پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
سیمان و مراحل ساخت سيمان :دانلود تحقیق رشته عمران
doc
تعداد صفحات : 64
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته راه و ترابری
9000 تومان


تحقیق رشته عمران فرمت WORD و در۶۴ صفحه با موضوع سیمان و مراحل ساخت سيمان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مراحل ساخت سیمان پرتلند

از تعريف كلي سيمان مشخص مي گردد كه سيمان ماده اي متشكل از مواد آهكي نظير سنگ آهك يا گچ و مواد شامل اكسيدهاي سيليسيم و آلومينيوم يعني رسها و شيل‌ها مي باشد. مراحل مختلف ساخت سيمان شامل آسياب مواد خام و تبديل آنها به پودر، مخلوط نمودن آنها با درصدهاي معين و پختن آنها در يك كوره گردنده در حرارت حدود ۱۴۰۰ درجه سانتيگراد.

شيمي تركيبات سیمان

مواد خام تشكيل دهنده سيمان اساساً از اكسيدهاي كلسيم، سيليسيم و آهن تشكيل شده اند. اين مواد در كوره با هم تركيب شده و به غير از مقداري آهك آزاد باقيمانده، كه فرصت كافي براي فعل و انفعال نداشته است، تركيبات شيميايي جديد و پايداري نتيجه مي شوند. در هنگام خنك كردن مصالح، براساس سرعت خنك كردن، مواد به شكل بلوري و بي شكل ظاهر مي گردند. دانه هاي بي شكل كه اكثراً شيشه اي هستند و دانه هاي بلوري شده در حالي كه يك فرمول شيميايي دارند، داراي خواص متفاوتي مي باشند. براي سيمان معمولي، درصد تركيبات حاصل از فعل و انفعالات فوق با داشتن درصد اكسيدهاي موجود در كلينكر و با فرض اينكه كريستاله شدن كامل انجام پذيرفته باشد، قابل محاسبه است.

هيدراتاسيون سیمان

تا اينجا در ارتباط با پودرسيمان مطالبي عنوان گرديد. اما مطلب مهم فعل و انفعال سيمان با آب، يا هيدراتاسيون سيمان مي باشد. در تركيب آب با سيمان سيليكاتها و آلوميناتهاي سيمان هيدراته شده و به تدريج سخت مي شوند. همانطور كه قبلاً بيان شد سيليكاتهاي كلسيم C2S و C3S اصلي ترين فعل و انفعال را با آب ايجاد مي كنند، ليكن C3S معمولاً با سرعت بيشتري تركيب مي شود. در سيمانهاي تجارتي سيليكاتهاي كلسيم نسبت به ساير اكسيدهاي موجود در كلينكر ناخالصي بسيار كمي دارند. اين ناخالصي ها در خواص سيليكاتهاي هيدراته شده تاثير بسزايي دارند. C3S ناخالص الايت (alite) و C2S ناخالص بلايت (belite) نام دارند.

آب اختلاط بتن

اكثر استانداردها آب مناسب براي بتن را آبي معرفي مي كنند كه قابل آشاميدن بوده و مزه و بوي مشخصي نداشته باشد مواد جامد محلول چنين آبي بندرت بيش از ۲۰۰۰ قسمت در ميليون (ppm) خواهد بود و بطور معمول كمتر از ppm1000 مي‌باشد. اين مقدار به ازاي نسبت آب به سيمان ۰٫۵ و معادل ۰٫۰۵ درصد وزن سيمان مي باشد. جدول زير تجزيه نوعي آب مصرفي شهري و آب دريا را با هم مقايسه مي كند.

انسجام بتن Stability

بتن تازه هم بايد به اندازه كافي كارائي داشته باشد و هم بطور يكنواخت اجزاي متشكله آن توزيع شده و منسجم باشد. بخاطر تفاوت در اندازه ذرات و وزن مخصوص مواد تشكيل دهنده بتن يك تمايل طبيعي در جدا شدن آنها از يكديگر وجود دارد كه در بتن روان يا سيلان Flowing Concrete بيشترين تمايل وجود دارد. در بتنهاي نامنسجم جدائي مواد از يكديگر به روش حمل و نقل، ريختن و متراكم كردن بتن بستگي دارد. ۲ مشخصه عمومي در بتنهاي نامنسجم جدائي مواد از يكديگر و آب انداختن آنهاست.

مقدار هواي بتن تازه

هواي محبوس شده در بتن تازه را به دو دسته مي توان تقسيم كرد. يكي هوائيكه بوسيله مواد مناسب (مضاف) عمداً در بتن ايجاد مي گردد و ديگري هوائيكه بصورت اتفاقي در بتن باقي مي ماند. اين دو نوع هوا از لحاظ اندازه حبابها متفاوتند.

سه روش براي اندازه گيري مقدار هواي بتن تازه وجود دارد: روش وزني، روش حجمي و روش فشاري. روش فشاري قابل اعتمادترين، متداولترين و مناسبترين روش در كارگاه سازه است كه براساس رابطه بين حجم هوا و فشار اعمال شده در يك درجه حرارت ثابت كه توسط قانون Boyle داده مي شود، استوار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =