پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
عجايب هفتگانه : دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : 148
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
19000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۴۸ صفحه با موضوع عجايب هفتگانه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

عجايب هفتگانه

پيشگفتار

از دوران‎هاي پيش، در طبيعت بشر اين احساس وجود داشته كه هميشه در جستجوي ظرفيتها و قابليتهاي ويژه و چشمگير باشد. يونانيان باستان براي بازيهاي المپيك خود شعار «بالاتر، سريعتر، قويتر» را سرمشق قرار مي‎دادند و اين شعار براي ورزشهاي امروزي نيز وجود دارد. پرسش دربارة ظرفيتها و تواناييهاي خاص البته فقط در ورزش مطرح نيست. ثروتمندترين مرد دنيا كيست؟ بلندترين آسمانخراش كدامست؟ تندروترين اتومبيل يا هواپيما كدامست؟ يا حتي اين پرسش براستي بي‎فايده و بي‎هدف «چه كسي مي‎تواند مدت بيشتري را روي يك داربست ساختماني در ارتفاع ۱۰ متري به سرآورد؟» توجه هر چند توام با خندة بيشتر خوانندگان روزنامه را به خود جلب مي‎كند. تلاش براي به دست آوردن ركورد، اغلب آثار عجيب و قابل توجهي به بار مي‎آورد.

يكي از كهن‎ترين هفتگانه‎ها، عجايب هفتگانه جهان، يعني معروف‎ترين و بزرگ‎ترين اثرهاي هنري و معماري عهد باستان است. نخستين توصيف كتبي عجايب هفتگانه جهان به نويسندة فنيقي «آنتيپاتروس» سيدوني (سدة دوم پيش از ميلاد) نسبت داده مي‎شود. كتاب او به هر حال نه داراي ديدگاه فلسفي بوده و نه يك كتاب هنري محسوب مي‎شد، بلكه فقط راهنماي ساده براي سفر در عهد باستان بود.

فصل اول : هرم خئوپس

نخستين اثر شگفت‎انگيز جهان كدام است؟

هرم خئوپس نزديك گيزه (در مصر)، كه به نام مؤسس آن، خئوپس فرعون مصر (حدود ۲۵۵۱ تا ۲۵۲۸ قبل از ميلاد مسيح) ناميده مي‎شود، قديمي‎ترين و تنها اثر باقيمانده از عجايب باستاني جهان است كه تا حدودي حفظ شده و باقي مانده است. اين بنا براي عظمت و بزرگي كه دارد «هرم بزرگ» نيز ناميده مي‎شود و در ليست عجايب جهان به عنوان نخستين اثر وارد شده است. هرم خئوپس- به جز ديوار بزرگ چين- عظيم‎ترين بناي ساختماني است كه توسط انسان بنا شده است. اين هرم ۶/۱۴۶ متر ارتفاع دارد، يعني به بلندي تقريبي يك آسمانخراش ۵۰ طبقه. بر زيربناي آن كه سطحي به ابعاد ۲۳۰×۲۳۰ متر است،

چه كساني روي اهرام كار مي‎كردند؟

تقريباً همه تمايل به كار داشتند؛ اين كار، بنابراين بيگاري نبود، بلكه خدمتي داوطلبانه بود. براي اين كار دو دليل وجود داشت: هر مردي كه همكاري مي‎كرد، مادامي كه به كار هرم مشغول بود، مسكن، لباس، غذا و كمي دستمزد دريافت مي‎كرد؛ پس از چهار ماه هنگامي كه طغيان رود نيل فروكش مي‎كرد و زمينهاي كشاورزي اطراف رود آمادة كشت مي‎شد كشاورزان به روستاهاي خود بازمي‎گشتند. علاوه بر اين، براي هر مصري كار كردن در آرامگاه فرعون وظيفة بديهي و افتخار بود؛ زيرا هر كس كه در اجراي اين وظيفة بزرگ كمك مي‎كرد، بر اين باور بود كه خود نيز تا حدودي در جاودانه نمودن شاه مظهر خدا سهم داشته است.

فصل دوم : باغهاي معلق بابل

كدام آثار ساختماني بابل را مشهور كرد؟

در سال ۱۸۹۸ ميلادي (۱۲۷۷ هجري شمسي-م) باستانشناس آلماني «روبرت كلدوي»، در حدود ۹۰ كيلومتري جنوب بغداد در عراق امروز در سواحل رود فرات جستجو در پي ويرانه‎ها و بقاياي شهر غرق شدة بابل را آغاز كرد.

بابل كه در عهد عتيق (تورات- كتاب آسماني حضرت موسي(ع)-م) از آن با همين نام ياد شده است، در تاريخ بيش از سه هزار سالة خود سه بار تا پي ديوارهاي شهر منهدم شده و همواره ديگر بار از نو ساخته شده بود، اما در نهايت اين شهر در قرنهاي ۶ و ۵ پيش از ميلاد تحت سلطه و حكمراني فارسها و مقدونيها قرار گرفت.

بابل نخستين شهر جهاني تاريخ بشريت محسوب مي‎شود و قبل از هر چيز به خاطر سه اثر ساختماني برجسته، كه براي اهل فن و حرفة زمان خود دقيقاً جنجال‎برانگيز محسوب مي‎شدند، يعني: براي برج بابل. براي ديوارهاي عظيم و مستحكم كه به دور شهر كشيده شده بود و براي باغهاي معلق سميراميس، مشهور و معروف شده بود.

و…

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سه =