوبي. ج ـ موقعيت تكتونيكي. دـ آب و هوا مي باشد.

رسوبات آهن دار

تعريف:

آهن يكي از فراوانترين عناصر موجود در پوسته زمين است. و در واقع كمتر سنگي را مي توان يافت كه عاري از آهن باشد. براي مثال، بطور متوسط شيلها داراي۴۷/۶ درصد Feo و—- مي باشند. بنابراين مي توان گفت كه تمام رسوبات كم و بيش حاوي آهن مي باشند. ولي واژه آهن دار براي آندسته از سنگهايي به كار برده مي شود كه مقدار آهن آنها به مراتب بيشتر از حد معمول باشد. معمولاً واژه هايي چون تشكيلات آهن دار و سنگ آهن در مورد سنگهاي سرشار از آهن به كار برده مي شود كه گاهي به اين سنگها فري فروس مي گويند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفده =