پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
شهر سازی جدید و اصول و قوائد آن در ایران: دانلود تحقیق رشته شهرسازی
doc
تعداد صفحات :42
تحقیق
رشته شهرسازی
19000 تومان


تحقیق رشته شهر سازی با فرمت WORD و در ۴۲ صفحه با موضوع شهر سازی جدید و اصول و قوائد آن در ایران نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

شهر سازی جدید و اصول و قوائد آن در ایران

شهر سازی جدید حركتي در طراحي شهري است كه در اواخر ۱۹۸۰ واوايل ۱۹۹۰ پديد آمده وربع اول قرن حاضر شهرها بخصوص شهرهاي در ايالات متحده به صورت محلاتي فشرده با كاربري همان مختلف بودند كه شروع به تغيير كرده ويك سيستم توسعه جديد به نام توسعه برون شهري قانونمند كه و شامل جايگزيني محلات با تفكيك شديد كاربردها بود به كار گرفته شد به دليل فقدان يك مركز شهري و مقياس پياده (CDS) به منظور به كاربردن مناطق وسيعي از حومه شهر گسترش مي يابد حتي هنگامي كه جمعيت نسبتاً به آهستگي رشد مي كند در نتيجه اين گسترش مصرف سرانه اتومبيل به سرعت افزايش مي يابد وهزينه حمل ونقل بالا مي رود.

شايان ذكر است كه اصول شهر سازی جدید به طور فزاينده در پروژه ها در هر مقياسي از يك ساختمان تا كل اجتماع مي تواند به كار رود :

 

  • مركز متمايز براي محله وتاكيد براي ايجاد محلهاي مشخص با هويت جداگانه

    « محله » مسقف نسبتاً بزرگي از شهر سازی جدید است كه واجد خصوصيات يك دست و مشابه بوده وناظر عملا به تواند با آن وارد شود . مظاهر يك « محله » را مي توان هميشه از درون آن شناخت وگاه نيز ممكن است وقتي ناظر از كنار آن مي گذرد يا به جانب آن مي رود ازبيرون به شناسايي آيد .

 

  • قابل دسترسي پياده ( قابليت پياده روي )

    شهر انسانگر به جاي دلبستگي به روشهاي صرفاً فني وعلمي طراحي كه به رفع مشكلاتشهر سازی جدید ارائه مي شود چشم اميد به بازيابي برخي احساسات فراموش شده انساني دوخت است . از آنجايي كه اد بار شهر ناشي از ادبار انسان است پس اقبال آن نيز از اقبال انسان ناشي خواهد گرديد

  • گوناگوني :

۱-۳ آميخته اي از مغازه ها ،ادارات ، آپارتمان ها و خانه ها در مكان ، كاربري هاي گوناگون براي قطعات ، محلات و ساختمان ها :

براي اينكه محلات توانايي پاسخگوي به نيازهاي ساكنينشان را داشته باشدشهر سازی جدید  محلاتي را توصيه مي كند كه انواعي ا زمغازه ها ، ادارات ، آپارتمان ها و خانه ها در آن وجود داشته باشد ووجود كاربري هاي گوناگوني درهر محله موجب مي شود اهالي هر محل اكثر نيازهاي خود را در همان محله سكونتشان رفع نموده واحتياج به سفر به محله هاي ديگر براي  رفع نيازهاي خود نداشته باشند

.

۲-۳ ) گوناگوني مردم :

مردم از سنين ، كلاس ها ، فرهنگ ها ونژادهاي مختلف در اين محلات در كنار هم زندگي مي كنند .

۳-۳ گوناگوني مسكن :

وجود انواع گوناگوني ا زمسكن از قبيل خانه ها ، بلوك هاي مسكوني و آپارتمان ها و .. اين امكان را به مردم جوان وپير ، مجرد و متاهل ، فقير و ثروتمند كه در محل مورد نظر زندگي مي كنند مي دهد تا نوع مسكني را كه توانايي تهيه آن را دارند وهمينطور در آن احساس آسايش وآرامش بيشتري مي كنند را انتخاب كنند .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =