پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گزارش كارآموزي طرح های عمرانی شركت مهندسان مشاور سي سخت
doc
تعداد صفحات : 60
رشته مهندسی عمران
گزارش کارآموزی
49000 تومان


همانطور که میدانید کارآموزی به دوره ای حدودا یک ماهه از نظام آموزشی گفته می شود که در ان دانشجو های سال اخر دوره های کاردانی و کارشناسی میتواند بر مهارتهای مورد نیاز خود بیافزاید و با توجه به اندوخته های علمی در طول تحصیل در میدان عمل و محیط کار نیز خود را بسنجند. دوره های کارآموزی معمولا در تابستان انجام میشود و حاوی نکات بسیار مثبتی برای کارآموزان خواهد بود. در این دوره ها دانشجو با شغل اینده خود بیشتر اشنا می شود. بخصوص در رابطه با مشاغل صنعتی و مهارتی ( فنی و حرفه ای و کاردانش) کارآموزان میتوانند برای آینده شغلی خود تجربیات عملی مفیدی کسب نمایند. کارآموزانی که در طول تحصیل موفق به متقاعد کردن کارفرمایان از شرکت های معتبر می شوند در واقع پس از پایان دوره کارآموزی هم راحت تر میتوانند کار پیدا کنند. این گزارش درباره کارآموزی عمران در واحد فنی مهندسی یک شرکت مهندسان مشاور می باشد و در طول مدت کارآموزی طرح های عمرانی شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

كارآموزي طرح های عمرانی شركت مهندسان مشاور سي سخت

طرح های عمرانی در حكم‌ نبض‌ اقتصاد جامعه‌ هستند. به‌ اعتبار اين‌ طرحها، سرمايه‌گذاريهاي‌ دولتي‌ محقق‌ و به‌همراه‌ سرمايه‌گذاريهاي‌ بخش‌ خصوصي‌ رشد اقتصادي‌ را موجب‌ مي‌شوند. فعاليتهاي‌ مربوط به‌ طرح های عمرانی  كشور،عمدتا پس‌ از شكل‌گيري‌ برنامه‌هاي‌ توسعه‌ اقتصادي‌ ـ اجتماعي‌ دنبال‌ و از محل‌ درآمدهاي‌ عمومي‌ مربوط به‌ بودجه‌ دولت‌تأمين‌ شده‌ است‌. از اين‌ رو، موفقيت‌ طرحهاي‌ مزبور به‌ معيار برجسته‌اي‌ در سنجش‌ و قضاوت‌ در عملكرد دولتها تبديل‌مي‌شود و بازتابي‌ از كارايي‌ و اثربخشي‌ شيوه‌هاي‌ مديريت‌ در كشور به‌ شمار مي‌رود.

اكثر طرح‌ (پروژه‌)هاي‌۲۰ عمراني‌ در حال‌ حاضر با مشكل‌ طولاني‌ شدن‌ مدت‌ اجرا و چند برابر شدن‌ هزينه‌ اتمام‌ مواجه‌هستند. طولاني‌ شدن‌ مدت‌ اجراي‌ طرحها به‌ معناي‌ معطل‌ ماندن‌ منابع‌ مالي‌ و فيزيكي‌ كشور به‌ صورت‌ طرحهاي‌ نيمه‌ تمام‌ وافزايش‌ هزينه‌ تمام‌ شده‌ طرحها و نيز نشان‌ دهنده‌ آن‌ است‌ كه‌ متناسب‌ با اعتبارات‌ عمراني‌ مصرف‌ شده‌ ظرفيتهاي‌ جديد به‌وجود نمي‌آيد. چنانچه‌ هزينه‌ فرصت‌ (نبود سود) حاصل‌ از معطل‌ ماندن‌ منابع‌ نيز به‌ هزينه‌ تمام‌ شده‌ طرحها اضافه‌ شود عدم‌كارايي‌ نظام‌ اجرايي‌ طرحهاي‌ عمراني‌ كشور وضوح‌ بيشتري‌ پيدا مي‌كند.

تسريع‌ در بهره‌ برداري‌ از اين‌ پروژه‌ها با توجه‌ به‌ ارزش‌ زماني‌ پول‌ صرف‌ شده‌ و همچنين‌ به‌ حداقل‌ رساندن‌ هزينه‌هاي‌اجراي‌ آنها و حفظ و بهبود كيفيت‌ اجرا، عوامل‌ موفقيت‌ پروژه‌هاي‌ عمراني‌ به‌ شمار مي‌رود.

پس‌ از مروري‌ گذرا به‌ مفاهيم‌ پروژه‌، مديريت‌ پروژه‌ و سيستمهاي‌ اجراي‌ آن‌، طرحهاي‌ عمراني‌ كشور وفرايند تصويب‌ و اجراي‌ آنها مورد بحث‌ و بررسي‌ قرار مي‌گيرد. پس‌ از بررسي‌ مسايل‌ و مشكلات‌ موجود در طرحهاي‌ عمراني‌و طبقه‌ بندي‌ آنها، در پايان‌ مقاله‌ پيشنهادهايي‌ ارايه‌ مي‌شود.

 

طرحهاي‌ عمراني‌ و فرايند تصويب‌ و اجراي‌ آنها درايران‌

طرح های عمرانی در ايران‌ طبق‌ تعريف‌ عبارت‌اند از مجموعه‌ پروژه‌هايي‌ كه‌ بر مبناي‌مطالعات‌ جامع‌ توسعه‌ كلان‌ در برنامه‌هاي‌ توسعه‌اجتماعي‌ و اقتصادي‌ كشور منظور و برنامه‌اجرايي‌ و بودجه‌ آن‌ در بودجه‌هاي‌ سالانه‌ كشورتعيين‌ و تأمين‌ اعتبار مي‌شوند .

 

فصل اول : آشنايي کلي با مکان کارآموزي گزارش طرح های عمرانی

۱-۱ تاريخچه سازمان

شركت مهندسان مشاور سي سخت با هدف  تمركز فعاليت در زمينه هاي مختلف مورد نياز ساختمان و صنايع كشور و ارائه خدمات مهندسي پايه و تفصيلي توسط عده اي از متخصصين با تجربه در رشته هاي مختلف در سال ۱۳۷۳ تشكيل گرديد.

اجراي پروژه هاي متعدد در ساختمان ‌، تاسيسات و صنايع نفت و گاز باعث گرديده تا اين شركت قادر به جذب كارشناسان با تحصيلات و تخصص هاي عالي و تجارب گوناگون بوده به نحوي كه امكان فعاليت در زمينه هاي مختلف ساختماني و صنعتي جهت شركت فراهم گرديده است .

اين مشاور با توجه به امكان بهره گيري از همكاران و تجربيات خود ، آمادگي دارد خدماتي را در زمينه هاي زير با خلوص نيت و در نهايت دقت و كوشش ا رائه نمايد.

انجام مطالعات امكان سنجي طرحها

انجام مطالعات شناسايي و مهندسي فاز صفر و پايه ( فاز يك )

انجام مطالعات تفصيلي طرحها

تدوين و تهيه اسناد مناقصه

بررسي مدارك فني تهيه شده توسط سايرين

تدوين دستورالعملهاي راه اندازي- راهبري و تعميرات و نگهداري

خدمات نظارت عاليه و مديريت اجرايي پروژه

خدمات نظارت كارگاهي

شركت  مهندسان مشاور سي سخت اهداف خود را طوري طرح ريزي نموده كه برآيند آنها تحقق توسعه پايدار، استقلال كامل صنعتي و در نهايت سرافرازي و سربلندي ايران اسلامي در سطح منطقه و جهان باشد و مسلماً در راه رسيدن به آنها از هيچگونه تلاشي دريغ نخواهد كرد.

 

اهم اين اهداف عبارتند از:

استفاده از آخرين تكنولوژيهاي در دسترس در امر مديريت و اجراي پروژه

انتقال فنّاوريها و تكنولوژيهاي جديد به كشور

بومي كردن صددرصدي پروژه هاي ملي در جهت جلوگيري از خروج بي رويه ارز از كشور، ايجاد اشتغال مستقيم و غير مستقيم و . . .

شكستن قيمتها در مناقصات به مدد مديريت خلّاق و مبتكر

شكستن انحصار شركتهاي خارجي در اجراي پروژه هاي خاص, طرح های عمرانی

حضور در مناقصات بين المللي و اجراي پروژه هاي فرا ملّي و فرا منطقه اي

به رخ كشيدن توانمنديهاي صنعت ملي چه بصورت معرفي در جامعه به جهت ايجاد غرور ملّي در هر ايراني و چه بصورت نمايش قدرت در خارج از كشور براي كسب امتياز در مناسبات ديپلماتيك

شناسايي، جذب، آموزش و پرورش نخبگان و استعدادهاي فني و مهندسي و بكارگيري آنان در صنعت بومي, به جهت جلوگيري از فرار مغزها و همچنين ارتقاء جهش يافته صنعت كشور

تلاش براي استفاده عملي و حرفه اي از مدارك و تجارب به جا مانده از پيمانكاران و شركتهاي داخلي و خارجي در پروژه هاي گذشته و در اختيار نهادن آنها براي ساير شركتها و مؤسسات داخلي

جلوگيري از فرار سرمايه هاي ملي و حتي جذب حرفه اي سرمايه گذاران

خارجي با كاهش ريسكهاي سرمايه گذاري و ايجاد روند سود دهي مناسب در پروژه ها

راهگشايي و پذيرش مسئوليت حتي در سطوحي كه اغلب غير ممكن و دور از ذهن مي نمايد

فرهنگ سازي و ايجاد علاقه و انگيزه ملي در به كار بستن تعهد و وجدان كاري در مديريت و اجراي پروژه ها

جانبداري عملي از مراكز تحقيقات و پژوهشهاي صنعتي – تكنولوژيكي و تلاش براي اجراي يافته هاي آنها

تلاش در جهت برقراري ارتباط عملي و به معناي واقعي بين صنعت و دانشگاه

مشاوره، تحقيق وپژوهش، آموزش و پياده سازي سيستمهاي حرفه اي و نوين مديريت و اجراي پروژه در كشور

طرح های عمرانی

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، میتوانید از کلیه کارتهای عضو شتاب  استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شانزده =