پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
سياست‌های مسكن در اروپا : دانلود رایگان تحقیق رشته معماری
doc
تعداد صفحات : 11
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۱۱ صفحه با موضوع سياست‌های مسكن در اروپا نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

سياست‌های مسكن در اروپا

مقدمه

در اين مقاله با مراجعه به چند منبع خارجي سعي شده است بصورت خلاصه نگاهي به سياست‌هاي كشورهاي اروپائي در زمينه مسكن بشود، تا از يافته‌هاي آنان در حد ممكن استفاده گردد.

يك نگاه كوتاه به اين سياست‌ها چنين معلوم مي دارد كه ازسال ۱۹۶۰ به بعد در كشورهاي اروپائي چهار نوع سياست به شرح زير در زمينه مسكن بكار گرفته شده است.

۱- اگر حكومت دست راستي باشد، اعتقادي به مداخله مستقيم در امر ساخت و ساز مسكن ندارد. اما ساخت بناهاي اجتماعي را تشويق مي‌كند و وام با بهره كم را در اختيار سازندگان و خريداران اين واحدها قرار مي‌دهد ومالكيت زمين را نيز آزاد مي‌گذارد.

۲- اگر حكومت دست چپي باشد بر مداخله دولت بصورت مستقيم در امرساخت وساز مسكن تأكيد دارد. هم‌چنين بناهاي استيجاري را توسعه مي دهد. بخش خصوصي را نيز تشويق به ساخت اين نوع بناها مي‌نمايد.

۳- اگر حكومت از نظرگاه سياسي اعتقاد به ماينه‌روي دارد، هم در زمينه بناهاي اسيتجاري مشاركت دارد هم بر فعاليتهاي بخش خصوصي نظارت دقيق مي‌كند وهمچنين خصوصي‌سازي مسكن از نيز تعقيب مي‌كند.

سياست‌ گزاري در اروپاي غربي

در سراسر اروپاي غربي همانند ساير كشورهاي جهان سياست‌گذاري مسكن انعكاسي از ايدئولوژي سياسي حكومت بر سر كار است.

عليرغم تغييرات قابل توجه در اهداف و آرمانهاي سياست‌گذاري مسكن از اين كشور به كشور ديگر، حكومت‌هاي دست راستي غالباَ توجه كمتري نسبت به مداخله مستقيم دولت در اين امر دارند و تنهاپشتيباني محدودي ازبخشي  اجاره اجتماعي) بعمل مي‌آورند و در عوض توجه كامل به توسعه مالكيت  مسكن مي‌نمايد و مالكين خصوصي زمين را تأييد مي‌نمايند.

حكمومت‌هاي دست‌چپي معمولاَ مداخله دولت را در بازار مسكن مورد تأكيد قرار مي‌دهند و به مقامات محلي مسوليت واعتبار مي دهند تا در زمينه مسكن غير انتفاعي سرمايه‌گذاري كنند و هم‌چنين واحدهاي مسكوني قابل قبولي از جهت كيفيت و كميت توليد كنند وسعي كنند منابع مسكن را به صورت خوب و عادلانه بين نيازمندان واحدهاي مسكوني اجاره به شرط تمليك، توزيع نمايند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایلبرای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =