پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
عوامل موثر در تربيت دينی فرزندان : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع عوامل موثر در تربيت دينی فرزندان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

عوامل موثر در تربيت دينی فرزندان

مقدمه :

بشردرطول تاريخ به وجود صانعي براي جهان اعتقاد داشته و اين عقيده از عقايد کهن و راسخ او بوده وهيچگاه در صحت و  استواري ان به خود شک راه نداده است .او مي داند نظام آفرينش اثر پروردگاري بزرگ وآفريننده اي تواناست ، زيبايي طبيعت و رنگ آميزي حيرت انگيز ونقش ونگار ظاهر جهان ، هستي بخشيده و هرجزئي از اجزاء آنرا روي نقشه واندازه گيري خاصي آفريده است .

بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه حضور مستمر مادر وگاهي پدر در تربيت صحيح فرزندان موثر است و یکی از عوامل موثر در تربيت دينی فرزندان می باشند وزماني که کودک متوجه شود که والدين او را کنترل مي کنند  تا حد امکان رفتاري مطابق ميل و نظر والدين انجام ميدهد  وسعي مي کند امور ديني را در زندگي خود به کار گيرد . معمولا ًمادر، دراين ميان نقش مهمي داراست ، زيرا مادر است كه تمام توجه و محبت هاي لازم را در اوايل به طفل مي دهد و به او راه و رسم محبت  وايجاد رابطه صحيح وپذيرش اموزش والدين را مي آموزد.

علاوه بر آن ناسازگاري بين خواهران و بردارن به وجود خواهد آمد و رقابت نيز بيشترخواهد شد ،البته تربيت صحيح  والدين ميتواند اين رقابت را در جهت صحيح بپروراند .هيجان هاي موجود در خانواده بدون شك دركودك ايجاد اضطراب و تشويق مي كند .به طوري كه گاه اين احساس دركودك خانواده هاي پر اولاد به وجود مي آيد كه ناخواسته هستند.پس روابط خانوادگي در ايجاد دين پروري  ( عوامل موثر در تربيت دينی فرزندان ) براي شخص بسيار مهم است. اينكه چقدر افراديك خانواده بهم مربوط باشند تا چه حد هدفها و مطالب ديني  مورد علاقه  ايشان در يك جهت باشد، بسيار مؤثر است. اين مطلب تا حد زيادي بستگي به تشكيلات و كنترل هايي كه در يك خانواده وجود دارد مربوط است .

دين پذيري درچارچوب خانواده :

نوزاد آدمي در بدو تولد ناقص ومحتاج توجه و مواظبت از طرف ديگران است .خانواده با محيط گرم وصميمانه اي كه دارد به نوزاد آدمي اجازه رشد و پرورش مي دهد.در اين پرورش معمولاً خانواده شيوه زندگي اجتماعي و رفتار وكردار معيني را به كودك مي آموزد.

كودك درخانه الگوهاي كرداري و رفتاري را مي آموزد كه براي ادامه حيات او و درمحيط ضروري هستند كودك مي آموزد كه چگونه به صورت اجتماعي زندگي كند.. كودكان مشاهده مي كنند كه پدران و مادران انها چطور با هم رفتار مي كنند و آنها هم به تدريج نمونه هاي اخلاقي و رفتاري خود را از طريق بازي و تقليد وتكرار ياد مي گيرند.بنابراين كودك مي آموزد تا كه چگونه با كنش ها وكوششهاي زندگي با ديگران روبرو شود چگونه برخشم و غضب خود غلبه كند وبرتمايلات آني خود چيره شو دو آنها را به تعويق اندازد.

خانواده نابسامان:

خانواده نابسامان خانواده اي است كه به دلايل گوناگون از تعادل خارج شده است و خانواده كاملاً ايده ال يا ارماني به هيچ وجه وجود ندارد. خانواده نابسامان تحت تأثير علل فردي، خانوادگي، اجتماعي ، فرهنگي، واقتصادي شكل مي گيرد.

علل فردي :

علل فردي ر امي توان در ابعاد كمبود درمهرورزي ، افراط در مهرورزي، طرد و تبعيض  و سرانجام سردي در روابط بين فردي و خانوادگي موازين غير اخلاقي بين فردي وبي بندوباري هاي فردي، درگيري هاي فردي و سرانجام تربيت نادرست، خشونت فردي و درگيري بين افراد، غيبت يكي از افراد خانواده ومهاجرت، ناداني غفلت فردي والدين ، فساد و انحراف فردي والدين ، كمبود عدم ارضاي جنسي ، نفرت از همه ، انتقام جويي  وفريب از ديگران از علل فردي نابساماني خانواده به حساب مي آيند. درزنان نيز گاهي همراهي و بالجبازي شوهر معتاد سبب گرايش زن به طرف مواد مخدر مي شودو گاهي هم مشاهده ميشودكه اعتياد مادر باعث اعتياد فرزندان مي شود

علل خانوادگي :

ريشه خانواده نابسامان را بايد در بي نظمي هاي خانواده، سردي در روابط  بين افراد خانواده، از يك سو و اختلالات زناشويي و درگيريها درسطح  خانواده از سوي ديگر حساب آورد. واتخاذ روشهاي نادرست تربيتي درخانواده و شخصيت اعضاي خانواده از علل خانواده نابسامان محسوب ميشوند. خانواده واقعي در بستر اجتماعي شكل مي گيرد واز نابساماني هاي آن متأثر است .

 علل اجتماعي :

از علل اجتماعي خانواده نابسامان، مي توان محيط و منطقه زندگي خانواده، مسكن نامناسب و محل استقرار آن مهاجرت و پديده حاشيه نشيني صحبت كرد. كمبود نيازهاي زيستي مانند شغل و نيز امنيت اجتماعي محروميت از تفريح سالم و جمعي و پايين آمدن سطح اجتماعي خانواده ومحروميت خانواده از فضاي  سالم اجتماعي جامعه پذيري  منفي و آسيب زا بودن جامعه ، نابرابريهاي اجتماعي وشكاف طبقاتي وتضاد در جامعه ياد كرد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =