پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فرايندهای جوشكاری : دانلود تحقیق رشته متالوژی
doc
تعداد صفحات : 40
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
0 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۴۰ صفحه با موضوع فرايندهای جوشكاری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

فرايندهای جوشكاری

فهرست مطالب

سپاسگزاري

فرايندهای جوشكاری …………………….۱

فرايندهای جوشكاری مقاومتي نقطه اي……………………۱۱

اصطلاحات و بهسازي در نحوه جوشكاري نقطه اي……… .۲۱

جوشكاري مقاومتي غلطكي……………………….۲۵

اصطلاحات و بهسازي براي جوشكاري مقاومتي غلطكي………….. ۲۸

فرايند جوش جرقه اي ………………………… ۳۱

فرايند جوش سربه سر ………………….. ۳۲

فرايند جوش تصادمي …………………….۳۲

نكات ايمني در جوشكاري و برشكاري ………………….. ۳۳

 

فرايندهای جوشكاری «مقاومتي»       Resistance  Welding   

مقدمه و كليات : فرآيندهاي جوشكاري مقاومتي با فرآيندهاي قبلي تفاوت كلي دارد .اتصال دو سطح توسط حرارت و فشار توأماً انجام مي گيرد .فلزات به دليل مقاومت الكتريكي در اثر عبور جريان الكتريكي گرم شده و حتي به حالت مذاب نيز مي رسند كه طبق قانون ژول حرارت حاصل با رابطه زير تعيين مي شود .Q=KRI2t

=I شدت جريان( آمپر) ، R مقاومت( اهم)، t زمان( ثانيه) وQ ،حرارت (ژول).

فرآيندهاي قوس الكتريكي حرارت در روي كار بوسيله هدايت و تشعشع توزيع مي شود اما در فرآيندهاي جوشكاري مقاومتي حرارت در عرض داخلي و سطح مشترك دو ورق در موضع اتصال در اثر عبور جريان الكتريكي توليد و منتشر  مي شود . جريان الكتريكي مذكور از طريق الكترودها و تماس آنها به سطح كار منتقل و يا از طريق ايجاد حوزه مغناطيسي احاطه شده در اطراف كا به قطعه القاء مي شود .

روشهاي مختلفي براي اعمال فشار پيش بيني شده است كه دو سيستم آن معمولتر است :

الف : سيستم مكانيكي همراه با پدال ، فنر و چند اهرم

ب : سيستم هواي فشرده با دريچه هاي اتوماتيك مخصوص كه در زمان هاي معيني هواي فشرده وارد سيستم مي شود . اين فشار و زمان قابل تنظيم و كنترل است .

با توجه به نكات فوق مي توان :

الف : فولادهاي معمولي را بدون مشكل خاصي جوش مقاومتي داد.

ب : فولادهاي سختي پذير (Hardenab   Steel) ،چون در الكترود سيستم آبگرد وجود دارد محل جوش و احياناً اطراف آن سريع سرد شده و ترد و شكننده     مي شود و گاه لازم است عمليات حرارتي انيل كردن برروي آنها انجام شود .

ج : فولادهاي زنگ نزن (Stainless   Steel) ، فولادهاي فريتي و مارتنزيتي كمتر با اين روش جوش داده مي شود . اما فولادهاي آوستيني پايدار و ناپايدار را به راحتي مي توان از طريق جوش مقاومتي اتصال داد ، به ويژه اينكه هدايت حرارتي و الكتريكي كمتري نسبت به فولادهاي معمولي دارند و بايد سيكل جوش را در زمان كوتاهتر انجام داد . البته از نظر مقاومت خوردگي محل جوش و اطراف آن مسايل مهمي وجود دارد كه هنوز هم تحقيقات زيادي را به خود اختصاص داده است .

فر آيند جوشكاري «مقاومتي نقطه اي» Resistance  Spot   Welding  :

اين فر آيند براي اتصال ورق هاي لب رويهم Lap يا سيم به ورق و يا سيم بر روي سيم بكاربرده شده و يكي از فرآيندهاي مقاومتي مي باشد كه اتصال در اثر ذوب موضعي بوسيله تمركز جريان الكتريكي بين الكترودهاي استوانه اي انجام مي شود ، اين فرآيند به طور وسيعي در صنايع لوازم خانگي ، اتومبيل سازي و غيره بكار مي رود. همانطوركه در مقدمه و كليات توضيح داده شد قطعه كار بين الكترودها تحت فشار قرار گرفته و جريان از طريق ترانسفورماتور و بازوها به الكترود ها و سپس قطعه كار عبور مي كند . جوش به صورت دكمه يا ديسك هايي بين دو لايه ورق لب رويهم بوجود مي آيد  .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 10 =