پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود رایگان تحقیق در زمینه طراحی در و پنجره برای کاهش اتلاف انرژی
doc
تعداد صفحات : 19
تحقیق و جزوات آموزشی
مهندسی عمران
رایگان
0 تومان


تحقیق با فرمت WORD و در ۱۹ صفحه با موضوع طراحی در و پنجره برای کاهش اتلاف انرژی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

طراحی در و پنجره برای کاهش اتلاف انرژی

در و پنجره :

يكي از مهمترين بخشهايي كه آلومينيوم در آن بكار مي‌رود ساخت پنجره و قاب مي‌باشد . با توجه به انعطاف‌پذيري و نماي زيباي آلومينيوم ،در و پنجره‌هاي آلومينيومي در جهان طي دهه‌هاي اخير پيشرفت چشمگيري كرده است .

از آنجا كه بيشترين اتلاف انرژي در ساختمان از طريق در و پنجره‌ها اتفاق مي‌افتد (حدود ۴۰% از اتلاف انرژي ساختمان از طريق پنجره‌ها صورت مي‌گيرد) همچنين در راستاي نيل به اهدافي چون عايق سازي در برابر صدا و آلودگيهاي صوتي ، جلو

گيري از نفوذ گردو غبار و آلودگيهاي محيط زيست و . . . صنعت در و پنجره‌سازي به تكنولوژيهاي جديد روي آورده است و كارشناسان به طراحي‌هاي ويژه و خاصي در زمينه طراحی در و پنجره دست يافته‌اند .

استفاده از شيشه‌هاي دو جداره

در صورتيكه در زمستان به قاب پنجره و يا شيشه آن دست بزنيد خواهيد ديد كه سرد است و اين تبادل حرارتي بين قاب و پنجره و شيشه با فضاي بيرون است . براي رفع اين مشكل با استفاده از شيشه‌هاي ۲ جداره تبادل حرارتي از طريق شيشه به حداقل ممكن خواهد رسيد . براي كاهش تبادل حرارتي از طريق پنجره ،استفاده از نوعي قاب آلومينيومي با عايق حرارتي كه به گرمابند (Thermal Break) معروف است توصيه مي‌شود . از آنجا كه بحث بهينه سازي مصرف سوخت درساختمان ، در كشورمان مي‌رود تا جايگاه واقعي خويش را پيدا كند و با توجه به آنكه اتلاف انرژي از طريق پنجره‌ها (شيشه‌ يا قاب پنجره) حدود ۴۰% كل اتلاف انرژي ساختمان را شامل مي‌شود جهت آشنايي بيشتر با تكنولوژي شيشه‌هاي ۲ جداره و سيستم ترمال‌بريك به هريك از اين دو نوع تكنولوژي اشاره مي‌شود :

  • سيستم دو جداره :

عبور انرژي و تبادل حرارتي بين داخل و خارج ساختمان از پنجره به طريق زير صورت مي‌گيرد .

۱ . بدست آوردن و يا از دست دادن انرژي غير خورشيدي بصورتهاي رسنايي و جابجايي

۲ . بدست آوردن گرماي خورشيد بصورت تشعشع

جريان حرارت غير خورشيدي از پنجره نتيجة اختلاف دماي ميان محيط داخل و خارج مي‌باشد . در فصول سرد پنجره‌ها گرما را از داخل به بيرون داده و در فصول گرم نيز گرما را از بيرون به داخل ساختمان وارد مي‌نمايند .

شيشه‌هاي دو جداره مي‌توانند بصورت تركيبي از انواع شيشه‌هاي مختلف نظير شيشة ساده، رنگي ، رفلكس ، لمينت ، سكوريت و مات تهيه شوند كه نوع شيشه خود مي‌تواند عامل بسيار مهمي در كاهش ميزان اتلاف انرژي باشد . به عنوان مثال شيشه‌هاي با پوشش Low-e باعث كاهش قابل ملاحظه‌اي در مقولة فاكتور U مي‌شوند .

ويژگيهاي اصلي شيشه هاي دو جداره در طراحی در و پنجره عبارتند از :

كاهش اتلاف انرژي حرارتي و نم‌زدگي شيشه ، عايق صوتي و كاهش سر و صدا وايمني بيشتر .

  • سيستم در و پنجره‌هاي گرمابند (Thermal  Break):

اگرچه در و پنجره‌هاي آلومينيومي بدليل خواصي كه قبلاً ذكر شد يكي از محصولات قديمي و كاربردي در صنايع ساختمان سازي محسوب مي‌شوند ، اما با پيشرفت تكنولوژي و اهميت بهينه سازي مصرف انرژي ، اين پنجره‌ها نيز به تكنولوژي جديدي دست يافته‌اند كه به آن ترمال‌بريك يا گرما‌بند مي‌گويند . پنجره‌هاي آلومينيومي معمولي در هواي سرد رطوبت و سرما را از جدارة داخلي منتقل مي‌كنند و داراي فاكتور U بالايي هستند

همانطور كه در سيستم شيشة ‌دو جداره توضيح داده شد در بين دو جدارة‌ شيشه‌ها مواد جاذب رطوبت قرار دارند كه مانع از نفوذ رطوبت به محيط ديگر مي‌شوند .

چنانچه حدود ۱۰% درصد از سطح خارجي ساختمان پنجره باشد آنگاه حدود ۲۵% از اتلاف حرارتي ساختمان كاسته خواهد شد و در حدود ۱۵% از مقدار سرمايه‌گذاري اولية موتور‌خانه و تاسيسات حرارتي و برودتي كاسته مي‌شود و مصرف انرژي ۲۰% كاهش مي‌يابد .

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =