پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
علوم تغذیه در ورزش: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات : 15
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۵ صفحه با موضوع علوم تغذیه در ورزش نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

علوم تغذیه در ورزش

شاید فقط یک ورزشکار حرفه ای از ارزش تغذیه در انجام ورزش ها آگاه باشد و به خوبی نقش تغییراتی را که رژیم غذایی در بهبود انجام تمرینات دارد را درک کند.

شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش ها هستند. همچنین یک رژیم غذایی بد، به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات ورزشی، حتی اگر به صورت غیر حرفه ای باشند، دارد. یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری ، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین باشد، انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک ورزژش تفریحی را تامین می کند.

ارتباط علوم تغذیه در ورزش از پیش از عصر طلائى یونان شناخته شده بوده است. توجه به فعالیت‌هاى جسمانی، غذاى مناسب و در کل سلامت عمومى بدن ذهن دانشمندان سامورائی، هندی، مصری، ایرانى و دیگر تمدن‌هاى قدیمى را به خود مشغول نموده بود. بیابانگردان اولیه از غذاهائى چون ماهی، گوشت حیوانات وحشی، دانه‌ها، حبوبات، غلات و میوه‌هاى وحشى در دسترس استفاده مى‌کردند. در واقع مى‌توان عده‌اى از آماده‌ترین افراد این گروه از لحاظ جسمانى را اولین ورزشکاران تاریخ نامید، چرا که اغلب مسافت‌هاى طولانى را در زمین دشمن یا اقلیم‌هاى ناآشنا براى به‌دست آوردن غذا طى مى‌کردند. بعدها، وقتى شکارچیان به‌طور ثابت در یک محل مستقر شدند، براى تقویت دست‌ها به انجام ورزش هم مبادرت ورزیدند.

تغذیه ورزشی

علوم تغذيه در ورزش ، بدن انسان برای رشد و بقای بافتهای خود از موادی استفاده می كند كه از طريق دهان و دستگاه گوارش به آن می رسد به اين عمل در اصطلاح آكادميك تغذيه می گويند.

عمل تغذيه ۴ نقش اساسی را در بدن ايفا می كند:

  • نياز بافت ها را برای رشد بر آورده مي كند.
  • مواد لازم برای ترميم و جايگزين كردن بافتهای فرسوده را تأمين می كند.
  • نيروي لازم برای فعاليت های جسمی ـ ذهنی را فراهم می كند.
  • تعادل فيزيولوژي دستگاههای مختلف بدن را تأمين می كند.

اندومورف ها

افرادي كه بدن هايي چاق دارند و اصطلاحاً بدن آنها استعداد چربي گيري (چرب شدن) را دارد و از نظر ميزان چربي در شرايط مطلوبي قرار ندارند (چربي زيادي دارند)، ميل اشتياق زيادي به خوردن غذا نشان مي دهند و اصولاً در طول روز گرسنه هستند.

 علوم تغذيه ورزشكاران تيپ اندومورف

علوم تغذیه در ورزش اگر به قهرماني فكر مي كنند يا حداقل مي خواهند به تناسب اندام برسند بايد به گونه اي رژيم خود را تنظيم كنند كه حداقل به ازاي هر پوند از وزن بدن ۴/۲ گرم پروتئين مصرف كنند و حداقل (۵۰ تا ۶۵) درصد از كالري هاي روزانه خود را از پروتئين ها تأمين و ۳۵ درصد ديگر را به كربوهيدرات ها (۲۵ تا ۳۰) درصد و چربي ها ( ۵-۱۰) اختصاص دهند و روزانه ۱ بار قبل از صبحانه به مدت “۲۵ به ورزش هوازي بپردازند و در روز حداقل ۶ وعده غذايي سبك ميل كنند تا همواره متابوليسم بدنشان بالا باشد.

اكتومورف ها

كه بدن هايي لاغر اندام و ضعيف دارند كه كم استهايي هم از ويژگي هاي افراد اين گروه است.

تغذيه ورزشكاران تيپ اكتومورف

اين گروه از افراد هم اگر قصد در موفق شدن در رشته پرورش اندام را دارند بايد به گونه اي رژيم خود را تنظيم كنند كه بين (۶۵ تا ۷۰) درصد از كالري روزانه خود را از كربوهيدرات ها (ترجيحاً با متوسط) تأمين كنند و (۲۵ تا ۳۰) درصد پروتئين و (۵ تا ۱۰) درصد چربي در رژيم خود بگنجانيد و در هفته بيش ۵ جلسه تمرين نكنند و ۲ روز در هفته را به استراحت بپردازند و حداقل ۶ وعده كامل غذايي ميل كنند.

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهارده =